• chemistry

    Fortsättningstråd för malmömammorna 2005

    Fortsättningstråd för malmömammorna 2005

    Medlemmar:

    Maria05 - Klara, född 15 juni 2005 och Axel, född 15 maj 2007
    Syster Y - Morgan, född 21 juli 2005 och Emrik, född 28 juli 2008
    Chemistry - Isabelle, född 10 augusti 2005 och Simon, född 16 maj 2007
    Tirres - Vilmer, född 25 augusti 2005 och Edit, född 25 april 2007
    Faster M - August, född 26 augusti 2005 och Ella, född 27 december 2007
    Lopi - Olle, född 2 september 2005 och Majken, född 4 december 2007
    Lindaloppan - Lukas, född 3 september 2005 och Ella, född 25 december 2007
    Tufs - Saga, född 9 september 2005
    Malinmalin ? Julia, född 23 juli 1997 och Thea, född 14 september 2005
    Paulamaula - Julia, född 4 oktober 2005 och Kian, född 7 maj 2007
    Siff - Viggo, född 5 oktober 2005 och Tilde född 19 februari 2009
    Busan79 - Engla, född 5 oktober 2005 och Lova, född 3 september 2008
    Ellen Dellen - Wilhelm (Wille), född 15 oktober 2005 och Signe, född 25 juli 2008
    Beati - Tim, född 16 oktober 2005 och Rebecka, född 15 juni 2007
    Nettie72 - Casper, född 24 oktober 2005 och Noel, född 9 februari 2007
    Nyis - Povel, född 28 oktober 2005, Vera, född 7 aug 2009
    Gummy - Arvid, född 7 november 2005
    Lousa - Christian, född 19 juni 2003 och Gabriel, född oktober 2005

    Gravidlistan...

    Tufs - 31/12

    Vi undanber oss nya medlemmar eftersom vi har svårt att hinna med varandra som det är. Hoppas ni kan hitta något annat forum med lite färre medlemmar!

  • Svar på tråden Fortsättningstråd för malmömammorna 2005
  • Syster Y

    Vi ska vara hos mina föräldrar på julafton i år. Väldigt skönt att slippa att fixa något annat än julklapparna! Förra året firade vi hemma hos oss, vilket iofs var kul. Men vi höll på i dagar innan med städning, mat och allt annat som ska ordnas. Nu kommer vi bara till dukat bord och enda nackdelen är att jag måste vara nykter för att kunna köra hem hela familjen från Höllviken på natten. Hoppas bara att det inte är tokhalt då. (Men snön får gärna stanna över julen tycker jag!)

  • chemistry

    Håller med dig Linda, det är ju skönt att få en stund utan barnen. Vi lämnade barnen hos farmor o farfar i söndags och åkte till ikea och köpte en massa grejor. Sen hem o montera för att slutligen åka hem till dom och bli bjuda på middag. Hur skönt som helst! Det blev mest grejor t barnens rum såsom ny säng till Simon och skrivbord, lampa mm.

    Imorgon firar vi jul hos farmor o farfar och det är precis som syster y säger väldigt skönt att komma till dukat bord. Vi ska faktiskt sova över så vi kan unna oss att dricka lite gott båda två.
    Sen julafton blir hos mormor o morfar och då hoppas jag också på ok vägar då det är en bit längre att köra.

    god jul på er allihopa! Kramar från oss!

  • tufs

    Denna julen ska vi vara hos min svägerskas föräldrar i åkarp så det är perfekt med tanke på närhet till hem och sjukhus osv.
    Jag skulle eg. gjort en hinnsvepning hos BM idag men ångrade mig då jag inte vill riskera att föda eller ha pinvärkar på julafton så jag väntar med det tills nästa måndag. (vill INTE missa julmaten) Mitt blodtryck har inte varit ngn hit på hela graviditeten men idag var det alldeles för högt så nu fick jag tillsägelse att åka in meddetsamma om jag fick huvudvärk eller flimmer för ögonen.
    Enl läkarkontrollen förra veckan så blir det igångsättning om det inte startar av sig själv nästa vecka så det känns skönt iaf att tiden nu är begränsad

    Varje helg är väldigt intensiv nu med massor att göra så varje söndag kväll ser jag fram emot måndagen så jag får en chans att vila lite. Visst hade jag kunnat säga nej till vissa saker men samtidigt vill jag ju inte missa roliga grejer.....

