• Gosevännen

    Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 15

    Hej vänner, både gamla och nya!
    Välkommen till vår 15:nde tråd!

    Den här tråden är för alla kristna som är eller varit ofrivilligt barnlösa. Här stöttar, peppar och uppmuntrar vi varandra. Vi ber för och tillsammans med varandra. Alla kristna och ofrivilligt barnlösa är välkomna oavsett om man gör utredning, är under behandling och/eller gör IVF. Välkomna är självklart även kristna som funderar på och/eller är inne i en adoptionsprocess.

    Här hittar man också de som hängt med på tidigare trådar, men som nu väntar barn eller är nyblivna föräldrar. Det är roligt att ni tittar in och ger oss uppmuntrande ord på vägen!

    Här är de föregående trådarna:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m9948902.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m12270855.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m15142571.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m18066559.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m21440965.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m24497105.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m27432452.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m29968919.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m32783257.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m35389640.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m38176637.html
    Tråd 12: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m41238783.html
    Tråd 13: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m43731675.html
    Tråd 14: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m46278880.html

    Obs!
    Denna tråd är främst till för oss som är kristna samt barnlösa och vill stötta, uppmuntra och be för varandra. Diskussioner om kristen tro finns det andra trådar för.

  • Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 15
  • min o din

    Oj hördu gosis, ni är verkligen vintermänniskor om ni till och med stiger på skidorna i den kölden! Själv står jag på skidorna bara om jag måste, har absolut inte den rätta tekniken och då blir det bara tungt. Borde gå en kurs, kanske det skulle bli roligare att åka skidor om man hade rätt teknik och rätt valla under skidorna! 

    Lilloppan - vad sa de på ferten? Har ni en plan? Det där med diakonutbildningen låter spännande.   

    Ber för er alla! Kram!

  • Gosevännen

    Hej Blåklocka! Stor kram till dig!

    min o din: vintermänniskor, ja absolut! Jag har faktiskt alltid avskytt att åka skidor, men av någon konstig anledning har både gubben och jag fastnat helt för det nu, så snart börjar jag få in någon slags teknik...
    Hur har du det annars? Det är så roligt när ni "gamla" tittar in!

  • Lilloppan

    Gosevännen: hahaha, ja det är härligt med skidor.. även om man kanske inte hittar en atletstil, så har man sin egna unika stil {#lang_emotions_sunny}

    Jag har ringt ferten och vi ska in på vul den 20/1.. då får vi se om livmoderslemhinnan utvecklar sig som den ska. Hoppas att den växer till ordentligt!!! min o din: vi har en liten eskimå i frysen.. jag vill jättegärna få den lille rackarn o fästa och vill har en fin tjock livmoderslemhinna... den var lite tunn i dec o då fick jag inte mitt lilla eskimåägg..

    Idag har jag träffat konfirmanderna för första gången... vilket livligt gäng.. hahaha.. det var full fart hela tiden. Jätekul!

  • min o din

    Lilloppan - hoppas och ber att livmoderslemhinnan växer till sig fint så att du får er eskimå tillbaka! Lycka till på onsdag!

    Gosis - tackar som frågar! Jag har det riktigt bra. Försöker ta vara på dagarna med dottern, som vid det här laget säger mamma, pappa, titta och dä (där). Så långt från att kunna gå utan stöd är hon inte heller. 1-års dagen närmar sig och det har jag verkligen svårt att fatta! Hur är det möjligt?{#lang_emotions_surprised} Det var ju alldeles nyss jag var aktiv här inne på tråden och diskuterade barnlösheten och kasten mellan hopp och förtvivlan.

  • Gosevännen

    Lilloppan: Spännande! Vi får hoppas och be att slemhinan skall vara lagom perfekt då så det blir en ny insättning!

    min o din: Oj, tänk att hon snart blir 1 år! Tiden går så fort! Säkert underbart att få följa med i hennes utveckling, höra nya ord komma, och snart få se de första stegen...! Är så glad för er skull!!

  • Lilloppan

    Tack! Ja, jag hoppas och ber att det ska vara bra på onsdag.. Jag ska höra hur tjock slemhinnan behöver vara för att ett ägg ska trivas perfekt.

