• Chokladälskaren

Är sååå besviken på min 40-årspresent

Är sååå besviken på min 40-årspresent! min mamma och jag gick o kollade efter en klocka som jag skulle få och efter att ha tittat i sex affärer hittar jag en som är jättefin men som är för dyr eftersom min mamma har mkt dålig ekonomi (2000 kr) men även en rätt fin för 1000 som det fick bli. Vid inköpet kände jag mig nöjd men inte jättenöjd. Min mamma såg väl det på mig o sade flera gånger, vill du verkligen ha klockan?, ska vi inte titta i fler affärer en annan helg? Jag tyckte det kändes jobbigt att boka upp en till helg för att gå runt med henne så jag sa nej då. Dessutom var ju klocka fin... Nu i helgen fick jag klocka OCH 500 kr! Tänk om jag fått veta i tid att det bara skulle fattas 500 kr för den finaste klockan - då hade jag gladeligen lagt till de pengarna själv! Tycker nu att klockan ser billig ut och är inte skön att ha på sig. Tyvärr kan jag inte byta klocka eftersom armbandet är indraget. Känner mig så ledsen! Har inte sagt nåt till mamma - vad skulle det tjäna till?! Det kommer bara kännas sååå jobbigt när hon frågar om jag använder klockan osv... Funderar faktiskt på att sälja den för det känns som ett slöseri att den bara kommer att ligga o skräpa. Skulle man få några hundralappar för den så kanske det känns något bättre. Vad kan man få för den på Blocket/Tradera tro?!

• Svar på tråden Är sååå besviken på min 40-årspresent
  • Grönsiska

Kanske har du för mycket prylar om du hakar upp dig så på en klocka? Hoppas du löser det hela på något sätt så att du känner dig nöjd.

• JessiWill

Snälla människa, va glad för det du fått! Är du så otacksam som person? Tanken som räknas.. gisses!!

• malin karlsson

Första intrycket jag fick var otacksam och omogen. Jag är 23 och skulle aldrig bete mig eller gnälla sådär för en sån sak. Och om du nu säljer klockan och hon får reda på det, hur tror du hon kommer känna sig då? nää fyfan! Väx upp!

• frontier

Hur kan en vuxen fyrtioårig kvinna som vet att hennes mamma har dålig ekonomi ens tänka tanken att önska sig en present som mamman inte har råd med? Skäms.

Vill jag ha något köper jag det själv och belastar inte min mamma som har det knapert.

• Silverflingan

Du behöver lära dig att vara tacksam!

Klockan är inte bara en pryl, den är köpt till dig av din mamma med KÄRLEK och OMTÄNKSAMHET. Och hon ville försäkra sig om att du verkligen fick det du ville ha, att du sedan valde att inte shoppa vidare var ju ditt val, inte din mammas. Att sälja klockan "för några hundralappar" vore ju att kasta den kärleken i ansiktet på henne.

STACKARS din mamma.

Och om din mamma har dålig ekonomi så borde du skämmas över att ha önskat dig något av henne som är för dyrt.

• mrs holiday

Jag förstår din känsla, TS! Tycker inte alls att du visar att du är bortskämd, tvärtom, eftersom du ville visa din mamma att du blev nöjd och glad med en billigare klocka än den du egentligen ville ha, och att du visar förståelse för att det var en stor ekonomisk uppoffring för henne. Klart att du känner dig besviken på dig själv när det blev så fel, när du tänker till kunde du lagt till pengar och fått din favoritklocka istället... Har inget råd att ge dig för att det ska kännas bättre, tyvärr. Bara att man lär sig av sina misstag! Och behåll klockan och använd den ibland för att det kanske känns bättre inför din mamma, tycker jag. Ibland är det bättre med en vit lögn istället för att såra de som står oss nära. Din mamma skulle nog bli ledsen om du skulle sälja klockan, eller vad tror du? Spara till din favoritklocka och köp den lite senare som en present från dig själv!

• ÄngelBängel
    honeybun skrev 2009-11-11 12:07:50 följande:
    Fast hon var ju själv med när den köptes då kunde hon kanske sagt att jag vill hellre ha den andra å gett sin mamma 1000 kr å fått den hon gillade.. Istället för å sitta här å gnälla..
    Jag uppfattar att TS inte alls är besviken på sin mamma eller presenten utan på sig själv som inte kände efter och sa stopp. Hon gnäller inte för att presenten var dålig utan för att hennes mamma handlade en present hon eg. inte ville ha, en present som dessutom var dyr.
  • Mammas gossar

Herregud säger jag bara.... Jag är 27 år och får inte dyra preseneter utav mina föräldrar. Har en vän som fortafrande får 2000 varje födelsedag/ Julklapp. Mina föräldrar har ekonomi till det men självklart ska inte jag ha en massa dyra preseneter, blir så glad för en blomma o trevligt besök. Jag anser att jag är vuxen o dem får gärna lägga pengar på mina barn istället om dem vill ge. hade skämts om min mamma med dåligt ställd gett mig en klocka för 1000+ 500 i pengar.

Bemöt andra som du själv vill bli bemött.
  • BeautifulFlower

hur girig får man bli? din mamma som redan har usel ekonomi hostade upp 1000 spänn till en ynka klocka åt dig, och anledningn till att du fick en femhundring på det var nog att hon kunde se hur jävla besviken du blev. herregud människa.

• AnniPanni

Jag vet inte vad jag ska säga.. kanske ska du vara klart nöjd med den presnt som din mamma betalade trots dålig ekonomi?
    Det ärett svårt dilemma, säljer du den på blocket så lär ju din mamma se att du sen har en annan klocka och bli ledsen.

Svar på tråden Är sååå besviken på min 40-årspresent