• Chokladälskaren

Är sååå besviken på min 40-årspresent

Är sååå besviken på min 40-årspresent! min mamma och jag gick o kollade efter en klocka som jag skulle få och efter att ha tittat i sex affärer hittar jag en som är jättefin men som är för dyr eftersom min mamma har mkt dålig ekonomi (2000 kr) men även en rätt fin för 1000 som det fick bli. Vid inköpet kände jag mig nöjd men inte jättenöjd. Min mamma såg väl det på mig o sade flera gånger, vill du verkligen ha klockan?, ska vi inte titta i fler affärer en annan helg? Jag tyckte det kändes jobbigt att boka upp en till helg för att gå runt med henne så jag sa nej då. Dessutom var ju klocka fin... Nu i helgen fick jag klocka OCH 500 kr! Tänk om jag fått veta i tid att det bara skulle fattas 500 kr för den finaste klockan - då hade jag gladeligen lagt till de pengarna själv! Tycker nu att klockan ser billig ut och är inte skön att ha på sig. Tyvärr kan jag inte byta klocka eftersom armbandet är indraget. Känner mig så ledsen! Har inte sagt nåt till mamma - vad skulle det tjäna till?! Det kommer bara kännas sååå jobbigt när hon frågar om jag använder klockan osv... Funderar faktiskt på att sälja den för det känns som ett slöseri att den bara kommer att ligga o skräpa. Skulle man få några hundralappar för den så kanske det känns något bättre. Vad kan man få för den på Blocket/Tradera tro?!

• Svar på tråden Är sååå besviken på min 40-årspresent
  • Cendrillona

Jag förstår att du är besviken på ditt eget agerande.. MEN egentligen, den klockan du hellre vill ha, gör den dig lyckligare?? Knappast..

Ta en minut och fundera på alla barn som far illa, som dör varje minut. Hur din klocka ser ut är antagligen ganska oväsentligt när man tänker på de "stora" sakerna..

Ha det på dig klockan som ett minne av att nästa gång ska du gå på magkänslan och för att glädja din mamma, ofta ger det mer glädje att glädja någon annan än sig själv.. Sälj den inte, för det är ju ett hån mot din mor som verkligen har ansträngt sig och då får man bjuda tillbaka..

Men visst är vi patetiska i vår materialistiska värld.. :o)

• Gräddis

mrs holiday skrev 2009-11-12 20:07:26 följande:

Jag tycker det är helt otroligt att det finns så många människor här på fl som faktiskt inte förstår det TS vill uttrycka! :-0 VILL ni inte förstå eller KAN ni inte läsa mellan raderna? Jag är uppriktigt nyfiken! Jag kan tydligt tolka TS som att hon är besviken PÅ SIG SJÄLV för att det blev fel med presenten. Hon är INTE besviken på sin mamma, eller på att hon inte fick en finare klocka, utan på att hon själv inte i tid insåg att presenten inte blev rätt. Hon ångrar SITT BETEENDE, att säga ja till en klocka som inte kändes hundra, och nu känner hon att det är för sent att göra rätt...
    Ja man blir forundrad over FL's medlemmar ibland. Jag har sagt det du sager ocksa men det inlagget ignorerades ju tydligen med.
  • Gräddis

mrs holiday skrev 2009-11-12 22:30:05 följande:

Man kanske ska läsa resterande text också.... Så brukar jag göra innan jag drar mina slutsatser...
    Ja det kan ju underlatta
  • Gräddis
    Gräddeline skrev 2009-11-11 17:57:15 följande:
    Ni som klagat pa hur omogen ts ar - ni kanske ocksa behover vaxa upp lite Iallafall lara er att lasa mellan raderna litegrann.TS ar besviken pa sig sjalv for att hon inte tankte till battre i affaren och valde en klocka hon gillade. Som nagra andra kloka sjalar redan papekat, sa kanns det saklart tungt for TS att veta att hennes mamma lade ut sa mycket pengar pa nagot TS har upptackt att hon faktiskt inte tycker om. Det traden handlar om ar alltsa att TS kanner daligt samvete for att hon inte ar nojd med sin mammas dyra present. Det later inte sarskilt omoget i mina oron.TS - jag tycker att du ska forsoka byta klockan iaf - och om det verkligen inte gar kan du ju, som nagon foreslog, lagga den i en fin ask och ha hemma och tanka pa hur generos och underbar din mamma ar varje gang du ser den (istallet for att kanna daligt samvete). Och sa koper du en klocka du trivs med att ha pa dig for egna pengar. Du kan ju alltid saga en vit logn till din mamma att du har pa dig hennes klocka vid speciella tillfallen.
  • With a devilish smile

Snacka om att vara otacksam !

