• NK80

    Aprilmammor 2005, tråd 19

    Men jösses, gamla tråden stängdes - häng på den nya tjejer! Vi ses!

  • Svar på tråden Aprilmammor 2005, tråd 19
  • NK80

    Dinkan, ska du välja nytt efternamn? Varför då?

    Vi håller ju rätt så bra koll på varandra via facebook så det är inte SÅ konstigt att tråden håller på att dö ut.

  • Dinkanesh

    NK
    För att jag inte vill bli förknippad med min pappa. Men också för att göra en markering mot honom, en han inte kan missförstå på något vis.
    Han har än en gång svikit mig, ett svek som skulle kunna innebära fara för mig om det han glappat om når fel öron. Vilket det lätt skulle kunna göra iom att han rör sig i otrevliga kretsar.
    Han kommer inte in i mitt liv fler gånger. Det här var sista chansen, och den sumpade han. Så nu räcker det!
    Och eftersom jag inte lär gifta mig inom det närmsta och byta efternamn på så vis, så får det bli så här istället.

  • Bessie

    Såklart vi ska hålla liv i tråden, efter alla dessa år tillsammans . Fast jag tror NK har en poäng, FB gör ju att man är uppdaterad ändå om vad ni sysslar med .

    Dink: Låter tufft för dig, starkt att ta det beslutet att bryta helt. Angående namnen så tycker jag att Green-Nilsson låter bäst av alternativen.

    Här hemma rullar allt på. Väntar spänt på resultatet av första hemtentan. Njuter i stort av tillvaron. Det är faktiskt första gången som jag lyckats verkligen vara i nuet och njuta av det som är istället för att planera och oroa mig för framtiden, som jag ju ändå inte vet något om. Väldigt skönt och väldigt olikt mig .

  • NK80

    Dinkan, Japp Green Nilsson låter bäst!

    Bessie, låter alldeles underbart! Hoppas att det gick bra på hemtentamen!

    Julpynta hela hemmet igår så nu är jag färdig! Det enda som saknas är lussebak och gran

  • jojja

    Bessie--> Är så sjukt impad över att du orkar plugga med liten! Fast det kanske är skönt med lite "hjärngympa" också mitt i amningen?

    NK--> Ska nog också ta och göra det nån dag här i veckan. Har längtat så!!
    I helgen är det massa annat så tiden finns inte direkt... Ridning och konsert på lördag och ridlektioner på söndag.

    Ja -det ni! Jag har blivit ridlärare igen! Igår hade jag första lektionen med mina tre grupper nybörjare jag fått på min lott. Så roligt att vara tillbaka Har dessutom hittat en nordsvensk att rida - Life is good!

    Den här veckan är sista veckan på utbildningen innan det blir skiftgång en period. Så struligt här på slutet - vi vet _fortfarande_ inte när vi ska gå på skiftet. Kan bli torsdag, eller lördag, eller måndag. Härligt när ingen kan ge besked *morrar lite*
    Har iaf planerat in massa annat på torsdag så jag hoppas verkligen inte det sätts in nån kurs då! Sånt där som man inte hinner vanligtvis - hur sjutton kan man jobba dagtid? Man hinner ju ingenting! Impad över er som jobbar så iaf!!

  • jasminen

    Hej på er!

    Sällan jag är inne här,men håller ändå med om att det skulle vara trist att tråden dog ut,för även om jag har er alla på fb så skriver jag absolut inte samma saker där som jag skriver här-detta är mer familjärt

    Dink:Jag röstar oxå för Green-Nilsson.
    Jobbigt att han ställt till det igen vuxen människa och allt.

    Jojja:
    Inte illa!Vad roligt

    Bessie:
    Ja,jag fattar inte heller hur du fixar det,du är jätteduktig!

    Nk:
    Jag har städat och fixat en del,tar det litet pö om pö,så idag då jag kommer hem från jobbet ska jag försöka få fram litet juldukar

  • Bessie

    NK80: Jajamen, fick VG på första tentan . Mysigt med julpynt!

    Jojja: Vad kul att få lite mer häst-tid igen *avis*! Längtar tillbaka till medryttarhäst-tïden, men den kommer väl igen så småningom .
    Ja, jag gillar att ha lite "hjärngympa" . Att gå hemma och dra har jag ju gjort två gånger redan, och jag gillar när det händer saker, så det är perfekt att ha lite beting och tentor att beta av, så att det känns som att man "gör något". Inte för att jag tycker att andra som bara är hemma med barn inte gör något, men för min egen del så känns det bra att ha något mer tredje gången gillt .

    Jas: Håller med om att det är lättare att vara helt öppen härinne på FL, där det ju är lite mer anonymt.

