• Chokladälskaren

Är sååå besviken på min 40-årspresent

Är sååå besviken på min 40-årspresent! min mamma och jag gick o kollade efter en klocka som jag skulle få och efter att ha tittat i sex affärer hittar jag en som är jättefin men som är för dyr eftersom min mamma har mkt dålig ekonomi (2000 kr) men även en rätt fin för 1000 som det fick bli. Vid inköpet kände jag mig nöjd men inte jättenöjd. Min mamma såg väl det på mig o sade flera gånger, vill du verkligen ha klockan?, ska vi inte titta i fler affärer en annan helg? Jag tyckte det kändes jobbigt att boka upp en till helg för att gå runt med henne så jag sa nej då. Dessutom var ju klocka fin... Nu i helgen fick jag klocka OCH 500 kr! Tänk om jag fått veta i tid att det bara skulle fattas 500 kr för den finaste klockan - då hade jag gladeligen lagt till de pengarna själv! Tycker nu att klockan ser billig ut och är inte skön att ha på sig. Tyvärr kan jag inte byta klocka eftersom armbandet är indraget. Känner mig så ledsen! Har inte sagt nåt till mamma - vad skulle det tjäna till?! Det kommer bara kännas sååå jobbigt när hon frågar om jag använder klockan osv... Funderar faktiskt på att sälja den för det känns som ett slöseri att den bara kommer att ligga o skräpa. Skulle man få några hundralappar för den så kanske det känns något bättre. Vad kan man få för den på Blocket/Tradera tro?!

• Svar på tråden Är sååå besviken på min 40-årspresent
  • Beasessan

Usch vad du är otacksam! Skäms på dig! :-O

• Beasessan

Usch vad du är otacksam! Skäms på dig! :-O

• Nightswimmer

Nu har jag bara läst igenom senaste sidan och känner att jag måste skriva! Herregud, vilka osjälviska, fina, duktiga och politiskt korrekta människor FL vimlar av!!!

Som jag fattar det så skriver du inte egentligen för att beklaga dig över presenten i sig, utan snarare för att beklaga dig över dig själv som inte är nöjd. Har jag fattat rätt då?

Har inte alla varit med om det någon gång? Att få något -- oavsett kostnad och tillfälle -- som man inte är jätteförtjust över. Något som LIKNAR det man vill ha, men faktiskt inte är just den grejen.

Som JAG uppfattar det så är det lite det som är jobbigt för TS. Att hon faktiskt hade kunnat få precis det hon ville ha, om hon själv lagt till 500 kr. Men nu har hon något som hon faktiskt inte är särskilt nöjd med, SAMT ett dåligt samvete över att mamman har lagt ut så mycket pengar på det.

• red rose 06

jävlar! skämtar du eller??
    är du verkligen 40år!

• honeybun

Haha.. Låter ungefär som min moster nu när hon fyllde 40.. Mamma ringde å frågade om hon gillar såna där höga ljusstakar man har på golvet.. Hon bara, ja, jag har letat efter såna! Så mamma typ va bra vi åker till Ullared idag.. Dagen efter ringer mammas andra syster å säger P(systern som fyller 40) har ringt å beklagat sig över att man köper väl ändå inte en 40-års present i Ullared, hon vill bara komma så billigt undan som möjligt å bla bla bla.. Mamma ringer så klart upp P å frågar om detta.. Nä då skyller hon på den andra systern å säger att hon har sagt att då måste hon ju köpa nåt själv för att de inte kan dela på presenten om mamma redan köpt.. Å sen höll de på sådär.. Å mamma blev jätteledsen..
    Tilläggas ska väl kanske att när mamma fyllde 40 fick hon ett presentkort på ett ställe som hon aldrig handlar på förr 400 kr.. Ljusstakarna mamma köpte kostade 400 kr.. Å de var från en av presentbutikerna utanför... Så mamma gav dom istället till en kompis som fyllde år som blev superglad å så gav hon 400 kr till sin brors fru, som ist köpte ett halsband. Min moster har aldrig använt smycken.. Så, så bra blev den presenten..
    Jag såna ljusstakar av mamma i helgen när hon hälsade på.. Å de var såå himla fina..
    Sorry lite OT kanske.. Men ville bara visa att det finns fler omogna 40-åringar.. Helt otroligt.. Själv är jag 23 å jag blir glad bara jag vet att mina nära å kära tänker på mig på min födelsedag.. Konstigt det där..

• DianaHeart

Ni är smarta ni...ni vet inte vad som kan ligga bakom att en 40-åring klagar på mammas present...
    tänk efter lite...

• honeybun

Jag FICK såna ljusstakar .... ska det såklart stå..

• Thalis
    Chokladälskaren skrev 2009-11-10 13:03:54 följande:
    Är sååå besviken på min 40-årspresent! min mamma och jag gick o kollade efter en klocka som jag skulle få och efter att ha tittat i sex affärer hittar jag en som är jättefin men som är för dyr eftersom min mamma har mkt dålig ekonomi (2000 kr) men även en rätt fin för 1000 som det fick bli. Vid inköpet kände jag mig nöjd men inte jättenöjd. Min mamma såg väl det på mig o sade flera gånger, vill du verkligen ha klockan?, ska vi inte titta i fler affärer en annan helg? Jag tyckte det kändes jobbigt att boka upp en till helg för att gå runt med henne så jag sa nej då. Dessutom var ju klocka fin... Nu i helgen fick jag klocka OCH 500 kr! Tänk om jag fått veta i tid att det bara skulle fattas 500 kr för den finaste klockan - då hade jag gladeligen lagt till de pengarna själv! Tycker nu att klockan ser billig ut och är inte skön att ha på sig. Tyvärr kan jag inte byta klocka eftersom armbandet är indraget. Känner mig så ledsen! Har inte sagt nåt till mamma - vad skulle det tjäna till?! Det kommer bara kännas sååå jobbigt när hon frågar om jag använder klockan osv... Funderar faktiskt på att sälja den för det känns som ett slöseri att den bara kommer att ligga o skräpa. Skulle man få några hundralappar för den så kanske det känns något bättre. Vad kan man få för den på Blocket/Tradera tro?!
    Fy vad bortskämd du är!!!
    Hade jag varit din mamma hade jag inte köpt något alls till dig!
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Beckah82
    idiblon skrev 2009-11-11 10:44:50 följande:
    Jag hade blivit fruktansvärt besviken över att ha ett stolpskott till dotter.
    Instämmer
    ♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥ beckahbitch.blogg.se
  • helott
    magyarisch skrev 2009-11-11 11:49:39 följande:
    Var glad över att du fick något åtminstonde. Jag skulle ge vad som helst till min pappa idag, men det får väl bli det vanliga. Gå till kyrkogården och tända ett ljus på hans grav och hoppas han hör mitt "Grattis på 55årsdagen pappa, älskar dig".
    En del värdesätter det som är viktigaste i livet. Att man tänker på personen. Inte saker eller sånt.
    Detta va det finaste och omtänksamma jag har läst idag.

Inte som TS tjabbar om en klocka. Sälj klockan och bli av med problemet. Det finns säkert många här som kan köpa den för en billig slant
Svar på tråden Är sååå besviken på min 40-årspresent