• Mamsterbabe

    hur ofta ska man sexa?

    den här frågan har jag ställt sjukt många ggr.
    Men jag gör det ännu en gång.

    Hur ofta ska man sexa under ägglossningen?
    Varje dag? Varannan dag? Var tredje har jag också hört?

    Vad stämmer?

  • Svar på tråden hur ofta ska man sexa?
  • Aina83

    ja vi har haft varje dag, inte konstigt det inte blir bebis då;) Inge mer sex förrens på söndag=)

  • Skruttefia06

    På min klinik så uppmanade hon oss att ha sex varje dag från dag 11-16 i cykeln. Det var under 3 månader innan ivf skulle sättas igång.
    Det var inte så lustfyllt att vara"tvungen" att sexa varje dag.
    Hon menade på att spermierna tar inte slut,alltid finns det några bra..

  • Aina83

    OK, får testa allt möjligt då, vi är som nykära så vi har gärna sex varje dag helst flera gånger, men då kanske inte spermierna är så pigga..

  • snigelkatt

    Min fertilitetsläkare rekommenderade varannan dag.
    Har ni sex varje dag, så hinner inte spermierna bli Topp-kvalite
    Och om man har sex för sällan, så blir spermierna för gamla istället.
    Så om man har sex varannan dag så finns det alltid perfekta spermier i äggledarna, och man har störst chans att pricka ägget
     

  • goji

    En fråga: Ni som har haft sex varje dag under ägglossningen har ni märkt att spermiemängden minskat i jämförelse med den första dagen som ni hade sex?

  • Mamsterbabe

    det var jag som började tråden, jag är alltså TS ;)
    Nu , ett par månader senare så väntar jag bara på att vår bebis i magen ska vilja komma ut.
    Helt galet att när jag skrev det där inlägget så var jag gravid utan att veta det :) 

    Den månaden jag blev gravid hade vi bara sex 2-3 ggr, så vi måste ha prickat in exakt :)

     

  • skånejag
    Mamsterbabe skrev 2010-06-09 18:30:07 följande:
    det var jag som började tråden, jag är alltså TS ;)
    Nu , ett par månader senare så väntar jag bara på att vår bebis i magen ska vilja komma ut.
    Helt galet att när jag skrev det där inlägget så var jag gravid utan att veta det :) 

    Den månaden jag blev gravid hade vi bara sex 2-3 ggr, så vi måste ha prickat in exakt :)

     
    Grattis!! 
Svar på tråden hur ofta ska man sexa?