• Fresa78

    BF april centrala Sthlm forts.

    Fortsättning på förra tråden.

    Vi är inte så många i denna tråd, vill du haka på? Välkommen!

  • Svar på tråden BF april centrala Sthlm forts.
  • Fresa78

    Livmodern blir stenhård av sammandragningarna, som kramp. Det ska inte göra ont, då ska man kolla upp det enl. min barnmorska.

    Jag mår inte direkt illa men jag kan känna mig lite olustig i magen på kvällarna. Tarmarna och magen får ju mindre och mindre plats, kanske är det som gör ont på dig, att det trycker nånstans?

    Vi har inte börjat kolla på säng och madrasser än, det blir nästa projekt efter badrummet.

  • 0fia

    Jag kan ingeting om madrasser, känns som en evighet tills vi kommer dit..... Däremot har vi idag införskaffat skötbord. Skönt att äntligen kunna bocka av någonting på listan. Det blev ett Troll Sofia. Beg på blocket superbra!!! 500 pix fick vi betala. Det är några små repor på det men det känns kanon!

  • Humlepärlan

    fresa: ahhhhhhha, ja det kan ju vara så att magen inte får ngn plats längre och att den då kan börja knorra lite... har ju även haft lite problem med laktosintollerans tidigare, så jag ska testa o äta låglaktos saker nu ett tag och se om det blir bättre.. men som sagt, det gör inte ont i själva livmodern (tror jag iaf ;) ) utan mer i magen.. jaja de t löser sig väl :D

    Fia: härligt när man kan fynda på blocket :D

    Tänkte att jag skulle lura med en fd kollega till ikea och inhandla madrass och allt annat man kan tänkas behöva snart :) måste ju även ha en byrå till o det är inte helt lätt att ta på tunnelbanan tror jag ;)

  • Fresa78

    Järnvärdet hade vänt åt rätt håll men var inte uppe på bra nivå än.
    Blodtryck och blodsocker var iaf bra!
    Magen låg precis på normalkurvan. Hjärtslagen var 140 denna gång. Bubba låg med huvudet neråt, kanske har hon redan fixerat sig. Vi valde SöS för förlossning, så nu är det avklarat också.

    Ja, Blocket är bra när man hittar fynd. Jag tror vi kommer leta säng där, men köpa ny madrass.

  • Humlepärlan

    Fresa: men va skönt att järnvärdet har börjat vända uppåt iaf!! och att allt annat verkade bra oxå så klart

    Ska ta en tur till ikea imorgon, får se vad jag kommer hem med.. men spjälskydd och lite annat smått och gott kommer det bli iaf! sen får vi se om det fnns ngr madrasser till vaggan/korgen.. hittar inte ngr så små madrasser på deras hemsida, men det kanske finns i butiken?! blir kanske ngr/ngt bäddset oxå.. jaja, vi får se helt enkelt

  • mimmi v

    kul med shopping :). Jag var på ikea härom veckan och de har en hel del små madrasser till barnsängar. Tips är att fråga personalen när du väl är där.

    Känns som en evighet kvar nu tycker jag, elva veckor ÄR ju en evighet.

    Fresa: Härligt att höra att allt är bra. Önskar att min lille också låg rätt, han har fortfarande huvudet upp, men än finns det ju i alla fall tid för snurrar :).

    själv har jag blivit superförskyld och känner mig smått sänkt, men men, det blir nog bättre snart. Nu önskar jag mest att tiden ska gå fort.

  • 0fia

    Hej på er! Vaccinerade mig igår och har haft så grymt ont i armen, men annars har jag mått bra. Jag tror det börjar lätta nu.

    Fresa - vad skönt med vagnen! Själv borde jag väl ge vagnen som står här lite kärlek......

  • Humlepärlan

    Fresa: ja men vilken tur att ni va ute i så god tid!!! lurigt det där med leveranstider! men huvudsaken är ju att ni får den innan Bubba tittar ut

    Fia: är det grissjukan du vaccinerade dig mot nu?
    du som har koll (eller kanske ltie mer koll än mig iaf ) hur är det med bebisen, får den antikroppar mot den oxå eller hur är det med det??

    Mitt illamående och magsmärtor har gått över mer eller mindre nu.. som tur är! magen berodde nog på laktosen, för nu när jag uteslutit det så mår jag så mkt bättre! o mattias påminde mig om att jag brukar ha såna perioder runt den här tiden på året.. så det blir väl till att ta bort "vanliga" mjölkprodukter ett bra tag fram över.. men det är ju verkligen itne hela världen!

