• 02Smulan

    Jag fyller 30 år idag!! Betyder det att jag är vuxen nu?

    Ja idag är den stora dagen, och det känns bra men samtidigt lite blandat.
    Vad betyder den här åldern egentligen?
    Ska jag byta klädstil? Musiksmak? Bli mer vuxen?

    Man funderar på detta med familjebildning, nu är det väl verkligen "dags"?
    Får lite ångest kring vad jag egentligen "bör" ha åstadkommit hittills i mitt liv.

    Och är det byebye till ungdomen nu?

    Har ni nån input? Hur känns det när man är över trettio?

  • Svar på tråden Jag fyller 30 år idag!! Betyder det att jag är vuxen nu?
  • 02Smulan

    Haha, vilken kul tråd det blev! Ja nu ÄR jag ju verkligen 30,
    ingen mening att ha nån ångest, även fast jag känner att
    den ligger latent.....

  • Yang

    Jag blev vuxen strax efter 29. Men det hade mer med livssituationen att göra än själva siffran. Sen fick jag ändå ångest vid 30 och var tvungen att byta ut alla våra möbler till "vuxenmöbler" (i motsats till det hopplock från föräldrar och tidigare hem vi hade). Nu vid 34 känner jag mig ung och ångestfri och tar livet som det är. Ingen idé att noja över åldern. Det är ju en av de saker vi faktiskt inte kan göra något åt.

    Grattis!

  • Zhna

    Inget nämnvärt! Jag är 33 och visst så är jag äntligen i mitt smal efter då jag fyllde 30. Samma klädstil, samma fanatism! Jag kan inte sluta med att gå i invanda banor och det suger många gånger.

  • 02Smulan

    Tack! Låter kanon det!

    Idag har jag haft en sådär värdelös dag så man bara vill gråta en skvätt när man kommer hem, hoppas det har mer med typ ägglossning att göra än åldern

  • Julia2006Mollie2011
    02Smulan skrev 2009-11-12 19:07:45 följande:
    Tack! Låter kanon det!Idag har jag haft en sådär värdelös dag så man bara vill gråta en skvätt när man kommer hem, hoppas det har mer med typ ägglossning att göra än åldern
    Vi blev 30 samma dag... OCH tänk, jag e oxå lite gråtig idag... Undrar vad det beror på?
  • 02Smulan
    Julia2006Mollie2011 skrev 2009-11-12 19:10:12 följande:
    Vi blev 30 samma dag... OCH tänk, jag e oxå lite gråtig idag... Undrar vad det beror på?
    Nämen, va coolt, grattis till dig me!!!

    Ahaaa det kanske är så att vi lider av nån slags posttraumatisk stress efter "the big 3 0"???
  • Julia2006Mollie2011
    02Smulan skrev 2009-11-12 19:12:42 följande:
    Nämen, va coolt, grattis till dig me!!!Ahaaa det kanske är så att vi lider av nån slags posttraumatisk stress efter "the big 3 0"???
    kan va något sådant
  • pyshästen

    Här är en tråd jag gillade ..
    Jag är visst 33 men inte en dag äldre än 25 och senaste idag fick jag visa leg på ica när jag handlade cigg ..Hm .. Nä sluta o deppa var er själva inget förändras för att man blir 30 .. Ja möjligtvis kanske lite mer häng :))

    Sträck på er tjejer o njut av livet

  • Googels

    Jag kände mej vuxen när vi var på ett möte i byn vi nyss flyttat in i för att rösta om de skulle bygga vindkraftverk eller ej där. Var väl 30-31 då och fick plötsligt en massa flashbacks från när jag var liten och var med mina föräldrar på liknande möten på stället vi bodde då

    Är 35 nu och undrade för några månader sen om jag var för ung för att ha en medelålderskris. Har sedan dess kommit fram till att tråkiga vardagsmåsten gör att man känner sig vuxen så försöker undvika att göra mer än man måste av det och göra roliga saker istället

  • My Girls
    pyshästen skrev 2009-12-11 00:42:36 följande:
    Här är en tråd jag gillade ..Jag är visst 33 men inte en dag äldre än 25 och senaste idag fick jag visa leg på ica när jag handlade cigg ..Hm .. Nä sluta o deppa var er själva inget förändras för att man blir 30 .. Ja möjligtvis kanske lite mer häng :))Sträck på er tjejer o njut av livet
    Det är skoj det när man får visa leg
Svar på tråden Jag fyller 30 år idag!! Betyder det att jag är vuxen nu?