• Anonym (flata?)

Har jag blivit lesbisk?

Oj, jag tror jag har en flört på mitt jobb. Med en annan tjej! Har alltid betraktat mig som hetro. Bara blivit kär i män och haft hetroförhållanden. Och så plötsligt undrar jag om jag håller på att bli förälskad i en kvinna? Det känns som att vi flörtar på jobbet, mycket ögonkontakt, skojar ihop och så vidare. Hon är öppet lesbisk och jag vet inte om hon har partner eller lever ensam, men som sagt, det känns som att det är ömsesidigt.

Just nu är jag helt förvirrad. Förvirrad och pirrig. Vad ska jag göra? Det här är helt ny situation för mig. Snälla någon, vägled mig!

• Svar på tråden Har jag blivit lesbisk?
  • Baluns

Åh, jag blev förtjust i en tjej. Så förtjust att jag inte ens kunde klara av att titta på henne utan att typ svimma... det var fantastiskt och omtumlande. Det "blev" aldrig något mellan oss, men vi blev vänner senare (när jag slutat "typ svimma" ). Men det där pirret liksom försvann undan för undan och senast vi sågs - och jag hade träffat min nuvarande flickvän - var liksom allting över.
    Men det var hon, den där första fantastiska, som fick mig att börja fundera och inte sörja när pojkvännen gjorde slut, utan öppna för helt nya möjligheter... Det är spännande... Sedan tror jag inte att man behöver definiera sig och sätta etikett på sig själv. Lev livet, ta chansen, lek och ha roligt, var ärlig mot dig själv och andra.

• Anonym (flata?)

Fint skrivet Baluns!

• Anonym (Hanna)

Å va härligt! Följer du inte känslorna nu så kommer du säkert att ångra det sen.. Här har du en som vid 30 års ålder kommit på att jag är bisexuell, inget ovanligt alls. Ska själv börja utforska den sidan efter årsskiftet... Håll oss nu uppdaterade! Jag ska med spänning följa din berättelse och se om det händer nåt spännande ;)

Lycka till!

• Anonym

låter underbart följ dina känslor...jag är nämligen i samma sits själv och hoppas att även jag ska våga leva ut mina känslor...kram

• Anonym (flata?)

Ännu har inget hänt. Hoppades på julfesten, men då kom inte Hon. Vi får se, fortsättning följer. Det känns iallafall som att vi båda söker oss till varandras sällskap så gott det går.

• tlchs07

Varför inte se om ni kan ta en öl eller ngt?
    Någonstans måste man ju börja

Jag tror att man föds med sin läggning, men sen gäller de ju att komma på de, de handlar ju om att träffa rätt person vid rätt tillfälle liksom.

Min första tjej träffade jag på en spårkresa. Hade ingen aninge om att jag gillade tjejer, men så fanns de bara en stol å jag var tvungen att sätta mig i hennes knä, då pirrade de till.
    Fattade inte först varför, men sen när hon sa att hon kände likadant så fattade jag.

Idag, 3 flickvänner senare är jag gift med världens underbaraste fru å vi har två barn

Lycka till nu

• Anonym (Bskvinna)

Jag är bs och gift med en man.
    Underbart att få njuta av bägge delarna :D

Lycka till

• Anonym (okså varit kär)

när min äldsta var liten blev jag kär i en tjej, tack och lov vet hon inte om det och hon var själv gift och hade barn, vi sjöng i kör ihop.

Det var fruktansvärt jobbigt, men gick över eftersom jag tog beslutet att träffa henne mindre. Hon var inte en nära vänninna så hon märkte det inte.

Men visst var jag förvirrad och ville absolut inte förstör adet fina förhållande jag redan hade.

• Anonym (flata?)

Tack alla som delar med sig av erfarenheter och tankar. Det känns jättefint!

• JessicaA

Hej.
    Du verkar vara en lättpåverkad kvinna som inte är stark och självständig att stå emot dina påverkade känslor.
    Jag själv är en gift kvinna som  har barn och ser homosex som något onaturligt och äckligt.
    Tänk om alla människor skulle leva så hur skulle då världen se ut?
    Nej alla ni män och kvinnor som har dragning tillvarann, utveckla inte dessa känslor.
    Det för med sig så mycket dåligheter och sprider sjukdomar.
    Tack för ordet.