    Igår pysslade jag med vaggan/korgen här hemma.. va ju på ikea i förrgår o inhandlade madrass, spjälskydd och lite annat smått o gott.. så nu är vaggan klar :D eller typ iaf.. har inga sängkläder som passar än, men det är det enda! det fanns inte på ikea, så nu tänkte jag undersöka vart jagkan få tag på det.. men det borde väl finnas i en vagnsbutik eller så hoppas jag

  • 0fia

    Japp, det var svininfluensan. Jag vet inte riktigt hur det är men jag tror att om man vaccinerade sig i tredje trimestern får även bebisen antikroppar ett tag. Största anledningen till att jag nu vaccinerat mig är att jag börjar jobba på vc i vår och då lär man ju träffa en och annan med flunsan..... Men jag tror att när det väl är dags för bebisen borde ju även den andra vågen (om det nu blir en) passerat, eller?!

    Ojojoj vad ni andra kommit långt med allt pyssel.... Skall försöka få någon fason på det tredje rummet i helgen,d et går såååå långsamt. Ena dagen har jag hur mycket energi men nästa kan jag vara helt utan. Beror lite på hur mycket det var på jobbet och så.

    Humlepärlan-man klarar sig ju faktiskt utan laktos men lite knepigt är det.

  • Humlepärlan

    Mimmi: hoppas du mår bättre nu!! inte skoj att vara förkyld :(

    Fia: ja, men så kan det nog vara.. det där med antikropparna.. tycker du gör helt rätt i att vaccinera dig nu! som du säger så kommer det nog in en hel del med flunsan där du ska jobba..

    Enda anledningen till att jag kommit långt i pysslet är ju för att jag går hemma hela dagarna! inte direkt så att jag hade mkt gjort innan jul, verkligen ingenting!! ;)

  • mimmi v

    humplepärlan, skönt att du kom på vad det var med magen. Själv får jag problem av järntillskotten. Har provat både blutsaft och niferex.

    Tar ni järn? hur mår ni av det?

    Håller med om att ni alla är så duktiga på att fixa. Skulle själv gärna vilja sticka något. Är det någon som vet var man kan tänkas hitta lite mönster för stickning till bebisar?

    hoppas armen känns bättre snart för dig fia.

  • Humlepärlan

    Jag har sluppit äta järntillskott som tur är.. min mage hade nog itne klarat det... har du testat med att äta mer kött? det är det som har räddat mig kan jag ju erkänna!

    söta babymönster hittar du på www.drops.se och www.jarbo.se bara att hitta det man vill ha och sen skriva ut :D
    sen ska det visst finnas en garnbutik vid st.eriks plan tror jag, har inte varit där än men sett det när jag åkt förbi med ngn buss..

  • 0fia

    Jag äter Niferex en dag i veckan och jag tror möjligen att jag blir mer illamående dagarna efter. Fast den här veckan har jag varit illamående varje dag efter kl 16......

    Bra länkar Humlepärlan!

  • Fresa78

    Jag äter Niferex i stort sett varje dag, men har tack och lov klarat mig utan allt för jobbiga biverkningar. Dricker väldigt mycket vatten och äter mer fiber, vilket jag i vanliga fall brukar få ont i magen av men inte nu.

    Badrummet är klart nu, förutom duschväggarna som vi måste specialbeställa. Så idag roar vi oss med att städa HELA lägenheten, det är verkligen byggdamm överallt, på väggar, i skåp och andra ställen man aldrig städar annars.... inte vi iaf

  • Humlepärlan

    Va härligt att badrummet är klart nu Fresa!!!

    Här har det varit bakdag :D kanelbullar och lantbröd blev resultatet! mumms!! kan ju bara säga att jag bara älskar vår Kitchen Aid, utan den hade jag inte klarat att baka ett dugg! ryggen fixar ju inte att kleta ihop en deg... men nu slipper jag ju det :D

    resten av kvällen kommer nog spenderas i soffan skulle jag tro ;)

  • mimmi v

    humlepärlan: tack för länkarna, jättefina mönster :). Ska ge mig på lite stickning.
    Härligt det låter med bakning och vila.

    fresa: grattis till det nya badrummet. Smart det där med fibrer och så, jag borde nog också ge mig på lite bättre kost.

    fia: Jobbigt med illamåendet, jag kan tipsa om blutsaft och paltbröd, men det är ju förstås inte lika effektivt som niferex.

    Själv fixar jag också i hemmet, har löpt en ny byrå på ikea till alla barnprylar och kläder :). Börjar verkligen längta frami tiden nu.
    Jag var på Sös öppna föreläsning och förlossningen i torsdags. Känner mig lugnare inför allt som ska hända efter det. Börjar bli lite nervös, hur känner ni?

  • mimmi v

    jag menar föreläsning om förlossningen. tråkigt att man inte längre får besöka själva avdelningen och testa lustgas och så. Men men, att någon berättar om det är ju rätt bra det med.

    Hoppas ni får en härlig söndag!

Svar på tråden BF april centrala Sthlm forts.