  • Lilloppan

    Tjohooo! Livmoderslemhinnan var jättebra! 8 mm är gräns och min var 8 mm nu! Så alltså kommer den växa lite till innan pyret kommer! Nu får man hoppas att pyret klarar upptiningen och att den gottar in sig ordentligt! {#lang_emotions_sunny}

  • min o din
    Gosevännen skrev 2010-01-18 17:22:26 följande:
     Är så glad för er skull!!
    Vad du är gullig! Kram! {#lang_emotions_heart}

    Lilloppan - Hur gick det med upptining och insättning? Eller skulle du vänta flera dagar innan det är dags? Ber att det ska lyckas!
  • Lilloppan

    Gosevännen... jag ringde ferten i fredags.. hade LH-stegring i torsdags.. 'yeey' tänkte jag. MEN de ringde aldrig tillbaka!! Så jag försökte på samma nummer igen, men ingen svarade.. jag mailade.. inget svar. Så imorse ringde jag.. jadå, en tid finns kl 13:15.. sen ringde man igen,.. boka om tid till 13. Visst, inga problem.. SEN ringer man en tredje gång.. pH-värdet i vätskan som embryot ska tina upp i hinner inte ordnas (man ordnar visst det något dygn i förväg..) så jag kan inte få tillbaka pyret den här månaden.. {#lang_emotions_cry} GRÅT...  Hur kan det bli så här?! Hur kan de missa att ringa upp!! Det känns så livsviktigt!!! Nu har man väntat sedan november.. sen får man vänta en månad till!! Det känns inte klokt....

    Det är så tråkigt, hemskt, jobbigt... man pendlar verkligen mellan hopp och förtvivlan...

    Jag bad till Gud imorse att om det var meningen så skulle det ordna sig idag. Var ju lite orolig att jag inte skulle hinna med tanke på att de inte ringde upp i fredags. Så jag prisade Gud ena stunden.. när jag fick en tid.. sen föll allt.. Gud, vad håller du på med.. Det kändes som han retades med mig. Men..jag har ju fått svar iaf.

  • Gosevännen

    Lilloppan: Jobbigt vännen! Kramar om dig!
    Usch det är så tungt då man ställt in sig på något och verkligen hoppats att det ska bli så, och så blir man så djupt besviken när det inte händer!

    Vet inte om jag får skriva såhär, men jag försöker se det positiva i det som hände... Du bad Gud att det skulle ordna sig om det var meningen... Vännen, tänk om du hade fått tillbaka den lilla eskimån, och så hade den inte fäst... Tänk så jobbigt det skulle ha varit då! Då hade du dessutom behövt gå igenom hela behandlingen en gång till sen för att få nya embryon! Nu har ni iallafall kvar den lilla till nästa gång, och DÅ kanske det är meningen!

    Hoppas att du förstår hur jag menar, och inte bara blir mer ledsen, jag menar ju bara väl! Förstår så väl att du blev besviken och ledsen! Kram!

  • min o din

    Lilloppan - nämen usch vad jobbigt! Kram! Och vad dåligt av dem att inte ringa upp. Man tycker att folk som jobbar på ett sådant ställe skulle ha sett så mycket att de förstår hur mycket av sig själv man lägger i blöt varje gång och att de därför skulle vara extra måna om sina patienter/klienter/kunder eller vad man nu vill kalla oss.

    Vet så väl vad det innebär att vänta månad efter månad på rätt tillfälle oich rätt dag och hur det känns när man inte ens kommer till ett försök. MEN, som gosevännen skrev så har du ju nu en möjlighet kvar. Vi får be att allt ordnas så väl det bara kan gå att ordna nästa månad!

  • Lilloppan

    Hej på er! Nädå, jag blir inte ledsen.. min sambo sa likadant! Guds ingripande kanske svider, men det hade svidit ännu mer om embryot inte fäst denna månaden. Han vet bäst..man får lita på hans omsorg!

    Det känns lite bättre nu. Vi håller på o packar inför en kryssning, så vi ska släppa loss lite och bara tänka på varann!

    Tack för att ni tar er tid och ber! Det betyder jättemycket! Ber för er också..med eller utan barn! Stor kram!

  • Gosevännen

    Lilloppan: Låter skönt med en kryssning! Ta hand om varandra och försök koppla bort tankarna från allt jobbigt en stund...! Vi fortsätter be att Guds vilja ska ske, och att ni snart ska få ett litet knyte i era armar...

Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 15