• korsdrag

Är rökare dåliga förräldrar?

Jag tycker det ser jävligt illa ut när en mamma/pappa är ute å går med sitt/sina barn, och bolmar för fullt. Det spelar väl ingen roll om man är ute, människor i deras omgivning BLIR faktist drabbade! Och det vet väl alla att det är farligt med passiv rökning? Hur kna man vilja utsätta sina små barn för det?

Det vidrigaste av allt är att det finns gravida människor som röker! HUr fan kan man försvara det? Jag skulle vilja se den föräldern som tvingar sin tvååring till att röka en ciggarett, eller nej, det skulle jag inte. Men jag tycker det är samma jävla sak!

Och röka inne, under fläkten eller ej, allt luktar ju skit. Barnens kläder, gosedjur, allt! OCH ute då! Hur trevligt är det att få en godnattpuss av någon som liktar gammal snuskig askkopp? Viste ni att det här beteendet kan framkalla astma hos era barn?

Nej ajg tycker allt som har med rökning att göra är så jävla vidrigt! Och jag tycker att barn ska, på inga villkor alls, behöva beblanda sig med skiten, varken på det ena eller det andra sättet, bara för att föräldrarna är egoistiska!

Det finns ju förfan hur mycke hjälp som helst att få, vad är er ursäkt att ni skiter i er själva och er omgivning?

Vad tycker ni om rökande föräldrar?

• Svar på tråden Är rökare dåliga förräldrar?
  • EllaHedwig

April Mamma:
    Jamen, det jag syftar på är ju att barn gör som föräldrarna gör.. och OFTAST så är barnen till överviktiga - också just överviktiga. Och vi vet ju alla att även FETMA är otroligt farligt...

Tycker ju mest hela tråden är galet skev, precis som luddigamaskrosen skrev... Det finns ju SÅ mycket som är farligt i världen, klantiga och dåliga val av oss föräldrar men jag tycker det är EXTREMT överdrivet att säga att rökare är sämre föräldrar, ja till och med DÅLIGA FÖRÄLDRAR just för att de röker ?!?!?

• JAG är BÄST
    BlommyNess12 skrev 2009-10-19 19:55:57 följande:
    Jag tycker inget speciellt om rökande föräldrar.
    Inte jag heller. Jag bryr mig inte. Alla gör som dom vill.
  • JAG är BÄST
    korsdrag skrev 2009-10-19 20:06:05 följande:
    gå till vänster är du snäll
    Määäh, å jag som inte röker då,, ska jag gå till höger?
    Jag som är vänsterhänt dessutom,,hur ska det gå för mig
  • Isnogood

JAG är BÄST skrev 2009-10-19 20:08:26 följande:

Määäh, å jag som inte röker då,, ska jag gå till höger?Jag som är vänsterhänt dessutom,,hur ska det gå för mig
    Vilken tur...att jag är rökare då...o vänsterhänt..!
  • JAG är BÄST
    Isnogood skrev 2009-10-19 20:18:42 följande:
    JAG är BÄST skrev 2009-10-19 20:08:26 följande:
    Vilken tur...att jag är rökare då...o vänsterhänt..!
    Hahahah
  • Isnogood
    korsdrag skrev 2009-10-19 20:06:05 följande:
    gå till vänster är du snäll
    "springer iväg åt vänster o hoppas på att det är rökrutan"
  • April Mamma
    luddigamaskrosen skrev 2009-10-19 20:06:56 följande:
    April Mamma skrev 2009-10-19 20:04:03 följande: Och du gör aldrig något fel? Så som dricker bland dina barn? Låter dina barn äta skräpmat? Låter det ligga damm i hörnen eller tar på dig parfym/hårspray där barnen passerar innan det dunsat bort? Bara några exempel...
    Ursäkta? Vart har jag skrivit att jag är perfekt????
    Ett glas vin till maten kan jag ta ja, ibland (sällan) äter vi på tex Donken, damsuger ca 2 ggr i veckan och använder inte parfym just nu då jag har en bebis ...om jag e perfekt får nån annan avgöra

Jag bara påtalade att gifter från ciggen följer med in....många som röker utomhus tror att då är det ingen fara..men det stämmer inte riktigt.
    Har INTE sagt att en mamma el pappa är en dålig sådan för att den röker...
  • April Mamma
    FrökenCarlsson skrev 2009-10-19 20:05:17 följande:
    April Mamma skrev 2009-10-19 19:59:10 följande: Jo, självklart är man en sämre förälder om man är överviktig. Man orkar inte lika mycket, man kommer kanske dra på sig andra relaterade sjukdomar, man kommer kanske dö tidigare. Och förmodligen lagar man samma mat till sig o barnen så man kommer införliva en dålig "mat-trend" hos barnen oxå även om dom inte är tjocka nu.. Så jo, det går absolut att jämföra.. Men, inte sagt att det är bättre att röka för det, vill bara poängtera att man inte kan säga att någon är en dålig förälder (om man inte känner dom kanske på sin höjd).
    Håller inte riktigt med....

Ruskig tanke om den överviktiga mamman röker också
  • alexma

Som sagt den här tråden var ett riktigt korsdrag.
    Lite roligt att val man gör i livet direkt kan tolkas över hur bra förälder man är.
    Vi kanske ska dryfta hur bra en förälder är som svär i var och varannan mening oxå Ts?
    Skämt åsido, att röka är ett val jag gjort tidigare i livet och är absolut inte stolt över det. Men jag är väldigt stolt över mina tre fina barn!

• lövet2

För att utveckla mitt svar en smula:
    Alla föräldrar har svagheter och dåliga sidor. Den ena är för släpphänt och den andra för hård. En är lite ansvarslös och en annan alltför överbeskyddande. En ger barnen snabbmat och onyttigheter, en annan glömmer att kolla barnens bilbälten i bland, en röker, en annan råkar bli salongsberusad hemma med barnen. En låter barnen se för mycket på TV, en har för dålig koll på vilka Internet-sidor de är inne på. En orkar sällan hjälpa till med läxor, medan en annan pressar på alltför mycket med skolarbetet. Ingen är perfekt!

För att kalla någon en dålig förälder krävs det lite mer än att den personen uppvisar svagheter i sin karaktär ...

I guess one of us is ...
  • Abandoned
    Mandragora skrev 2009-10-19 19:50:17 följande:
    Om en människa röker säger ingenting om dess förmåga att vara förälder. Däremot är man dum om man röker i närvaron av barnen.
    Agree
    Αδράξτε την ημέρα
  • luddigamaskrosen
    lövet2 skrev 2009-10-19 20:44:42 följande:
    För att utveckla mitt svar en smula:Alla föräldrar har svagheter och dåliga sidor. Den ena är för släpphänt och den andra för hård. En är lite ansvarslös och en annan alltför överbeskyddande. En ger barnen snabbmat och onyttigheter, en annan glömmer att kolla barnens bilbälten i bland, en röker, en annan råkar bli salongsberusad hemma med barnen. En låter barnen se för mycket på TV, en har för dålig koll på vilka Internet-sidor de är inne på. En orkar sällan hjälpa till med läxor, medan en annan pressar på alltför mycket med skolarbetet. Ingen är perfekt!För att kalla någon en dålig förälder krävs det lite mer än att den personen uppvisar svagheter i sin karaktär ...
    Mycket bra sagt!
  • evF

Känner flera föräldrar som röker, jag tycker inte att deras rökning gör dessa till dåliga föräldrar.

Svar på tråden Är rökare dåliga förräldrar?