• Anonym (orolig)

Är så rädd att förlora min man, han har t-cellslymfom.

Jag behöver peppning för att kunna stå ut det här.. Min man, 39 år, har lymfoblastisk t-cellslymfom (lymfkörtelcancer) och jag är sjukt orolig hela tiden, vet inte var jag ska ta vägen. Han har gjort ca halva cellgiftstiden, och på röntgen visade det sig att tumören bakom bröstbenet krympt från 19cm till 3x3cm, så det var ett underbart besked. Men nu har cellgifterna fått vänta 2,5 veckor, och vem vet hur länge till det blir till?!

Han har varit inlagd på sjukhus två veckor nu, för han fick åka in för att han fick hög feber, då visade det sig att han fått svininfluensan + vanlig influensa (han är även astmatiker). Och det är som sagt två veckor sedan, i början hade han 39-40 graders feber hela tiden. Nu har han knappt någon feber, men idag har han varit TOTALT orkeslös, han har inte ens orkat sms:a mig, utan bara sovit, får hjälp att gå på toa osv. Han har gått ned ca 20kg, och kan inte ens stå på benen

Han har fått massa olika antibiotika mot lunginflammationen som han dragit på sig. Men det hjälper inte än. Igår var han hyfsat pigg, då orkade han t om sitta vid datorn och skriva lite. Hans värden är bra, så han skulle kanske kunna börja nästa cellgiftsbehandling, men det går ju inte när han mår så himla dåligt som han gör nu. Imorse fick han panik för han kunde inte andas, antar att han fick panikångestattack.

Jag har ångestkänslor och mår SKIT, orkar inte det här!!! Han MÅSTE bli bra alltså!!! Jag har inte träffat honom på två veckor nu, han vill inte ha besök, han orkar inte ens med sig själv skriver han. Vi har en son som snart blir 3 år också.

Var tvungen och skriva av mig... någon som kanske har något positivt att skriva så man kan stå ut lite bättre..

• Svar på tråden Är så rädd att förlora min man, han har t-cellslymfom.
  • Emma Kevin och Filips mamma

Åh, va fruktansvärt att din make är så dålig!!!
    Jag sänder dig all styrka jag har, för att du ska orka vara stark och kämpa under hans sjukdomstid nu.
    Och jag hoppas innerligt att han blir bättre och bättre för varje dag som går! Hoppas han snart är hemma hos dig och eran son snart igen...

Varma kramar Diana

• Anonym (orolig)

Tack gulliga ni!
    IntensivVårdsAvdelningen har koll på honom var 4:e timme och har en plats redo för honom OM han skulle behöva komma dit, vilket jag hoppas att han INTE kommer att behöva såklart. Hans värden är fortfarande helt ok. Även blodgas (??) var bra, IVA kommer dit ibland och kollar det i handlederna.

• Vitulina

Beklagar er situation och hoppas att ni är en av de familjer som klarar sig igenom detta helvete som cancer skapar. Mina tankar finns hos er.

Ytterligare en petitess i sammanhanget, men kanske skönt att fö förklarat. Blodgas är precis som det låter. Man mäter halterna av gaser, dvs syre och koldioxid i blodet. Om värdena är bra klarar lungorna av att syresätta och rena kroppen. Så bra blodgaser är bra tecken.

• Anonym (orolig)

Tack Vitulina.
    Det går ok här. Efter 1 månad och 1 dag fick han komma hem, han hade ju 40graders feber i flera veckor, men har äterhämtat sig.
    Han har kommit hem efter att få åka in pga svamp i munnen så han inte kunde äta eller knappt prata, hade mycket ont! Men det har blivit bättre nu. Så han ska in på fredag igen för näst sista behandlingen. Så förhoppningsvis kan han vara hemma vid jul. Nu är han mycket hes och hostar, helt blå/lila är han på magen pga alla sprutor..

• Anonym (Sen)

Hur gick detta sen? Vet att det är många år sen senaste inlägget här men jag chansar o frågar

• Anonym (anonym)

Det gick inte bra. Han gick bort 8 månader efter första beskedet  :(

• Anonym (anonym)

För att jag är trådstartaren. Jag har inte varit inloggad här på många år.

• Anonym (Va)
    Anonym (anonym) skrev 2024-07-24 23:48:10 följande:

För att jag är trådstartaren. Jag har inte varit inloggad här på många år.

Ah. Jag beklagar verkligen sorgen!! Gråter{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} Det måste ha varit en riktigt svår period, det var hjärtskärande att se tråden.
  • Anonym (anonym)

Tack???????? Ja, det är absolut det värsta jag någonsin varit med om. Jag är tacksam för det stöd jag fick här i tråden🙏

• Anonym (anonym)

Oj.. alla frågetecken som kom i inlägget ovanför var två hjärtan!.. jag gjorde inga frågetecken.   Går det inte att radera inlägg och lägg in nytt? 

• Anonym (Styrkekramar)

Åhh jag beklagar verkligen TS. Så fruktansvärt!! Kramar till dig och sonen <3

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Är så rädd att förlora min man, han har t-cellslymfom.