• I väntan på den lilla

    Vi som vill plussa i slutet av november!

    Hej alla ni som liksom jag inget hellre vill än att bli förälder!

    Nu i helgen misslyckades mitt fjärde försök! jag är medveten om att det kan krävas betydligt fler försök än så för att lyckas bli gravid men den här gången har varit den tuffaste hittils... Jag hade en känsla att det lyckats den här gången... Är inte helt säker på varför men en bidragande faktor var nog att jag pratade i sömnen för första gången i mitt liv (vad jag vet i alla fall) och berättade för min sambo att jag hade "något i magen".

    Sambon vaknade lite smått chockad och frågade om jag var gravid och det hade jag svarat att jag trodde jag var... Låter konstigt kanske men när man verkligen vill ngt så mycket så vill man tro på allt!

    Har varit deppig sen igår morse när mensen kom men nu bestämt mig för att rycka upp mig och satsa på november! Beräknad ägglossning ligger runt den 13 nov ( ska testa ägglossningtest för första gången den här månaden tänkte jag) och BIM (beräknad inte mens) lör 28 nov.

    Någon som är i samma sits som har lust att följas åt här?

    Fritt fram att diskutera graviditetslängtan, symtom, tips för att bli gravid, ägglossningstest eller vad ni nu har på hjärtat!

    I november kör vi hårt tjejer (och killar förstås!)!!

  • Svar på tråden Vi som vill plussa i slutet av november!
  • Madja82
    mrs08 skrev 2009-12-13 18:19:59 följande:
    Det är femte försöket här med. Så nu kör vi och hoppas på ett pluss för oss båda.
    ABSOLUT Har äl igår och idag så nu får vi se om vi lyckas denna månaden.

    När har du BIM?
  • Madja82

    Ja jag vete egntligen inte riktigt, min mens har som kortast varit 26 dagar och som längst 32 dagar. snittet 27-29 dagar,,, så den 28e.

    Tänkte att jag väntar till nyårsafton innan jag testar OM inget har hänt dvs mensen inte kommit. Då är jag på dag 31.

  • 3 barns mamma84

    Hej..
    Förlorade mitt barn igår fick missfall igår och igår natt kom bebisen ut och moderkakan kom ut idag morse
    Var inne i sjukhuset igår och fick göra vul och det var kört
    Skulle på skrapning idag men ute är det snö storm så jag fick en ny tid för skrapning imon så få se men nu blöder jag inget mer längre
    Skulle va i vecka 8 idag.

  • Maria222
    3 barns mamma84 skrev 2009-12-17 20:41:36 följande:
    Hej..Förlorade mitt barn igår fick missfall igår och igår natt kom bebisen ut och moderkakan kom ut idag morse Var inne i sjukhuset igår och fick göra vul och det var kört Skulle på skrapning idag men ute är det snö storm så jag fick en ny tid för skrapning imon så få se men nu blöder jag inget mer längre Skulle va i vecka 8 idag.
    Åh nej vad sorgligt!
    Kram till dig.
  • mrs08
    3 barns mamma84 skrev 2009-12-17 20:41:36 följande:
    Hej.. Förlorade mitt barn igår fick missfall igår och igår natt kom bebisen ut och moderkakan kom ut idag morse Var inne i sjukhuset igår och fick göra vul och det var kört Skulle på skrapning idag men ute är det snö storm så jag fick en ny tid för skrapning imon så få se men nu blöder jag inget mer längre Skulle va i vecka 8 idag.
    Å vad tråkigt.
    Det måste kännas urjobbigt
  • mrs08
    Madja82 skrev 2009-12-17 15:36:36 följande:
    Ja jag vete egntligen inte riktigt, min mens har som kortast varit 26 dagar och som längst 32 dagar. snittet 27-29 dagar,,, så den 28e. Tänkte att jag väntar till nyårsafton innan jag testar OM inget har hänt dvs mensen inte kommit. Då är jag på dag 31.
    Spännade. Då får vi hoppas att du får mycket att fira på nyårsafton.
  • 3 barns mamma84
    Å vad tråkigt.Det måste kännas urjobbigt
    Jo jobbigt är det men det känns bara bra att min kropp tog ut detta nu.'Jag har misstänkt länge att jag inte var gravid längre då alla symtomer försvann redan i vecka 6-7
    Allt liksom!!
    Så något var tokigt.

    Men livet måste vidare och jag önskar mig en nytt graviditete snart så fort som möjligt.
  • denimbee
    3 barns mamma84 skrev 2009-12-17 21:35:52 följande:
    Jo jobbigt är det men det känns bara bra att min kropp tog ut detta nu.'Jag har misstänkt länge att jag inte var gravid längre då alla symtomer försvann redan i vecka 6-7 Allt liksom!!Så något var tokigt.Men livet måste vidare och jag önskar mig en nytt graviditete snart så fort som möjligt.
    beklagar verkligen, vet inte riktigt vad jag skall säga annat än att jag blir så ledsen för din skull, håller nu tummar och tår att du snart plussar igen!!Det vet jag att du gör!! jättekram
  • mrs08
    3 barns mamma84 skrev 2009-12-17 21:35:52 följande:
    Jo jobbigt är det men det känns bara bra att min kropp tog ut detta nu.'Jag har misstänkt länge att jag inte var gravid längre då alla symtomer försvann redan i vecka 6-7 Allt liksom!! Så något var tokigt. Men livet måste vidare och jag önskar mig en nytt graviditete snart så fort som möjligt.
    Håller tummarna för dig!
  • Madja82
    mrs08 skrev 2009-12-30 23:00:12 följande:
    Vad underbart. Grattis!
    Tack, hur går det för dig?
    Symtom? testat dig? planer på att testa dig?
  • mrs08

    Tänkte testa på nyårsdagen.


    Vill så gärna veta...
    Symtom: kan förkylning vara det ?!
    Annars lätt illamående på kvällarna och öm i brösten.
  • Madja82

    Illamående och ont i brösten är ju symtom,,,
    Även förkylning, på mig iallafall,,
    Är förkyld nu och har ju +at,, liksaså var det med sonen när jag plussade med honom.

    Håller tummarna för dig

Svar på tråden Vi som vill plussa i slutet av november!