CA: Haha, höjdare
Tack det var snällt... fast jag tror det är mest för att jag kan manga sprak. Det är helt klart en fördel i Geneve.
Ah, pepparkaksformar hade man ju kunnat använda till saltdegen saklart. Smart ide
Ja, tack jag tar gärna ett recept!
Zandra: jag ska ta och kolla in din matblogg. Visste inte att du hade en sadan! Kladdkakereceptet verkar gott iaf!
Skönt att du inte blev sjuk!
Jo, hon har fattat att man kan skriva ord och bil, tutte och ett par andra enkla ord kan hon faktiskt läsa!
Jag blev sa förvanad, för jag har lekt lite med A4-ark som jag skrivit ord pa med stora röda bokstäver (läste om det i en bok hur man skulle göra) och sa har jag visat orden för Miriam. Hon har tyckte det är sa roligt och upprepat orden och ropat mer mer när jag slutat (man ska inte göra det länge, bara en gang per ord och typ 5 ord at gangen). Och sedan efter bara ett par ganger visade det sig att hon visste vilket ord det var!
Nu är detta ju inte direkt att läsa som vi vuxna gör det, men a andra sidan sa lärde jag mig själv att läsa när jag var liten bara av att lyssna pa sagor som mamma läste, och da maste det ju ha varit samma princip, för da visste jag ju inte vad bokstäver var osv.
Hur som helst sa tycker hon det är roligt sa det är en kul aktivitet. Och jag tror att alla barn kan lära sig det, inte direkt att hon är tidig i utvecklingen. Om barnen verkar tycka det är kul kan man leka med ord - även om de inte upprepar orden osv. Enligt metoden ska man inte alls fraga dem om de vet vad orden betyder osv, alltsa INGEN press alls. Utan det ska bara vara för att det är roligt