• Anonym (flata?)

"Nej alla ni män och kvinnor som har dragning tillvarann, utveckla inte dessa känslor."

Vilka ska utveckla sina känslor då? Inte homon och inte "män och kvinnor som har dragning till varandra"?

• Anonym (Upprörd)

Att du, JessicaA, går in på ett forum för homi/bi/trans och sprider dina åsikter är för mig helt absurt. Tror du seriöst att trådstartaren ska ta till sig dina ord och gör det som du tycker är det rätta? Att du själv söker upp människor som uppenbarligen inte lever som du anser att man ska göra är skrämmande.

Här har vi en tjej som skriver och ber om HJÄLP och inte det motsatta!
    Jag anser att du har ALL RÄTT I VÄRLDEN att tycka som du gör, men ber ingen om din åsikt - låt den bero. 
    Jag tror på yttrandefriheten, men det är inte direkt som denna del av forumet stör dem som inte vill veta av homosexualitet och bör därför inte heller behöva infekteras av inskränkta människor som du. 
  • Anonym (flata?)

Upprörd: Ta det lugnt. Jag förstår dina känslor och din åsikt, men JessicaA:s inlägg går inte att ta på allvar. Oavsett om det är ett troll (spekulerar inte! bara ponerar) eller någon som faktiskt är så inskränkt att den kan skriva något sådant är det inget som är värt uppmärksamhet från kloka människor. Så strunt i JessicaA tycker jag!

• JessicaA

Hej.
    Jag tror också på yttrandefriheten precis som ni, precis därför har jag rätt till en åsikt även om den är stötande för er.
    Menar givetvis att alla homosex är onaturligt, givetvis kommer ni att
    försvara det men jag med många många vuxna tycker faktiskt så.
    Respektera det.
    Ni behöver inte svara med en massa dumma inlägg utan låt det nu det vara
    som det är.
    Tack för ordet.

• Anonym (flata?)

JessicaA: Det står dig absolut fritt att tycka vad du vill. Känn dig välkommen!

• Anonym (illmarig kvinna)

Å jag tror att jag älskar JessicaA. Kvinnor som hon - om de verkligen finns - är queer på riktigt. {#lang_emotions_kiss} Hon får såklart tycka vad hon vill, jag vet bara att uttalad intolerans är ett tragiskt och ensamt sätt att hämnas på världen. Kom och kramas istället! 

• Anonym (flata?)

Jag har förresten fått veta att kvinnan ifråga (Och då menar jag inte JessicaA. ) är i ett förhållande. Blä! Så nu vet jag inte om vi hade en flört eller om jag inbillade mig.

• Anonym (löööv)

Ingen idé att lägga ngn vikt vid vad JessicaA skriver eller tycker, tycker jag. Är själv hetro men kan fantisera om att ha det skönt med en tjej oxå ibland. O så länge vi snackar om kärlek istället för en massa tråkigheter så är det bara att köra. Mer kärlek åt folket hur det än ter sig mellan män o kvinnor så länge ingen kommer till skada (dvs otrohet).

• jfsebastian
    JessicaA skrev 2010-01-04 08:56:16 följande:
    Hej. Jag tror också på yttrandefriheten precis som ni, precis därför har jag rätt till en åsikt även om den är stötande för er. Menar givetvis att alla homosex är onaturligt, givetvis kommer ni att försvara det men jag med många många vuxna tycker faktiskt så. Respektera det. Ni behöver inte svara med en massa dumma inlägg utan låt det nu det vara som det är. Tack för ordet.
    OM nu homosex är onaturligt, hur kommer det sig att det sker hos en massa djurarter, inte bara människan?
    Om det nu är onaturligt, hur kommer det sig att nånstans mellan 10 och 20% av befolkningen är homo/bi eller har haft homo/bi-sex?

Fördöm inte folk sexuella preferenser. Låt människor vara sexuella om det inte skadar/sårar någon (du räknas inte är jag rädd).

Jag tycker det är stort om någon blir kär i en person, inte bara könet.
    Kärlek är stort och alldeles för viktigt för att få slås ned av medeltida värderingar.
Svar på tråden Har jag blivit lesbisk?