• Cahela

35-åringar som är oförklarligt barnlösa?

Hej!
    Skulle gärna få kontakt med andra 35-åringar som är oförklarligt barnlösa.
    Finns ni så skriv gärna en rad här!

• Svar på tråden 35-åringar som är oförklarligt barnlösa?
  • Besviken

Hej på alla och NinniNinna!

Ja, visst är det konstig attityd från sjukvården! 
    Jag förstår tanken; det är säkert inget fel på mig, och inget som de kan göra. Men tänk vad mycket tankeverksamhet och oro som skulle kunna bespara en (det ingår ju defintivit i uppdraget) med ett bättre bemötande. 
    Bara som efter missfallet som jag hade i oktober, när jag avbokade tiden så är det INGEN kommentar. Man kan ju beklaga, eller höra om man vill prata med någon eller nåt. (Hade jag inte velat, men ändå.)
    Ja, nej, nu tänker jag (försöka) att inte grotta ner mig i det här något mer. Orkar verkligen inte. Kan inte stanna upp mitt liv. Blir det barn så blir det barn, annars blir det väl inget. 
  • Isan3

Så är det snart dax att sätta in ett fruset embryo, försök nr 4 i mitten av februari... Jag har frågat ang. det här med ämnesomsättning, bakteriell vaginos, etc. och det var bara bra värden jag hade. Vi är fortfarande helt oförklarligt barnlösa {#lang_emotions_cry}. Men då har jag i alla fall gjort allt jag kunnat och kan bara vänta och se om något händer under året. Har bestämt mig för att försöka ta det piano 2010 för att se om det händer något med resterande försök vi har kvar. Man vill ju inte bränna alla pengar på IVF heller ifall man beslutar sig för att lägga det på hyllan och istället adoptera - allting kostar... Så läser man om folk som lyckades på 12 försöket... Är ju jättefrustrerande på ett sätt - om man ger upp på 8:e försöket så undrar man ju "borde vi försökt några gånger till?" Nå´n gång måste man ju säga stopp liksom.

Besviken: Nej, jag håller med de övriga; döm dig inte för hårt. Du gjorde vad du ansåg bäst med det du visste då och de förutsättningar du hade då. Det är mycket man skulle göra annorlunda om man kunde se in i framtiden, eller hur?

Kram!

• Wehee

Hej tjejer.

Är i total chock förvirring och förnekelse. Sedan igår kväll har jag gjort tre positiva gravtest. Men jag tror inte på det. Måste vara nåt fel. Jag har inga som helst känningar på grav heller, vet bara att jag hade äggl 14 jan så mensen är sen en vecka. Jag har ätit antiobiotika nyligen mot urinvägsinfektion. Läste att det kan innehålla hcg i vissa och ge missvisande testresultat. Har slängt förpackningen. Så vet inte hur det var med dessa. Men jag slutade med antiobiotikan för ca två veckor sen.
    Sen äter jag Algtabletter. Kan det ge missvisande resultat?? Shit jag är helt förvirrad nu. Måste ringa ivf idag.
    Men herregud, vi har försökt få barn i fem år. Gjort fyra ivfer och flera fet därtill. Så mycket sorg och förtvivlan mellan gångerna. Skulle det bara kunna hända nu liksom????

• Cahela

wehee: låter som du är graviiiiiiiiiiiiiid!! Ring kliniken du gått på och härefter och kila direkt in här och rapportera sen.

Gift med A.
  • Kid A

Wehee
    Med det testresultatet OCH sen mens borde du verkligen vara gravid, wohoo! Grattis!
    Skulle ni inte precis köra igång med en ny IVF?
    Tydligen inte helt stopp i dina äggledare då?

Själv har jag fått nya datum för gynbesök inför nästa IVF-försök, känns mest jobbigt just nu men hoppas jag känner mig mer peppad när det närmar sig.

• Wehee

Ja vi skulle precis börja med ivf nummer 5. Jag väntade på mensen som skulle kommit för en vecka sedan för att göra äp enligt plan v 7. Fick ju panik på att den aldrig dök upp. Då kanske jag var tvungen att vänta en månad till.
    Ringde ivf igår och de gratulerade. Sa att det är ytterst sällsynt ett test visar positivt om det inte är det. Och nu har jag gjort fem och alla visar lika.
    Det är helt otroligt det här för mig och min man. Vi börjar långsamt tro att mirakel skett.
    Pablo, ja onekligen var det inte helt stopp.
    Nu vill jag att ni också ska få känna den lycka jag känner just nu. Jag håller tummarna för er hårt.

• Cahela

wehee: Blev riktigt glad för din skull, sånt här injuter hopp!!! Förstår att du gör fem gravtest...vet de som gjort 20....haha. Inte konstigt när man varit i det här så länge.
    GRATTIS OCH HÄLSA MANNEN GRATTIS FRÅN MIG!!!
    STOR KRAM!!

Gift med A.
  • Wehee

Cah, tack det ska jag göra. Nu har jag beställt 20 test på nätet. Jag känner mig som en galning

• NinniNinna

Wehee: grattis!!!! Hoppas de 20 testerna kan hjälpa dig att tro att det är sant!

• HoppetKärleken

wehee Stort mega grattis, du är GRAVID ett under har skett, hoppas vi alla får uppleva ett under på ett eller annat sätt! Kramar!

• Wehee

Tack tjejer. Ja ett under kan man minst sagt säga. Fattar fortfarande inte
    Ja ni ska också uppleva mirkelundret. Det är bara en tidsfråga. Kramar

Svar på tråden 35-åringar som är oförklarligt barnlösa?