    Till alla som ska ut och köra, kör FÖRSIKTIGT!
    och God jul allihopa! Kraaaam

  • Lindaloppan

    Tufs: Jag säger bara Ella är född på juldagen!!! Då var det skönt men nu känns det lite synd för henne...så för den lillas skull hoppas jag att du får vänta lite till!

    När man tänker på städning och disk och allt sånt vill vi nog också vara borta men när det gäller ungarna så kan jag slappna av mer hemma. Här är vi flera som dukar och diskar tack och lov!

    Chem: vi tar nog en biokväll längre fram.

    Men nu har vi LOV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Syster Y

    God jul allihopa! Hoppas att alla snälla barn får många fina och roliga julklappar!

  • chemistry

    Spännande tufs! Hoppas det blir idag då!
    Oj oj, tänk om det blir nyårsafton. Då lär det bli fyrverkerier för lilla bebisen.

  • Syster Y

    Grattis till "Ellorna"!

    Tufs: Jag håller tummarna för att du slipper gå över tiden alltför länge!

  • tufs

    Inget idag heller...men jag har massor med sammandragningar sen jag fick gjort hinnsvepning i måndags så jag har ff gott hopp om att det ska starta självmant. Annars har jag ett papper från läkaren som säger att jag får bli igångsatt på måndag och det tänker jag sticka under näsan på dom i lund om inget hänt tills dess

    Gott nytt år allihopa!

  • Siff

    Gott Nytt År! Hoppas alla hade ett bra slut och en bra start på 2010.
    Hur går det för dig Tufs?

  • Paulamaula

    Såg på facebook att Therese fött sin flicka igår!! Så stort Grattis till hela familjen!!

  • Lindaloppan

    Grattis Therese!

    Och Ella tackar för gratulationerna. Idag känns som min första lugna dag när släktingar flygit hem och Ella sovit och jag kollat på film medan mannen och sonen är på utflykt. Skönt att vara lite lat efter att ha rensat nästan allt i våra garderober. Imorgon är det alla papper som det ska bli ordning på- men inte idag.........

    Det är nu man vill vinna på triss så att man kan fixa och shoppa och inreda mm!

  • tufs

    Tack så mycket
    Ja då fick jag oxå vara med om en "normal" förlossning och det får jag säga var en häftig upplevelse.
    Jag har nog aldrig vrålat så mycket i hela mitt liv som när utdrivningsskedet startade! Jag fick massor av beröm för starka magmuskler (älskar såna komplimanger) och fort gick det. Strax efter 10 fick jag den första riktigt starka värken hemma, 12 var vi på plats på USIL och jag var öppen 7cm, 14.09 kom hon ut och det var en UNDERBAR LÄTTNAD!!!!
    Hon ska heta Leia, Eva, Julia. Leia vägde 4180g och var 53cm lång på bf+4.
    Tyvärr förlorade jag för mycket blod så vi kom aldrig till patienthotellet denna gången heller men det gör inget.

    Det låter som många haft en god fortsättning här och ff njuter av lediga dagar
    En trisslott hade unte varit fel här heller då mannen just upptäckt att den ena garagedörren ruttnat i en hörna så en ny sån måste vi skaffa till våren...sen ska badrummet på ovanvåningen fixas...sen e de trappan....hmm jag hoppas det är slut sen!

  • Syster Y

    Grattis Tufs! Jag är glad för din skull (och lite avis på) att du fick uppleva en "riktig" förlossning. Allt verkade ju gå snabbt och smidigt. Om man nu kan använda de orden för att beskriva en förlossning... Var det den 1 januari hon kom?

  • tufs

    Tack systerY jo det var den 1-e januari. Jag tycker nog att man kan kalla den både snabb och smidig trots det känns som en en konstig beskrivning på något som är så dramatiskt!

  • chemistry

    Ja grattis igen tufs (har redan grattat på fb)!!! KÄnns det bra att det blev en 10:a och inte en 09:a? Kanske bra med tanke på skolan sen, hon blir ju äldst i klassen!

    God fortsättning till alla!
    Granen har åkt ut men ännu är resten kvar (dock ej tomtarna). Tycker det är lite mysigt m röda gardiner och julblommorna. Men snart åker det ut.

    Den här helgen spenderar jag ensam m barnen, sambon har åkt till England för att kolla fotboll. Dock så är ju vädret så dåligt även där så matchen ställdes in. Snacka om otur. Men tydligen gör de vad de kan för att roa sig med shopping, sightseeing och massa öl. Jag är inte aaaaalls avundsjuk som sitter här hemma m två busiga och bråkiga barn.

Svar på tråden Fortsättningstråd för malmömammorna 2005