• MinEmPsi

    Någon som beställt gravsten från annan del än svergie?

    Hej!

    Jag och min sambo har hittat den perfekta gravstenen till våran dotter men den gravstenen görs i finland!
    Har frågat lite med hur man gör med betalningen och han vill ha hälften (runt 9tusen) först,fraktar hit och sätter stenen på plats och sen betalar vi resten.. min magkänsla säger att jag inte ska göra det för 9tusen är rätt mycket pengar och vill inte bli lurad.. men det är säkert en seriös stenhuggeri men man kan ju inte vara helt hundra då det inte är i svergie.

    Så, jag undrar hur du,om du beställt en gravsten från en annan del än svergie.. hur gjorde ni med betalningen och hur gjorde du för ta reda på att den var seriös?

  • Svar på tråden Någon som beställt gravsten från annan del än svergie?
  • Vårbukett

    Hejsan,
    Det finns seriösa stenhuggerier i Finland också, det du måste kontrollera upp bara, det är hur det är med "import-momsen".
    Om det tillkommer på priset eller... I värsta fall kan det komma en faktura från våra kära myndigheter att dom vill ha 25% på priset du fått...

    Om du är osäker på mycket kring detta, skicka mig ett brev till inboxen så ska jag försöka att svara på dina frågor så gott jag bara kan :D

    Varma hälsningar

Svar på tråden Någon som beställt gravsten från annan del än svergie?