• Svar på tråden Någon som ska ha i juni 2010, som vill följas åt?
  • Mamsterbabe
    GrönaDruvan skrev 2010-01-04 19:00:36 följande:
    Jag tog samarin förra graviditeten! Det ska som sagt inte vara någon fara
    Vad bra :) då kör jag på det! :D
  • GrönaDruvan
    Winterfresh skrev 2010-01-04 19:52:09 följande:
    Då har man varit iväg på rul och allt såg bra ut. Vägde fram och tillbaka om jag skulle fråga efter könet, blev att jag ej frågade så nu får jag gå i ovissheten tills den väljer att födas :)...Blev flyttad till 29 maj, men hänger gärna kvar i denna tråd om det går bra för resten....
    Härligt att allt såg bra ut!
  • Mizz Turko

    Winterfresh- grattis till lyckat rUL.

    Jag kommer definitivt att fråga om könet, för jag är såååååå nyfiken och kommer inte kunna hålla mig till förlossningen. Sen vill man införskaffa "rätt" kläder ifall det blir en gosse denna gång, har ju bara rosa kläder hemma nu efter sessan. . Fast det är långt till rUL för mig (26 jan).


    Prinsessan Lorin 090512 ~~~ Syskon BF 100624
  • Omeega

    Jag har UL 28 januari, känns som en evighet... men den som väntar på nåt gott...

    Jag har iallafall börjat få en liten mage och jag har känt lite rörelser, är i vecka 15+0 idag.

    Ni som har barn innan, har ni berättat för dem att de ska få ett syskon? Vi har inte sagt nåt till vår dotter än, men det är möjligt att hon fattar ändå, dom hör ju tametusan allt vad man säger Hon blir 3 år i februari och tjatar om bebisar hela tiden (det gjorde hon innan jag blev gravid också), hon önskade sig en "säbi-lillebror" i julklapp haha.

  • Winterfresh

    Har inte berättat något direkt till sonen, blir 2 år 28 januari. Tror inte han skulle förstå om vi berättade, kanske han förstår när väl bebis fötts så han får se den.

    Kollade på bilder från graviditeten med sonen, har ungefär samma storlek på magen nu i v. 20 som jag hade i v30 med sonen. Har inte alls gått upp lika mycket denna gång som jag hade med sonen vid denna tidpunkt. Enbart gått upp 4 kg nu jämfört med nästan 20 kg sist....

  • Omeega

    Jag har också större mage nu än förra graviditeten, men än går den att dölja lätt
    Har inte gått upp ett gram dock, snarare gått ner 2-3 kg. Men kilorna kommer nog snart.. gick upp 14 kg med dottern.

  • Nialex

    Jag har sagt till sonen att mamma har en bebis i magen, men tror inte han förstår så mkt. Han fyller 2 precis när bebis kommer. 
    Magen är större här också men jag har inte gått upp nåt alls. Hade jag inte med sonen heller. Då gick jag inte upp ett gram förrän v. 29 och sen på tiden som var kvar gick jag upp 18 kilo, så det kommer väl, men hoppas slippa gå upp så mkt den här gången.

  • Kultis

    Vi har berättat till sonen att det finns en bebis i mammas mage. Han blir 3år i april. Och han försöker se bebisen i naveln!!! Men förstår att man inte kan se bebisen. Han fick också en jättebra flikbok av oss som julklapp där bebisen är i mammas mage. Boken tar upp allt om att bebisen äter det som mamma äter, att det regnar på den när mamma dricker, att bebisen sparkar och gör ont i mammas rygg nrä mamma städar, och att magen växer och sen tillslut nrä det rä dags att åka till sjukhuset och att bebisen kommer ut och att storebror får också komma och titta på bebisen och sen att alla är hemma.
    Jättekul tycker Wille. Nu har han tagit och b örjat ta hand om sin docka igen som är hans bebis.
    Hoppas bara han inte tröttnar påatt vänta. Just nu väntar han att få känna bebisen sparka i magen så han kan känna dem.
    Boken heter "Busiga bebben". Jag köpte den redan på bokrea i våras.

  • Daraph

    Vi har varsitt barn sen tidigare. 13 och 7 år gamla.
    Berättade ganska tidigt för dem eftersom jag var så trött och illamående och behövde särskild hänsyn.

    Trettonåringen, trodde först att vi skojade men blev sen jätteglad. Önskade sig snabbt en lillebror.

    Bonusen, 7, blev också glad. Önskade sig en lillasyster och sa sedan att hon ville att mamma också skulle få en bebis så hon kunde få ett "riktigt" syskon.

    Jag blev lite ledsen..

    Men för några veckor sedan satt vi och kollade i en bebisbok och bonusen kläckte ur sig att det "Var faktiskt hennes riktiga bebis" för de hade samma pappa. =)
    Så nu har poletten trillat ner.  Kan inte vara så lätt att snabbt koppla hur föräldrarna bidrar på sitt eget sätt. Liksom lättast att fatta mammans roll, där har ju syskonen legat i samma mage. Att pappans små osynliga simmare hjälper till är nog mer obegripligt...  ;)

  • ocg

    Vi har inte berättat än, vet inte riktigt när vi ska göra det men det blir nog snart, eftersom det syns på mig{#lang_emotions_wink} 
    Vi har haft innebandy har i 5 dagar, har knappt varit hemma så jag känner mig sliten nu, vi har åkt tidigt på morgonen och kommit hem sent på kvällen men i dag är vi lediga{#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Någon som ska ha i juni 2010, som vill följas åt?