• Amadeuz Dec08

    Hur gör man med barn under fastan/Ramadan?

    Satt o funderade igår och undrade så...
    Vad är det för skillnad mellan fastan o Ramadan?

    Och under fastan... Hur gör man med de små barnen? Typ 0-2år?
    Eller äldre...
    För man får väl inte äta under fastan? Ellerhur?

    Nyfiken på hur man gör bara...
    Någon som vet?

  • Svar på tråden Hur gör man med barn under fastan/Ramadan?
  • PappaMajki

    min hyresvärd har fasta. och jo då små barn får äta när det är fasta osv.. samma med ramadan.. barnen får absolut äta har för mig det är upp till någon speciel ålder.. kan inet säga direkt men dom ska vara ett bra antal år innan dom börjar.. men ja vi bor i sverige. så det är bara tramsigt.. skippa den jävla fastan o ramadan.

  • Amadeuz Dec08

    Det finns undantag för vissa som får lov att stå över fastan. Några av dem som giltigt får stå över är kvinnor som är gravida eller ammar, eftersom det kan anses ohälsosamt för barnet och kvinnan. Även de gamla och sjuka har rätt att stå över fastan. De som däremot avstår från fastan utan giltig anledning förväntas under ett senare tillfälle ta igen de missade dagarna. Barn under 15 år är undantagna från fastereglerna...

    NU HITTADE JAG DET.
    TACK Nym

  • Lorita

    Du jag tror nog att Sverige inte har me saken att göra, om du nu vet av religon är.

  • MeLeKo
    Lorita skrev 2009-12-01 17:18:43 följande:
    Du jag tror nog att Sverige inte har me saken att göra, om du nu vet av religon är.
    va va de för svar om jag får fråga ?? de finns hur många svenskar som helst som har fasta/Ramadan och byter relıgon...  Och va e det för fel om man undrar något sådant ?? Ja e själv hel svensk och har konverterat tıll ıslam... vet hur de fungerar me ramadan eftersom ja själv gör det !! ge ordentliga svar om du ska komentra !
Svar på tråden Hur gör man med barn under fastan/Ramadan?