• Svar på tråden BF framåt Jul 2009 del 3
  • MissMarti

    hmm ne han vaknar inte så lätt när ja flyttar honom..sover han så sover han..haha som värsta björnen i ide....men ska testa ikväll o se hur de går...annars får ja väl snällt vara vaken tills han somnar inatt...allt för min guldklump!

    GRATTIS MissV!!! Tim är ett sött namn!

  • Sessan4
    Missvampiria skrev 2010-01-05 15:31:15 följande:
    Nu är äntligen vår lille älskling här också efter en låååång förlossning! Så nu är listan fulländad Det blev en liten pojke kl 03,50 den 4 januari. 4100 g tung och 50 cm lång. Namn är inte 100% bestämt än, men det lutar åt Tim Förlossningen drog ut på tiden. Var inne vid kl 11 i söndags (3/1) och var då öppen 3 cm. Öppnade mig i lagom tempo till 7 cm, men sen tog det stopp. Värkarna var jättekraftiga, men hade ingen effekt så jag fick en EDA och lite vila och sen föddes han äntligen 03,50 på natten. Ingen toppenförlossning direkt, men det får han väl vara värd ändå Stort grattis till Lumix och Diggiloo också till era småttingar!
    Jättegrattis till din lilla pojke!!!

    Lycka till nu! kram {#lang_emotions_flower}
  • Poddan
    Grattis Missvampiria! Så härligt att alla har fått sina guldklimpar nu! Vore kul att fortsätta följas och diskutera diverse med- och motgångar med varandra. Man kan säkert få bra tips från varandra om det skulle strula med något. Snusa nu ordentligt på era bebisar!
  • Lumix

    Grattis Missvampiria {#lang_emotions_smile}.
    Tänkte härom dage på att den här listan är allt toppen för här får alla bebis i slutändan.....så många BIM-trådar sm man varit med i där det aldrig blev mer......

    Tycker också att det vore kul att fortsätta följas åt som du säger Poddan, hoppas att ni andra tycker det med......

    Kram på er

  • MissMarti

    ja vill inte tappa kontakten med er heller! Ni har vart guld värda under graviditeten och som ni säger många tips o råd kan vi nog få av varandra!

  • Missvampiria

    Tack för alla gratulationer

    Jag fixar gärna en ny tråd där vi kan följas åt. Kan göra det under dagen så lägger jag upp länk här sen, denna tråd dör ju ändå om några dagar


    ~Neo 16/1-07 och Tim 4/1-10~
  • MissMarti

    Missv Det är ordning på dig! men kan man inte låsa trådar så de inte kommer tusen nya till denna? eller e de bara ja som känner att de känns lättare om de inte kommer en massa nya hela tiden? inge fel egentligen på nya men vi har ju endå hållt ihop rätt länge nu...

    men gör som du vill MissV!

    här har vi minus 23 grader nu...Går ni ut med era små på promenader då? ja e i valet o kvalet om ja ska gå ut med hunden o barnvagnen på en långis eller om sambon ska få ta ut hunden...

  • Satin

    Vill oxå ha kvar våran tråd!! =)

    MissM, min bvc sköterska sade till mig att vi skulle hålla oss inne om det var kallare än -10. Så det har vi snällt gjort......
    Men som med matningen så verkar det ju som att man får lite olika råd. Man får nog gå lite på sin egen magkänsla och sunda förnuft vad gäller det mesta!!!

    Jag har iaf hållt mig inne och Längtar nu till lite mildare väder!! =)

  • lyckospeja

    Ja, klart vi ska hålla kontakten här inne! Missvampiria kommer nog på ett bra namn till tråden så inte det hoppar in en massa andra. Är ju kul att prata med just ER, som man hängt ihop med så länge nu!

    Här håller vi oss också inne, nästan 18 minus idag. Vågar inte gå ut när det är så kallt... Men innemys är inte helt fel heller.

  • Sessan4

    Ja vore verkligen kul om vi inte tappade bort varann nu!!

    Min rara dotter spydde ner pappa idag!! haha..
    BVC va på besök igår och min lilla tjej har ökat 90g över sin födelsevikt! hon väger nu 3430g! hon äter bra och jag har mjölk till ett helt fotbollslag känns det som. {#lang_emotions_smile}
    Vi fick börja med amningsnapp på BB eftersom mina bröstvårtor va såriga o så har jag inte så utåtstående vårtor så hon har svårt o få tag, men ibland lyckas vi utan! jag tänker inte stressa upp mig o tvinga bort den, vi får träna.. huvudsaken är att hon får i sig mat!
    Kul o läsa att det går bra för er andra med.. Matilda är min första så det är lite omställning med en bebis men jag älskar det!!

Svar på tråden BF framåt Jul 2009 del 3