• Resande

    30+ som planerar syskon, del 3.

    30+ planerar andra barnet del 3
    Hej!
    Är det dags för fler barn? Här kan vi 30+are med barn, snacka planering av syskon. Alla är välkomna, oavsett var i planeringsstadiet man är! 
    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}
    De som fått första barnet: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html
    De som väntar/hat fått syskon: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m47446362.html


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 16:23
    Det blev lite fel ovan, detta är alltså inte bara för dem som planerar tvåan utan alla som planerar syskon.

    Länken för de som har 1-3 åringar fungerar inte så vi för ett nytt försök...
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m46445341.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-16 21:35
    Då var det dags för ny tråd för dem med barn som är 1-3 år.
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m48746196.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 15:12
    Ny tråd för de som väntar syskon eller redan har fått.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-06 19:38
    Här hittar ni 30+ som fått första barnet: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html
  • Svar på tråden 30+ som planerar syskon, del 3.
  • Mrs Firren

    Juni - Nä, det tror jag inte det. Jag käkade iofs en större dos när jag blev gravid förra gången men generellt kan jag inte tänka mej att det ska behövas ännu mer än vad som finns i multivitaminen.

  • johlinn

    pga E:s diagnos äter jag folsyra 5 mg dagligen. Utöver det inget. Men det känns OERHÖRT skönt att ha gjort det ett tag, i början var jag rädd för att ens ha sex pga risken för att bli gravid utan att jag ätit tillskott. Tror jag kommer överväga att fortsätta ta det tills nån av oss steriliserar sig om vi inte planerar barn , bara för säkerhets skull...

  • Piggley Wink

    johlinn: Jag förstår verkligen din oro, jag måste nog ta tag i mig själv och gå till apoteket och köpa folsyra. Jag är så himla dålig på att komma ihåg att ära dem bara, hur kom man ihåg p-pillren varenda dag i massa år?

  • johlinn

    Jag tar den varje morgon när jag borstar tänderna. Det blir så självklart, man glömmer ju inte o borsta tänderna Visst händer det att jag glömmer, men då kommer jag oftast på det när jag gått ut genom dörren, och då lägger jag in en påminnelse i mobilen att jag ska ta den senare när jag kommer hem.

  • IdaVi

    Smart, borde jag också göra. Ställa burken vid tandborsten alltså Jag käkar
    multivitamin för kvinnor som innehåller tillräckligt med folsyra. Men så tar jag även Omega 3 eftersom jag är dålig på att äta fisk. Men jag hade svårt att ta tabletter
    när jag var gravid för det triggade igång kräkreflexerna direkt

    Ha en mysig Alla Hjärtans Dag allihopa! {#lang_emotions_heart}


    ~ Ida 21/10-08 ~
  • pej

    Grattis till aigee som har plussat!

    Och bamsekramar till Fiji, hoppas verkligen på "tredje gången gillt" och alla andra "omen" du hade hittat!

    Lena, när hade du testdag?

    Jag förväntar mig mens på tisdag, typ. Inte så mycket PMS denna månad, så naturligtvis börjar tankarna skena iväg... Men försöker lägga band på mig, varför skulle det ha lyckats den här gången liksom? Lite mensvärk börjar jag känna nu, så allt är nog i sin vanliga oordning.


    Ska det vara så j***a svårt att göra en bebis??
  • Piggley Wink

    Mrs Fisk och johlinn: I mina multivitaminer är det 600 mikrogram folsyra och livsmedelsverket säger att man ska äta 400 så då borde jag slippa köpa extra. Skönt! 

Svar på tråden 30+ som planerar syskon, del 3.