• Fleece

    Inga symtom av vaccinet?

    Hej
    Vi vaccinerade vår snart tvååriga dotter för en vecka sedan, hon knystade lite bara precis när hon fick sprutan men den kan inte ha känts så mycket. Jag väntade mig sedan att min dotter skulle få feber eller känna sig hängig eller få en bula vid injektionsstället, men... vi har inte märkt någonting. Ett tag tvivlade jag på att hon verkligen hade fått vaccinet men de kan ju inte ha gjort fel. Hon åt lite dåligt ett par dagar efter sprutan men hon håller på att få fyra hörntänder samtidigt så det kan ha varit därför. Hur har era barn reagerat? Någon som inte fått symtom alls?

  • Svar på tråden Inga symtom av vaccinet?
  • Blå Flygare

    ALLA får inte symtom, men många får det. Min son 8 mån visade inget alls. Skrek typ 2 sek när han fick sprutan, sen var han sitt glada själv igen.

  • Bast

    Min dotter (7 år) fick lite ont vid instickstället, samt lite svullna körtlar. Sonen på 3 år reagerade inte alls. Han sa att han hade ont i armen, men det var nog mer för att ha likadant som storasyster än att han verkligen hade det. Långt ifrån alla reagerar på det! Var glad istället att det gick så bra!

  • nänänä

    dottern på snart 3 år fick 40 graders feber och jätteont i benet dagen efter vaccinet.
    febern minskade tills nästa dag, men då kräktes hon massor. 1-åringen visade inga symptom alls. en kompis dotter är inne på andra dagen med 40 graders feber nu.

  • Fleece

    Ok, det verkar som om alla reagerar olika... Är lite orolig att dottern inte ska ha fått tillräckligt immunsvar eftersom vi ska lämna henne på dagis nästa vecka och ett barn där har haft konstaterad svininfluensa... Men får väl lita på att det går bra.
    I vissa landsting säger de att vaccinet ger ett ökat skydd i kroppen med 20 procent per dag, men jag förstår inte riktigt de siffrorna för då skulle det bara ta fem dagar?

  • heidi021

    Men du behöver ju inte va orolig för att hon inte fick sprutan.. alla får inte biverkningar.. ja tog den idag o har inte fått nå biverkningar alls.. än så länge.. va glad för att din dotter inte har fått nåt!

  • heidi021

    vaccinet börjar verka efter 2 veckor.. det är väl därifrån man räknar

  • Helajni

    Min 7-åring fick lite ont i armen och min 5-åring fick inga biverkningar alls. Själv fick jag ordentligt ont i armen, inget mer.

Svar på tråden Inga symtom av vaccinet?