    Är det någon som har/har haft ett bitande barn? Mimmi har två gånger bitit en annan tjej på dagis (samma båda gångerna). De har lite syskonlik relation säger fröknarna, tidvis leker de hur fint som helst, men så rätt var det är flyger de på varandra. Man hör ju vid lämningen hur de genast sätter igång "Hej prutt-Melanie" "Hej tok-XXX". Men att bitas är ju inte alls okej oavsett situation. Vi har pratat om det hemma, och jag tror att hon förstår att det är fel. De är båda väldigt verbala för att var 2½, men i stundens hetta när de slåss om samma leksak har det slagit över. Nu har vi pratat om andra sätt att reagera när man blir så arg - att gå ifrån, eller prata med fröken. Någon som har andra tips på hur man kan göra? Annars är hon ju världens goaste lilla unge, alltid glad och omtyckt bland de andra barnen och personalen på dagis.

  • tinna

    Bessie: Nån av mina barn hade en liten period när dom bets ett par gånger, men just nu minns jag faktiskt inte ens vem av dom det var så det gick nog över ganska snabbt... E har en kompis på förskolan, en riktig bästis. Personalen är helt förvånade över att två så små killar kan hitta varandra så som dom gjort. Men iaf, dom kramas när dom ses på morgonen och sitter alltid brvid varandra, smiter ner i lekgårdens lilla skogsparti ihop osv osv. Men dom kan också bli osams och i veckan bet den andra killen E, och E bet tillbaka. Men vi hoppas att det var en engångsgrej...

    Igår kapade jag av håret, nu går det längste ner till nyckelbenet om jag plattar det. Överhåret är ännu kortare. Så underbart med lite volym! Sen färgade jag slingor, röda och blonda. Så nu är jag julfin:)


  • jasminen

    Bessie:
    Vi hade Erik som bet då han var liten.Han bet mest för att han inte klarade av att uttrycka sig som han ville,i stundens hetta eller just för att han blev så glad.Det gick dock över med tiden och jag kan inte minnas att vi gjorde nåt speciellt iom att killen han oftast bet också var en som bet...och då oftast Erik..

  • NK80

    Ja snart är det julafton!

    .. dock så infinner sig inte julstämmningen i år, märkligt med tanke på hur mycket snö vi har i år. Spelar ingen roll hur mycket jag donar och pysslar.. julstämmningen vill inte infinna sig.

  • jojja

    God Jul alla trådkompisar!!

    Ha en skön jul nu med paket och god mat och kärlek!

    *kram*

  • helene306


    Jag är lite sugen på att städa undan julen nu faktiskt. Inte granen och stakarna utan annat smått, typ porslinstomtarna som bara samlar damm

    Igår började F riva ner dörrfoder och lite vägg mellan matrumm och vardagsrum. När allt börjar bli klart kommer nästa kaos in. Å andra sidan måste väggen breddas innan golvet kan läggas i matrummet så det är väl bara att ta skiten igen och se glad ut? Jag vill ju ha det klart
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • jojja

    Oj! Helene - ingen ände på rivningsivern hos er? ;)
    Men det blir ju bra, tillslut.

    Har precis kommit in efter en lång ridtur i snön. 11 minus, solsken ett par dec snö och en fantastisk häst. Lycka!

    Imorgon är det jobb igen, 7 skift kvar innan det är dags för plugg igen. Blandade känslor verkligen!

  • helene306
    jojja: Nej, här grejjas det på för fullt! Lika bra innan bebis kommer och när F orkar och har lust sen tröttnar han väl? Sen är det bara badrummet på övervåningen som behöver fräschas upp

    Härligt med en ridtur!!
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • jasminen

    God fortsättning på det nya året go vänner

    Sitter på jobbet,gör min första natten av 4.
    Vi har haft en riktig köldknäpp här ikring med-25-30grader men ikväll var det bara ynkliga 16 kändes ingenstans ska jag säga då man blivit "van" vid att det ska vara kallare.

    Har fått inskriningspapprena till skolan åt Erik-oj så stor han känns min lilla pojke*snyft* Han har rätt många konstiga nycker för tillfället och imorse så hade han och jag en riktig dust,men jag tror att den var för det bättre för resten av dagen gick nästan helt utan bråk och han var så go och underbar
    Oscar är nu också rätt lugn mot att ha varit en pojke som får raseriutbrott för absolut ingenting typ för att han måste klä på sig/klä av sig,äta,inte äta*suck* men nu verkar det som sagt vara bättre-skönt!

    Just nu planerar vi 7-årskalas för fullt-har någon några bra tips på lekar och program under ett sånt?

    Ha en riktigt skön helg go vänner!*kram*

Svar på tråden Aprilmammor 2005, tråd 19