Ängla 081028 & Bebis BF 100707
  • Chokladälskaren

Otroligt vad mycket respons mitt inlägg fått! Om någon undrar varför jag varit frånvarande är det pga att jag varit och är sjuk. Har bestämt mig för att behålla klockan och ha den någon gång ibland. Vill också passa på att svara på frågorna.
    ?Varför låter du din mamma köpa presenter åt dej om hon har dålig ekonomi?? ?my good, hur kan du ens ta emot något alls av din mamma med knapr ekonomi?!?
    Svaret är att jag från början sa att det räcker med något litet och min mamma är alldeles för envis och generös. Har alltid varit och kommer alltid vara ? tyvärr. Det är rätt jobbigt kan jag säga för vi vill väl alla våra mammors bästa. Hon ställer alltid upp i alla lägen t.o.m. för mycket. Det har varit flera situationer när jag vill betala eller ge henne något men då avböjer hon och jag får ofta truga och det tar väldigt mycket energi från en. Detta är kanske svårt att förstå om man inte själv upplevt det. Mycket tråkigt att så många missuppfattat mitt inlägg och gett mig så mycket obefogad kritik (enligt mitt tycke). Tror faktiskt att många inte läst inlägget ordentligt. Om någon tycker att jag är bortskämd ? vem har isf gjort mig sådan?! Min mamma! Hon är likadan med mina döttrar. Köper alldeles för mycket till dem och det har jag sagt till henne. Det skulle vara mycket bättre om hon köpte något till sig själv istället/sparade pengarna. Jag ÄR tacksam men vad kan jag göra?! Jag är faktiskt en person som avskyr överflöd!
    Almamatilda , Luring, Gräddeline mfl - TACK!!! Ni har precis fattat hur det ligger till! Mycket tråkigt att så många missuppfattat mitt inlägg. Kanske detta svar hjälper till att förtydliga ytterligare?!
    Bimsan skrev:? Är det så viktigt så hade jag nog önskat mig pengar och köpt klockan själv när jag var helt säker på vad jag ville ha och hade de pengarna?. Håller med dig men min mamma godtog inte att ge mig pengar. Hon ville ge mig en minnessak. Tycker själv att det är svårt att komma på nåt att önska sig eftersom jag har det jag behöver.
    Tyvärr kan jag inte lämna tillbaka klocka eftersom armbandet är indraget.Jag har fått en läxa iaf ? jag ska alltid lyssna på magkänslan i fortsättningen. Jag ska absolut inte säga nåt till mamma om klockan.

• Zygo

Man kanske ska läsa resterande text också.... Så brukar jag göra innan jag drar mina slutsatser...
    Det är exakt det jag gjort. Du kanske bör läsa om texten igen?
  • Gräddis
    Zygo skrev 2009-11-13 17:29:57 följande:
    Det är exakt det jag gjort. Du kanske bör läsa om texten igen?
    TS har ju kommit och fortydligat for er som inte kunde forsta tradstarten nu?
  • 86maria

hahaha va kul!! alla blir så arga.. tur att det inte är allvarligare saker =)
    du kunde väl lägga till 1000 själv från första början isåfall så hade du ju fått en minnessak, med tanke på att du så gärna ville ha klockan!

• Brian

Är du seriös??
    Fy vilken otacksam människa och du ska vara 40 år! Slår vad om att du varit bortskämd hela ditt liv.
    Stackars din mor säger jag bara, otacksamma jävel. Hoppas verkligen inte du säljer klockan utan har den på dig VARJE gång du träffar din mamma. Fy och tvi! 
    Jag skulle aldrig behandla min mamma på detta vis och jag är bara 21 år gammal. 

• Björnbärspaj
    Brian skrev 2013-10-11 09:34:37 följande:
    Är du seriös??
    Fy vilken otacksam människa och du ska vara 40 år! Slår vad om att du varit bortskämd hela ditt liv.
    Stackars din mor säger jag bara, otacksamma jävel. Hoppas verkligen inte du säljer klockan utan har den på dig VARJE gång du träffar din mamma. Fy och tvi! 
    Jag skulle aldrig behandla min mamma på detta vis och jag är bara 21 år gammal. 
    Ts är 44 numera, och avregistrerad.
  • Doddan

Fy sjutton vad otacksamt, din mamma fick säkert försaka mycket för din skull!  Hoppas verkligen att inte min dotter tänker likadant om det hon får!! Du skulle inte ha någor överhuvet taget!!!!

• Cissanmissan

Oj vilka känslor som denna tråd rörde upp! Förvånad Ledsen att du inte gillade det du fick, men din mamma verkade ändå göra sitt yttersta för att ge dig en så fin 40 års present som möjligt... Kan inte mer än hålla med många andra som kommenterat. I slutändan är det väl ändå tanken som räknas!? Hjärta

Svar på tråden Är sååå besviken på min 40-årspresent