• A r a s

    Varför finns ingen "radera-knapp"?

    Varför finns ingen knapp med möjlighet att radera sina egna trådar / inlägg?
    Typ som på FB - du får ta bort sånt som du själv skrivit och skapat.
    Ibland ångrar man säkert, eller vill ta bort något man skrivet, och inte vill att det är kvar i all framtid?

  • Svar på tråden Varför finns ingen "radera-knapp"?
  • gutegirl
    Il gatto macchiato skrev 2010-02-06 23:58:25 följande:
    Men låt oss åtminstone kuna radera våra egna trådar i stil med"Någon som vet var xxxx???PuffarVerkligen ingen som varit med om samma?Så många klick men inga svar?"DET kan ju ändå knappast ge upphov till missbruk!
    Fast hur ska datorna kunna veta vad som står i en tråd?
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • kafferast
    gutegirl skrev 2010-02-07 14:25:33 följande:
    Fast hur ska datorna kunna veta vad som står i en tråd?
    Känna av IP-nummer eller signatur...?
  • gutegirl
    Il gatto macchiato skrev 2010-02-07 15:07:14 följande:
    Känna av IP-nummer eller signatur...?
    fast om man nu ska kunna radera den typen av trådar som du beskrev, så är ju det oavhängigt från vilket IP eller vem som postat inlägget. en server kan omöjligt veta om det står "puff" eller "hjälp mig, min man porrsurfar, vad ska jag göra?" i en tråd.

    Servern kan liksom inte läsa.
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • Ninth

    Snälla, inför möjligheten att radera. De e sjukt störande att posta meddelanden, för att man kommer åt keypaden -  o sen kan man inte ändra det.

    Eller om man lagt in en tråd - och inte fått svar - då kanske man inte vill ha den kvar?

    Det kanske är så att nån kommer att missbruka det - men nyttan överväger väl ändå?

    Och vad är missbruk egentligen? Om nån sagt nåt dumt o ändrat sig/kommit på bättre tankar så är det väl till det bästa för alla om han/hon tar bort det...

  • Senap
    gutegirl skrev 2010-01-28 08:30:02 följande:
    Det funkar alldeles utmärkt på flashback, och där finns det ändå nästan snart 400 000 medlemmar. Om man klarar att sköta det där så fattar jag inte varför det inte skulle gå här. Är FL-medlemmar mer korkade?
    Jag vet inte, men jag gissar på ja?
    My sugar is raw
  • kafferast
    gutegirl skrev 2010-02-07 15:51:49 följande:
    fast om man nu ska kunna radera den typen av trådar som du beskrev, så är ju det oavhängigt från vilket IP eller vem som postat inlägget. en server kan omöjligt veta om det står "puff" eller "hjälp mig, min man porrsurfar, vad ska jag göra?" i en tråd. Servern kan liksom inte läsa.
    Fast FL vet vem som varit inloggad...
  • gutegirl
    Il gatto macchiato skrev 2010-02-07 23:02:56 följande:
    Fast FL vet vem som varit inloggad...
    Ja, men det är inte samma sak som att man ska kunna radera vissa typer av trådar/inlägg själv. Antingen kan man radera allt man postat eller inget alls.
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • kafferast
    gutegirl skrev 2010-02-08 09:47:56 följande:
    Ja, men det är inte samma sak som att man ska kunna radera vissa typer av trådar/inlägg själv. Antingen kan man radera allt man postat eller inget alls.
    Näe, det tycker jag verkligen inte. Är ju stor skillnad på om diskussion startat i tråd eller om man fått svar jämfört med en trådstart som inte blir något av.
  • gutegirl
    Il gatto macchiato skrev 2010-02-08 17:04:29 följande:
    Näe, det tycker jag verkligen inte. Är ju stor skillnad på om diskussion startat i tråd eller om man fått svar jämfört med en trådstart som inte blir något av.
    Men snälla. Driver du med mig?
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • HellviHumle
    Il gatto macchiato skrev 2010-02-08 17:04:29 följande:
    Näe, det tycker jag verkligen inte. Är ju stor skillnad på om diskussion startat i tråd eller om man fått svar jämfört med en trådstart som inte blir något av.
    Men hur tänker du att det ska kunna gå till? Hur ska servern veta vilken tråd som ska kunna raderas?
    Jag är inte bara fjollig fittpappa. Jag är faktabög också!
  • kafferast

    T.ex genom att känna av vem som varit inloggad... Tror verkligen inte problemet ligger i det tekniska.

    Varför blir ni så upprörda över folks önskan att kunna radera?

  • Senap
    Il gatto macchiato skrev 2010-02-08 19:59:47 följande:
    T.ex genom att känna av vem som varit inloggad... Tror verkligen inte problemet ligger i det tekniska. Varför blir ni så upprörda över folks önskan att kunna radera?
    Hur menar du nu? Varför spelar det roll vem som har varit inloggad? Menar du att olika personer skriver olika typer av inlägg?
    Så servern vet att nick1 skriver puff! medan nick2 skriver idiot och därför låter nick1 ta bort sitt inlägg men inte nick2?
    My sugar is raw
  • HellviHumle
    Il gatto macchiato skrev 2010-02-08 19:59:47 följande:
    T.ex genom att känna av vem som varit inloggad... Tror verkligen inte problemet ligger i det tekniska. Varför blir ni så upprörda över folks önskan att kunna radera?
    Men många trådar får ett hundratal klick utan att någon tycker det är värt att skriva något. Eller menar du att om det bara är TS som skrivit i tråden så kan den tas bort men om jag kluddat i den och skrivit nå't så får den vara kvar? Oavsett vad jag skrivit!
    Jag är inte bara fjollig fittpappa. Jag är faktabög också!
  • kafferast
    HellviHumle skrev 2010-02-08 21:59:17 följande:
    Men många trådar får ett hundratal klick utan att någon tycker det är värt att skriva något. Eller menar du att om det bara är TS som skrivit i tråden så kan den tas bort men om jag kluddat i den och skrivit nå't så får den vara kvar? Oavsett vad jag skrivit!
    Ja, typ så, du har nog förstått hur jag menar.
  • HellviHumle
    Il gatto macchiato skrev 2010-02-08 22:14:08 följande:
    Ja, typ så, du har nog förstått hur jag menar.
    Det känns som att det skulle gå en massa datorkraft alldeles i onödan. FL är ju segt som det är nu!
    Jag är inte bara fjollig fittpappa. Jag är faktabög också!
  • pumbis

    Hej TS! Har inte läst så mkt i denna tråd, men tror jag uppfattade ditt inlägg rätt. Du undrade hur man raderade sina inlägg på FL utan en raderings knapp? Jag undrade detsamma, så jag skrev till FL och talade om mitt problem. Fick dem att radera mina inlägg. Och efter mkt om och men så tog de bort mina inlägg. Så skönt! :) det är ju iaf ett alternativ. :)

Svar på tråden Varför finns ingen "radera-knapp"?