• Snäckan84

    Nä nu vill jag bli gravid!

    Hej!

    Har en son på snart 1 år hemma som både jag o min sambo avgudar!!!

    Men sen han var 5 månader började vi försöka få en liten till.

    Men efter snart 5 månader börjar vi tröttna, vi vill ju ha plus på stickan nu!

    Någon mer som vill ha en bebis i magen till jul?

    Hade varit kul att följas åt och granska både test och symtom!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-19 15:25
    Hejsan tjejer!

    Nu har jag gjort en egen tråd till våran bimlista då den inte ska ta så mycket plats i denna tråd samt så har man lite lättare att följa med :)

    Har nog missat en massa så kolla in sidan och skriv in er!

    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m48812943.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-10 15:48
    Hej igen tjejer!

    Har gjort en till tråd till er/oss som har plussat så vi kan snacka vidare samt både trösta och ge goda råd samt utbyta råd m.m

    Länken är:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m49915745.html
    Men glöm inte bort alla de som fortfarande stampar vidare i denna tråden!

  • Svar på tråden Nä nu vill jag bli gravid!
  • InHeaven
    Mamma till W skrev 2010-01-25 20:21:32 följande:
    Inte nog med att det gått åt pipan, nu vill din kropp inte spotta ut det heller! Jag lider med dig, du har fått nog med motgångar nu! Men jag känner igen mig så i din berättelse, jag hade precis likadant att kroppen inte sköttee det hela själv! Lycka till i fortsättningen och glöm inte att du kan få barn, du har ditt mirakel hemma! Du kommer att bli mamma igen!
    ja men det är väl straffet man får ta.. mina missfall har lixom stegrat i grad så att säga..
    första var över på ett kick. det andra väntade lite på sig och det här vägrar totalt.
    jag tror att min kropp verkligen vill behålla det här, men det går inte...
    Nova min egna lilla stjärna
  • Mabaja
    InHeaven skrev 2010-01-26 21:42:03 följande:
    ja men det är väl straffet man får ta.. mina missfall har lixom stegrat i grad så att säga..första var över på ett kick. det andra väntade lite på sig och det här vägrar totalt.jag tror att min kropp verkligen vill behålla det här, men det går inte...
    Det är väl så att din kropp trivs med att vara gravid... och därför vill det behålla... Jag har aldrig mått så bra som jag gjort som gravid och sen att kroppen inte spottar ut det själv är verkligen en spark rätt i ansiktet! Då är det bra med skrapning, då vet man att man är ensam och att det är tomt i en... Lättare att gå vidare då!

    Tänker på er! Ta hand om er!
  • InHeaven
    Mamma till W skrev 2010-01-26 21:44:48 följande:
    Det är väl så att din kropp trivs med att vara gravid... och därför vill det behålla... Jag har aldrig mått så bra som jag gjort som gravid och sen att kroppen inte spottar ut det själv är verkligen en spark rätt i ansiktet! Då är det bra med skrapning, då vet man att man är ensam och att det är tomt i en... Lättare att gå vidare då! Tänker på er! Ta hand om er!
    ja jag hoppas att det kommer kännas bra efteråt, men det enda som skrämmer mig är att det kanske kommer ta så lång tid att bli gravid igen :(
    Nova min egna lilla stjärna
  • Mabaja
    InHeaven skrev 2010-01-26 21:47:15 följande:
    ja jag hoppas att det kommer kännas bra efteråt, men det enda som skrämmer mig är att det kanske kommer ta så lång tid att bli gravid igen :(
    Risken finns ju, men chansen är ju även väldigt stor att det inte tar så lång tid! =) För oss tog det på tredje försöket efter skrapningen...
  • InHeaven
    Mamma till W skrev 2010-01-26 21:53:23 följande:
    Risken finns ju, men chansen är ju även väldigt stor att det inte tar så lång tid! =) För oss tog det på tredje försöket efter skrapningen...
    ja det vore ju inte helt fel...
    Nova min egna lilla stjärna
  • Mabaja
    InHeaven skrev 2010-01-26 21:55:45 följande:
    ja det vore ju inte helt fel...
    jag håller tummarna! och hoppas på att din utredning går som den ska med! =)
  • InHeaven

    Hej tjejer, nu är äntligen det hemska över.
    Igår opererades jag och det var hur jobbigt som helst.
    Kroppen känns helt tom och utmattad.
    Jag önskar inte min värsta fiende detta...
    Jag hoppas detta gör mig stark, så jag kan komma tillbaka stark och glad igen.
    Just nu blöder jag tack och lov inte mycket så jag hoppas det går fort så vi kan försöka igen.
    Nu hoppas jag på att få en utredning snabbt. Men helst av allt önskar jag mig en ny graviditet.
    Kram


    Nova min egna lilla stjärna
  • Mabaja
    InHeaven skrev 2010-02-02 10:17:03 följande:
    Hej tjejer, nu är äntligen det hemska över.Igår opererades jag och det var hur jobbigt som helst.Kroppen känns helt tom och utmattad.Jag önskar inte min värsta fiende detta...Jag hoppas detta gör mig stark, så jag kan komma tillbaka stark och glad igen.Just nu blöder jag tack och lov inte mycket så jag hoppas det går fort så vi kan försöka igen.Nu hoppas jag på att få en utredning snabbt. Men helst av allt önskar jag mig en ny graviditet.Kram
    Du kommer snart att må bättre, när man vet att allt är ute och att man är ensam kan man påbörja sorgearbetet och bearbetandet!

    Nu hoppas jag att ni blir gravida snabbt och även att utredningen går snabbt!

    Lycka till!
  • mee2

    Hej hej har ni glömt bort oss som fortfarande kämpar


    ~*~ Älskade Isak 08 och Kevin 09 ~*~
  • Snäckan84

    Hej tjejer! Nej ni är absolut inte bort glömda! Sitter tyvärr inte så ofta vid datorn längre då det är mindre sovstunder här hemma med sonen men jag försöker kika in då och då för att kolla hur alla ligger till.....

  • Snäckan84
    Hej igen tjejer!

    Har tänkt lite...

    Eftersom tiden tryter så har jag inte lika mycket tid längre att sitta vid datorn så mycket som jag skulle vilja ibland men vill väldigt gärna att denna tråden fortsätter så jag tänkte lämna över den till någon här inne som kan se till att tråden uppdateras och att samtalsämnen kommer upp samt de som behöver extra stöd få den hjälpen vi "fl vänner" kan erbjuda...

    Någon här inne som är på internet och kikar runt dagligen som känner för att ta tag i denna tråden och lyfta den igen?

Svar på tråden Nä nu vill jag bli gravid!