• Mystiskaögon

femtonåring med 23årig kille!!??

Min tjej på femton har precis träffat sitt livs kärlek. Han är 23 år gammal, har fast jobb, egen lägenhet samt bil.
    Många av mina väninnor samt min egen mor (kan ni fatta?!) tycker detta är konstigt och har ventilerat många negativa åsikter.
    Jag tycker det bara är naturligt, min tjej ser bra ut (ser vuxen ut) är väldigt mogen för sin ålder mm och jag unnar henne en lite äldre kille. Han har ju samtidigt en massa goda livserfarenheter att dela med sig utav, han vet hur det är att vara tonåring.
    Nu när hon är på fest vet jag till 100% vad hon dricker eftersom det är han som köpt ut. Det enda jag bett dom om är att vara noga med kondomen.

Vad tycker ni? är det crazy??
    Dom har pratat om att flytta ihop, jag tycker inte det är konstigt.

• Svar på tråden femtonåring med 23årig kille!!??
  • Niicol3e

över 15 tycker jag inte är något fara på den ålder.
    då är man byxmyndig och allt :) 

tycker du tänker bra där :)

• Tatiin

Jag var 17 och mannen då 26 när vi träffades. Jag var väldigt nervös över vad mamma skulle säga om det hela, men hennes enda kommentar var: "Bara han är snäll mot dig".
    Nu, åtta år senare, är vi gifta, har en dotter på snart 1,5 år och har precis köpt hus.

Låter som att du har en sund inställning, och ärligt talat, vad skulle du kunna göra åt det? Förbjuda dom att träffas? Det skulle förmodligen bara ge motsatt effekt i såna fall. Dock skulle jag inte uppmuntra att dom flyttade ihop. Hon är ändå bara 15 och mycket kan hända på kort tid, även om hon just nu inte känner så.

• LingNoi

Jag har alltid dragits till äldre män! När jag var 16 va jag tillsammans med en 23åring. Mina föräldrar sa ingenting, men hans pappa var inte så förtjust i det hela.  När jag var 17 så träffade jag min livs stora kärlek som var 27. Ett år senare friade han.(Vissa omständigheter satte dock stopp för det) Men jag säger de än idag. Ingen har behandlat mej finare än min livs kärlek. Jag kunde titta på 30åringar oxå när jag var 14. Jag har dejtat män/pojkvänner, allt från 1år yngre till 22år äldre. Det har faktiskt funkat bättre med äldre män.

Sen i försej har jag i större delen av mitt liv haft äldre vänner. Mina syskon tog med mej överallt och lät mej träffa deras vänner. Sen blev jag kompis med en tjej på 23 när jag var 13år. När jag var 15 & hon 25 så reste vi till Ryssland tillsammans.

Nu är jag 26 och hade lite(galen) med en 48åring (jag trodde han va 38) Jag tänker aldrig på åldrar. Några av mina tjejkompisar är 30-45. Och jag stortrivs med ett par på 55/60år. Ett ex till mej som var 7år äldre, sa att han egentligen ville ha en yngre tjej och bohemisk som jag. Men han ändrade sej Tungan ute

Nu är inte jag den som ligger runt med alla, som de kan låta som. Och jag håller väldigt hårt på mej. Jag är ingen party människa. Jag dras till naturen.
    Jag har alltid varit ute efter ett seriöst förhållande (förutom en gång)

Allt har väl med mognad att göra. Jag skulle aldrig dejta någon i min egna ålder. Jag upplever dom väldigt ytliga & utséende fixerade.
    Jag har vänner både tjejer & killar i min ålder som beter sej som 18 åringar. Sen är en utav mina absolut bästa vänner 3år yngre än mej & är en väldigt väldigt mogen person.

Vem säger att man inte får älska någon bara för att man någon är för mkt äldre?

Sen så kanske man ska ta de lugnt när man är under 16.
    Jag tycker idag att mina föräldrar kunde ha varit lite hårdare. Man utvecklas ändå väldigt mkt som person under dom åren. Jag BÖRJADE hitta mej själv när jag var 17. Tror de är viktigt att veta vem man är & hur man funkar & vara medveten om det, innan börjar dejta äldre. & kunna urskilja om den äldre parten är ärligt & inte utnyttjar situationen. Det är lätt att vara naiv när man är förälskad. Speciellt när man är ung!

KRAM på er

• Pepparfrun
    LingNoi skrev 2011-05-13 13:54:02 följande:
    Jag har alltid dragits till äldre män! När jag var 16 va jag tillsammans med en 23åring. Mina föräldrar sa ingenting, men hans pappa var inte så förtjust i det hela.  När jag var 17 så träffade jag min livs stora kärlek som var 27. Ett år senare friade han.(Vissa omständigheter satte dock stopp för det) Men jag säger de än idag. Ingen har behandlat mej finare än min livs kärlek. Jag kunde titta på 30åringar oxå när jag var 14. Jag har dejtat män/pojkvänner, allt från 1år yngre till 22år äldre. Det har faktiskt funkat bättre med äldre män.

Sen i försej har jag i större delen av mitt liv haft äldre vänner. Mina syskon tog med mej överallt och lät mej träffa deras vänner. Sen blev jag kompis med en tjej på 23 när jag var 13år. När jag var 15 & hon 25 så reste vi till Ryssland tillsammans.

