• Niinis

    vad kostar en gravsten ungefär?

    vad kostar en gravsten ungefär? ska köpa till dotterns grav (hon har träkors just nu) vad betalade ni för era änglars stenar?tacksam för svar

  • Svar på tråden vad kostar en gravsten ungefär?
  • Lilla Lime

    Vi gick till ett stenhuggeri här i vår stad o de har egen erfarenhet av små änglar så de har utformat ett barnhjärta i tre färger för 1500kr. så det valde vi i färgen diamond med vit text. vi är jättenöjda o är tacksamma för att de kunde hjälpa oss med det som va så otroligt svårt. när ma hade trott att man skulle planera dop så fick vi planera viloplats. det krossar mig.

    har inte lagt upp nån ny bild på länge med det finns en bild från när stenen hade fått några blommor omkring under starka bilder på min sida.

  • Niinis

    Lilla Lime skrev 2009-10-12 22:37:50 följande:


    Vi gick till ett stenhuggeri här i vår stad o de har egen erfarenhet av små änglar så de har utformat ett barnhjärta i tre färger för 1500kr. så det valde vi i färgen diamond med vit text. vi är jättenöjda o är tacksamma för att de kunde hjälpa oss med det som va så otroligt svårt. när ma hade trott att man skulle planera dop så fick vi planera viloplats. det krossar mig.har inte lagt upp nån ny bild på länge med det finns en bild från när stenen hade fått några blommor omkring under starka bilder på min sida.
    vart ligger det stenhuggeriet??
  • Vårbukett

    Lilla Lime skrev 2009-10-12 22:37:50 följande:


    Vi gick till ett stenhuggeri här i vår stad o de har egen erfarenhet av små änglar så de har utformat ett barnhjärta i tre färger för 1500kr. så det valde vi i färgen diamond med vit text. vi är jättenöjda o är tacksamma för att de kunde hjälpa oss med det som va så otroligt svårt. när ma hade trott att man skulle planera dop så fick vi planera viloplats. det krossar mig.har inte lagt upp nån ny bild på länge med det finns en bild från när stenen hade fått några blommor omkring under starka bilder på min sida.
    Det var en otroligt vacker gravsten, & priset är _väldigt_ bra.
    Normalpris för en sådan gravsten ligger nog runt 9000kr.

    Skönt att höra att ni funnit en som ni var nöjd med,

    Varma hälsningar
  • Lilla Lime

    Nu har jag försökt lägga ut ny bild på graven. se om ni kan se det.

    Det är jönköpings stenhuggeri som vi köpt av. de har en hemsida men när står det inget sånt pris men om man ringer dom o förklarar så är det jättetrevliga.

  • Lilla Lime
    Vårbukett skrev 2009-10-13 15:45:35 följande:
    Lilla Lime skrev 2009-10-12 22:37:50 följande:
    Det var en otroligt vacker gravsten, & priset är _väldigt_ bra. Normalpris för en sådan gravsten ligger nog runt 9000kr.Skönt att höra att ni funnit en som ni var nöjd med, Varma hälsningar
    tack så jättemycket. ja vi är så nöjda vi kan va med en gravsten. det är en lugn o skön plats vi har hittat åt henne.

    kram på er
  • Misery

    Ska alla som tillverkar gravstenar ha betalt på en gång eller finns d någon där man kan ta på avbetalning...

  • Lilla Lime
    Misery skrev 2009-10-19 19:25:12 följande:
    Ska alla som tillverkar gravstenar ha betalt på en gång eller finns d någon där man kan ta på avbetalning...
    Vi fick allt på en faktura. men man borde kunna få på avbetalning när man väljer de dyra stenarna. det är ju mycket pengar på en gång!
  • Misery

    ja det är ett stort dilemma det här med pengar....jag vill ju ha en fin gravsten till sonens grav men har man inget överflöd av pengar så vad ska man göra....därför vore d ju bra om man kunde få på avbetalning.

  • Lilla Lime
    Misery skrev 2009-10-19 19:56:51 följande:
    ja det är ett stort dilemma det här med pengar....jag vill ju ha en fin gravsten till sonens grav men har man inget överflöd av pengar så vad ska man göra....därför vore d ju bra om man kunde få på avbetalning.
    har ni prövat att höra av er till försäkringbolagen ni har? vi hade inte tecknat nån gravidförsäkring, men vi fick ut pengar på vår hemförsäkring för dödsfall.
    inte för att pengar kan ersätta det man förlorat o det fyller inte igen hålet som sorgen ger, men det hjälper en bit på vägen i allt det svåra man måste gå igenom.
  • Vårbukett
    Misery skrev 2009-10-20 15:11:15 följande:
    min son var ju 19 och hade ingen försäkring på sig själv...
    På dom flesta stenhuggerierna som jag känner till kan man få
    en avbetalningsplan.

    Man kan ju alltid fråga....

    Hoppas att det löser sig för er

    Varma hälsningar
  • Jässicää88

    jag fattar inte hur de tänker med att ta så mycket betalt för en gravsten :S våran kostade 18.000 och vi va där en vecka efter ellie hade dött och beställde, och de började prata priser med en gång, precis som att har ni verkligen pengarna ni är ju så unga, så det kändes ganska kränkande att ta upp penga frågan så fort å så okänsligt, men de är väl deras jobb.. :S men vart förvånad 6 dagar efter vi godkände stenen stod den på plats, å först trodde dem de skulle ta 4-6 veckor, så något bra va det ju i det hela,

    hoppas de löst sig för er! kramar

  • Anna65

    Begär alltid en offert på vad kostnaderna kommer att bli.
    Vi tänkte komplettera mina svärföräldrars sten med sonens namn och höja stenen med lecastenar. Prisskillnaderna för oss var över 100% dyrare på det ena stället jämfört med det andra. Det har varit jättejobbig process detta eftersom stenen låg redan på det första stället. Hade det inte varit för min man så hade jag bara låtit det gå, men han reagerade när priset vi fick på det första stället var 60% dyrare än deras importerade nya kompletta stenar.


    ♥♥♥
  • Misery

    nu har jag hittat en sten jag vill ha till sonen men tyvärr får jag inte bestämma själv...han har en pappa oxå och vi har två olika viljor....hur gör man då....pappan och jag har varit osams i typ 15 år så det är ingen lätt uppgift vi har framför oss kan jagsäga....där jag tittade så kunde man få på avbetalning oxå det var inga problem

Svar på tråden vad kostar en gravsten ungefär?