• mammalollo

    Decembermammor 2005

    Ännu en ny fortsatt tråd hur vi december-mammor (2005) mår - här kan vi skryta, klaga gnälla, jubla och peppa oss.
    En del av oss har diskuterat våra glädjen och bekymmer i mer än TRE år nu!!!
    Andra är mer färska på tråden. Här kan vi alla älta hur vi och våra barn har det.

    Ni vet vilka ni är!!!
    Att vara december-mamma handlar inte om när man fött - det är mer en attityd


    mammalollo stolt mamma till Maximilian 0307 och Xander 0512
  • Svar på tråden Decembermammor 2005
  • Frannyfine

    Mammalollo fick du VG då eller hur går det?

    Laisa du är duktig du som går till Friskis.. Jag själv kör nog vanlig "Hemma-hurtis" alltså gatlopp mellan tvättmaskinen och diskmaskinen

    Sen undrar jag om någon kan komma på varför vi är gravida och inte adopterar allt vi hittar? Man mår ju tokilla! Fy f-n... {#lang_emotions_throwup}


    Den som väntar på något gott...
  • mammalollo

    FF: Ja tänk om man kunde slippa all illamåeende när man är gravid.
    Med Max mådde jag illa en dag på julaftonen.
    Med Xander från vecka 4 till v. 12,men spydde aldrig .
    Om det är med danskan du menar och VG så har jag precis börjat men som sagt jag strävar mot det, blir även nöjd med ett VG.
    I kurserna på skolan så har jag VG på första och andra resterande kurser får jag nog bara G, men det får jag se om några månader.
    Kan inte fatta att jag nästan är klar.

    Igår hade jag prov på barns språkutveckling och jag är säker på att det gick åt helvete, jag läste på fel saker men jag försökte minnas allt så jag skrev på allt men vi får se hur det går.
    Min lärare ska rätta det på tisdag och då kommer domen
    Men jag har 2 chanser till så om det inte funkar denna gången så får jag göra om det och då lär jag skriva rätt, men den som lever får se.
    Kan ju lugnt säga att även om jag hade kunnat allt så hade jag nog fått black out det fick jag denna gången också.


    mammalollo stolt mamma till Maximilian 0307 och Xander 0512
  • Laisa

    Nej nu ttycker jag nog det får sluta snöa! Här rasar tak in lite hur som helst, idag en skola, i förrgår ett grisstall och idag även ett häststall... I helgen hålls alla kommunala hallar och badhus stängt pga säkerhetsrisk... Ridhuset på "min" ridskola ligger i riskzonen och all verksamhet inställd och vi försöker förtvivlat hitta nån som kan skotta men alla är uppbokade hur länge som helst!! Vart ska detta sluta månne??

    annars är det ganska bra här


    Förvirrad tvåbarnsmorsa till Emmy 051213 och Tim 071129
  • mammalollo

    Kan ju berätta att jag inte klarade provet, ska skriva om i språkutveckling, blir galen så på måndag ska jag upp och skriva provet det som jag missade.
    Fick tillbaka min komplettering där jag fick VG 2 st och G samt G+.
    I enhet 5 fick jag 4 VG och 2 G ingen komplettering jag är sååååå nöjd
    Ja lite om mina studier.

    Ne nu vill jag ha vår och sommar är så förbannat less på detta vädret.


    mammalollo stolt mamma till Maximilian 0307 och Xander 0512
  • MissS

    Tjena bruttor!

    Tänkte bara meddela att vi lever men fan vad allt blir komplicerat ju äldre barnen blir, dvs. mer aktiviteter och mindre liv för oss {#lang_emotions_tongue_out} men I loooove it! {#lang_emotions_wink}

    Tänkte passa på att meddela att jag kommer till Sthlm den 26-27 alldeles allena.
    Darlingen drar till Budapest och dealen är att när han drar på jobbresor får jag också dra och barnen får nöja sig med barnvakt {#lang_emotions_djavulsk}. Iallafall så ska jag träffa lite kompisar men är det ngn som har tid med en fika på fredag eftermiddag alt. en lunch runt 12 snåret så höjta till.

    Kram på er godisar!

    DS. FF- Du ÄR galen men visst är det uuuuuunderbart att vara gravid? {#lang_emotions_wink}

  • Laisa
    Mammalollo lycka till på måndag! Surt att missa men det andra verkar ju ha gått vägen!

    MissS, ha en superhelg i Stockholm! Bodde jag där skulle jag boka in en dejt direkt, men nu gör jag ju inte det Den helgen är vi dessutom i Storhogna hela familjen.