Nu är jag 26 och hade lite(galen) med en 48åring (jag trodde han va 38) Jag tänker aldrig på åldrar. Några av mina tjejkompisar är 30-45. Och jag stortrivs med ett par på 55/60år. Ett ex till mej som var 7år äldre, sa att han egentligen ville ha en yngre tjej och bohemisk som jag. Men han ändrade sej Tungan ute

Nu är inte jag den som ligger runt med alla, som de kan låta som. Och jag håller väldigt hårt på mej. Jag är ingen party människa. Jag dras till naturen.
    Jag har alltid varit ute efter ett seriöst förhållande (förutom en gång)

Allt har väl med mognad att göra. Jag skulle aldrig dejta någon i min egna ålder. Jag upplever dom väldigt ytliga & utséende fixerade.
    Jag har vänner både tjejer & killar i min ålder som beter sej som 18 åringar. Sen är en utav mina absolut bästa vänner 3år yngre än mej & är en väldigt väldigt mogen person.

Vem säger att man inte får älska någon bara för att man någon är för mkt äldre?

Sen så kanske man ska ta de lugnt när man är under 16.
    Jag tycker idag att mina föräldrar kunde ha varit lite hårdare. Man utvecklas ändå väldigt mkt som person under dom åren. Jag BÖRJADE hitta mej själv när jag var 17. Tror de är viktigt att veta vem man är & hur man funkar & vara medveten om det, innan börjar dejta äldre. & kunna urskilja om den äldre parten är ärligt & inte utnyttjar situationen. Det är lätt att vara naiv när man är förälskad. Speciellt när man är ung!

KRAM på er
    Du tänker aldrig på ålder, men skulle aldrig dejta någon i din egen ålder? Du hör inte hur motsägelsefullt det låter?

Sanningen är att du tänker VÄLDIGT mycket på ålder, mannen måste vara mycket äldre.
  • Snottalotta

Åldern upplever inte jag som något viktigt. Det som är viktigt är att föräldrar stöttar och försöker att ha en bra kontakt med dotten och pojkvännen. Då är det lättare för dottern att vara ärlig och kunna prata med sina föräldrar. När jag och min man träffades var jag 17 och han 22. Ingen stor ålderskillnad alls men jag tror inte att mina föäldrar hade sagt något om jag hade varit 15 och han 23.

Men hade de förbjudit mig att träffa en kille när jag var 15 hade jag verkligen gått emot det som den tonåring jag var då! Hur många bråk har man inte med sin mamma när man är 15??!!

Tycker att du har en sund bild av detta, fler borde tänka på samma vis!!!

• äppelmos

jag träffade min make innan myndig ålder å han var över 20 år... dock köpte han aldrig ut alkohol åt mig. det tycker jag är fel att göra nämligen!!! annars ser jag inget fel med din dotters förhållande!

• Modgun
    Mystiskaögon skrev 2009-11-25 22:34:41 följande:
    Ursäkta?
    Alla femtonåringar dricker.
    Jag ser hellre att min dotter har kompisar och tar en tidig fylla i tonåren är en en så kallad "tönt" i skolan

Jag drack inte när jag gick i nian.

HUR Skulle jag fått tillgång till alkohol?

• Wilmabatman

Jag är femton snart och min kille fyllt 27, han har haft samma uppväxt gällande

Pappan osv, vi båda har adhd. Han tycker vi ska trappa ner, han vill kunna vissa mig för alla

Att han kan vara stolt över mig. Han är stolt över mig...

Nu kommer vi till detta min mammas sida av släkten accepterar detta fullt ut, när vi vart uppe

Hos min mamma på sportlovet och påsklovet så har vi varit öppna med det.. men här i Halmstad ör det verkligen svårt, vi vill ha tips från er vuxna. Han har goda erfarenheter av livet och jag lär mig mycket. Jag är mogen för min ålder som många sagt, jag ser även ut som att vara runt 23. Vi vill verkligen satsa fullt ut.. Vad ska vi göra?? :(

• pingvin88

Jag blev tillsammans med en 22-åring när jag var 14. Funkade jättebra och vi var ett par i 8 år.

• lillamelina

jag är en tjej på 13 år och var ihop med en kille som var 28 år i 2 månader. han var hur gullig o mysig som helst men det var bara ett problem. han ville allt skulle vara jättehemligt och ingen fick veta något. men sen berättade jag för en kompis o han fick veta det o då tog det slut.

• Läskande

Han har alltså köpt ut till din 15-åring. Och du tycker det är okej för du vet vad hon dricker? Jösses.

Nä, jag tycker inte det är normalt att en 23-åring blir ihop med en 15-åring. Vart träffas man då? Hade han varit normal.. Hade han sagt nejtack när han fick veta hennes ålder.

• HarIngetNamn

15 är kanske lite ungt? I den åldern tror jag det är bra att bo hos föräldrarna, så man kan få stöd och ser till att man går till skolan.Där emot 17+ tycker jag är ok.

• MammatillNicole

Nej det är inte crazy alls. Är hon mogen för det så är det inget fel med det. Jag tycker du gör rätt som stöttar henne i detta!

Svar på tråden femtonåring med 23årig kille!!??