• benedikten

    Fler som precis har plussat??

    Fler som precis har plussat och vill prata lite om hur ni känner er?

    Jag är i v.4 och det känns som jag har konstant mensvärk, mina bröst är ömma och större tror jag

    Det här är första barnet för mig så det är riktigt spännande. Kan knappt vänta tills min mage börjar växa, häftigt!

  • Svar på tråden Fler som precis har plussat??
  • Lejonella
    Tutgöling skrev 2009-12-01 13:22:14 följande:
    Lejonella - drygt att komma på bortförklaringar, hehe.. :) Det är ju så svåårt!Tingeling -Det lät ju inte alls kul, hoppas det inte är ngn fara! Vad det nu än är! Tack för erat stöd allihop! Det gör så mitt beslut känns mer rätt! Och tack vare det så slipper jag ligga dålig imorgon med när vi ska ut och äta med jobbet. ;) Måste med komma på en bortförklaring till alkoholen.. Tänkte ju skylla på sprutan men det går ju inte nu.. ^^ Jaja.. det löser sig nog.. :)
    Ja det ÄR svårt att komma på bortförklaringar. Jag är dålig på att ljuga också. Vill ju berätta för alla...
    Vi har ven julfest nästa fredag, vet inte vad jag ska göra då, jag vet att många kommer förstå om jag avstår från glöggen och så då. Kanske får bli akut sjuk eller nåt?!
  • SweetLilly

    Ja bortförklaringar.. helt sjukt egentligen att man måste ha ursäkter till att avstå alkohol! att man inte kan göra det av fri vilja bara liksom.. jaja men det är så det är.
    Själv  har jag ju avstått alkohol sen i juni då vi började och jag var gravid och sen när vi försökte igen.. så folk börjar väl bli vana nu
     
    Ska avslöja för familjen i jul, och ska komma på nåt bra att säga dte på..

  • Ossie

    nä, jag började få misstankar om det först en vecka efter att jag skulle haft nästa ägglossning, o då hade jag haft lätt illamående o varit hungrig jämnt o haft lite trög mage i nästan en vecka, men det tog ett bra tag innan jag "kopplade"
    Hade liten blödning då jag skulle haft mens, och trodde att det var mensen, fast den kom en eller två dagar innan jag egentligen trodde den skulle komma, vilket inte störde mig eftersom det bara var tredje mensen sedan jag slutade ta p-piller.

    Så kan det gå... vi är fortfarande lite småchockade här. Har inte ens berättat än för mina eller hans föräldrar, för vi måste hinna smälta nyheten själva först.


    tankar2009 skrev 2009-12-01 07:22:38 följande:
    OJ, grattis vad spännande!! Redan vecka 9? När hade du BIM enligt dina beräkningar? Har du haft mens eller varför har du inte märkt något? Hade du testat negativt på gravtest innan du testade postivit??
  • Tutgöling

    Är det någon som har något bra tips mot illamåendet?
    Det sitter ju där dygnet runt - börjar bli knäpp.. :P
    Händer lixom ingenting utan det "sitter fast i halsen"... ^^
    Vet i sjutton hur jag ska kunna dölja det på jobbet.. och så jobbar man helg också - underbart! :) Lite drygt när man jobbar inom serviceyrket.. ^^

  • Lejonella
    Tutgöling skrev 2009-12-04 09:36:51 följande:
    Är det någon som har något bra tips mot illamåendet?Det sitter ju där dygnet runt - börjar bli knäpp.. :PHänder lixom ingenting utan det "sitter fast i halsen"... ^^Vet i sjutton hur jag ska kunna dölja det på jobbet.. och så jobbar man helg också - underbart! :) Lite drygt när man jobbar inom serviceyrket.. ^^
    Jag har inte fått nåt illamående än, eller jo m,öjligen liiiite liiite difust sådär.
    Men iaf, då jag var gravid med sonen fick jag gå upp om nätterna och äta banan, salta kex bredvid sängen och i handväskan.
    Jag fick även receptbelagda tabletter, Lergigan. Dom var ok men jag blev helt seeeg, och lite snurrig istället.

    Ingefära har jag hört ska va bra.
  • Loreena

    Jag har precis plussat! BIM - 5 (ÄL + 13), så det känns lite overkligt! Jag är kvar i v 4.
    Jag har berättat för min syster och skulle vilja berätta för min bästa kompis ikväll, men hon är ihop med min sambos bästa kompis och min sambo vill vänta med att berätta tills jag är i v. 12.

  • 3 barns mamma84

    Har precis plussat fick mitt första pluss igår!!! på bim+10 hos docktorn
    Är i vecka 6 bf 4 aug !!!

  • Limi83

    hej hej
    Vi plussade i tisdags kväll, ett stark +, blir barn nr två. går snart in i vecka sju.
    Hundra tankar.

  • Daniela01

    ♥ önskar er andra lycka till, har tyvärr själv börjat blöda idag :(

  • Lejonella
    Daniela01 skrev 2009-12-06 09:50:40 följande:
    ♥ önskar er andra lycka till, har tyvärr själv börjat blöda idag :(
    Nej Vad tråkigt... Men är du säker på att det är mf då? Hur mkt blod kom det? Har det fortsatt?

    Jag fick själv en bryn flytning som varade i två dagar lite drygt, precis när jag plussat, samma dag som jag skulle fått min mens kom det...men det slutade och mitt plus är fortf starkt, så mitt hopp lever
  • Tolle83

    mitt plus blev jätte svagt idag.. =/
    har ju självklart föranat ett mf då läkaren trodde de. Men nånstans fanns ju ändå hoppet...
    Nu är de bara och bita i de sura äpplet och vänta på mensen och sen fortsätta i barnverkstan...
    =(

  • Lejonella
    Tolle83 skrev 2009-12-07 12:48:48 följande:
    mitt plus blev jätte svagt idag.. =/ har ju självklart föranat ett mf då läkaren trodde de. Men nånstans fanns ju ändå hoppet...Nu är de bara och bita i de sura äpplet och vänta på mensen och sen fortsätta i barnverkstan... =(
    Styrkekramar till Er!!!
  • versailles

    Plussade i fredags, inne i vecka fem :) Känns helt overkligt men fantastiskt!

Svar på tråden Fler som precis har plussat??