    Själv har jag åter igen varit på en av mina jobbresor som inte gick som det var tänkt. Börjar tro att nån där uppe har onda ögat till mig och försöker tala om nåt för mig Denna gång var jag i ankara och skulle hem igår, via München. Pga av snökaos i München fick vi lämna Ankara 5 timmar senare än beräknat, så jag missade mitt flyg till Arlanda. Fick inte ut nån väska men fick ett hotellrum på Hilton. Vaknade som ett troll imorse men vafan gör man, utan kam, tandborste, makeup, deo, nya underkläder... Blä! Fick iaf flyga hem idag men min resväska var förstås inte med utan den är på villovägar troligen i München oc h ingen vet när den kommer till Sverige. Deja vu, säger jag bara!!!
    Förvirrad tvåbarnsmorsa till Emmy 051213 och Tim 071129
  • Senap
    Laisa skrev 2010-02-12 22:38:35 följande:
    Mammalollo lycka till på måndag! Surt att missa men det andra verkar ju ha gått vägen! MissS, ha en superhelg i Stockholm! Bodde jag där skulle jag boka in en dejt direkt, men nu gör jag ju inte det Den helgen är vi dessutom i Storhogna hela familjen. Själv har jag åter igen varit på en av mina jobbresor som inte gick som det var tänkt. Börjar tro att nån där uppe har onda ögat till mig och försöker tala om nåt för mig Denna gång var jag i ankara och skulle hem igår, via München. Pga av snökaos i München fick vi lämna Ankara 5 timmar senare än beräknat, så jag missade mitt flyg till Arlanda. Fick inte ut nån väska men fick ett hotellrum på Hilton. Vaknade som ett troll imorse men vafan gör man, utan kam, tandborste, makeup, deo, nya underkläder... Blä! Fick iaf flyga hem idag men min resväska var förstås inte med utan den är på villovägar troligen i München oc h ingen vet när den kommer till Sverige. Deja vu, säger jag bara!!!
    Men du får väl ut kläder på försäkringen? Mitt jobb har dels reseförsäkring men jag ber alltid att de debiterar mitt (jobbets) kreditkort. Då får jag 1000 spänn direkt att shoppa för när jag blir försenad eller inte får min väska.

    26:e är jag nog på vift... men jag kan kolla lite närmare.
    My sugar is raw
  • Laisa
    På hemresan får man ingen ersättning för försenad väska, så vida den inte kommer bort helt... Bara när man flyger bort får man ersättning efter bara några timmar. Har inte hört ett pip idag från Arlanda om min väska kommit... Saknade vantar, skärp och halsduk idag som jag insåg ligger i den! Tur man har dubbel uppsättning saker i necessären så inga toalettartiklar saknas iaf.

    Såg ni melodifestivalen ikväll då? Säger bara, Glada Hudik teatern... Dom är ju härifrån, så för en annan som sett dom hela sitt liv och följt dom ända från början är det rörande att se dom i så stora sammanhang!! dom är helt suveräna...
    Förvirrad tvåbarnsmorsa till Emmy 051213 och Tim 071129
  • mammalollo
    Ratar allt vad musikprogram och talangsaker som finns, tyvärr har vi inga speciella bra kanaler, har ingen box i sovrummet som jag inte kan titta på.
    Den står i vardagsrummet,men jag har oftast 4an igång,brukar dock kolla uttagningarna till idol det är så ball haha.

    Imorgon ska vi eventuellt till Andys så barnen får leka av sig sen på kvällen får jag plugga eller något så jag klarar provet,samt börja med kurs 4 ska göra en bolk om utvecklingspsykologi som ska lämnas in den 4 då jag ska till skolan igen.
    Sen har det hänt en annan sak som jag inte tänker berätta föräns jag är säker på tisdagmorgon.
    mammalollo stolt mamma till Maximilian 0307 och Xander 0512
  • MissS

    Kolla gärna Shoegirl. Annars roar jag nog mig rätt kungligt bland alla underbara affärer i huvudstaden {#lang_emotions_tongue_out}.

    Jag har verkligen inte gjort många knop i helgen- varit hemma och försökt kurera mig från förkylning. Barnen har sprungit på en hel massa kalas och man blir ju stressad för mindre. 4 kalas på en helg. Markeradkalas såklart och nu är Vilda på ett ridkalas. Hon hade jublat {#lang_emotions_smile} tydligen, väntar en mer detaljerad rapport när damen ifråga kommer hem.

    Nu är det måndag igen imorgon och en ny arbetsvecka med hyresskulder, elskulder, vräkningar, Inkassoskulder, hyror som är för höga, föräldrar som ringer, ungdomar som skriker, obetalda räkningar, inga matpengar, myndigheter som ringer, det är akut, akut och återigen akut. Det konstiga är att jag trivs med det. Knäppt.

  • mammalollo

    Jag har tvättat idag kom på kl. två att visst fan vi har ju tvättid idag så nu finns det rena kläder,lakan och handdukar...ska man bara palla lägga in det imorgon efter jag vart på danskan.
    Får så smått börja med min bok som vi ska göra i utvecklingspsykologi, har ingen aning om vad jag ska göra med den och den ska vara klar den 4 mars då jag ska ha lektion igen.
    Imorgon är det dags för omtenta, sen är det biblioteket som gäller.
    Ska snart hoppa in i duschen och därefter bädda och sen lägga mig och sova, men ska läsa på lite innan jag somnar så man klarar provet.
    Blir galen...vill bara att det ska bli 18 juni snart så man är klar.


    mammalollo stolt mamma till Maximilian 0307 och Xander 0512
  • mammalollo

    BtW någon som känner för att starta en ny tråd denna går ut nu denna veckan.


    mammalollo stolt mamma till Maximilian 0307 och Xander 0512
Svar på tråden Decembermammor 2005