• Ett Liv

    Julklappsrim

    Här samlas vi som gillar att ha ett julrim på vår klapp, eller vi som gillar att hjälpa till med julrim på andras klappar.

    Jag tänkte att man kan skriva in vad man vill ha hjälp med och då kan andra hjälpa till med hela rimmet eller med bara en del.

    Ingen prestationsångest nu

    Vi försöker och ser hur det går!
    Jag är säker på att det finns en massa fyndiga människor här.

    (tyvärr så har jag själv inte ens köpt en klapp än så jag kan inte börja)

  • Svar på tråden Julklappsrim
  • lunkentuss

    oj, jag har massa julklappar men INGA rim Jag suger på rim, är en sån där som knappt klarar av att göra ett sånt där tråkrim "Jesus låg i stallets krubba, här får du en bandyklubba" höhö

    Men jag hänger kvar här o ser om man får lite tips eller till o med kan va till hjälp .-D

  • lunkentuss

    Jag fick hjälp här förra året o fick ett sååå roligt rim!
    Jag hade köpt en lavalampa till svägerskan, som då var 17 år... Inslagen såg det ut som en dildo så ville ha ett rim som kunde tolkas till en dildo

    Blev typ:

    Denna sak kan nog din kväll upplysa, när det är dags att lägga sig o mysa. Rosa o fin & bara din..

    eller nåt.. Hon blev knallröd i ansiktet o hennes föräldrar med, hahahaah! Så himla roligt. O så var det bara en lampa

  • lalasmama

    Vi ska ge bort ett "nyårskit" till mina föräldrar, skulle va skoj med ett rim..
    nyårskitet innehåller: 2 champagneglas, en champagneflaska (ev mousserande vin), 2 partyhattar, 2 partytutor, kex & nån god ost!

    Vi ska även ge bort biopresentkort till min kusin, nåt förslag där?

    Tack på förhand!

  • lunkentuss

    BIO:
    Ingen kan väl tycka det är fusk
    att fly från kyla, slask och rusk
    in i mörker, spänning och mys
    för en stund av skratt eller rys

    Ska inte ta åt mig äran men -googlade fram detta.. höhö, men jag tyckte det var bra

  • livet leker
    lalasmama skrev 2009-12-10 10:46:14 följande:
    Vi ska ge bort ett "nyårskit" till mina föräldrar, skulle va skoj med ett rim.. nyårskitet innehåller: 2 champagneglas, en champagneflaska (ev mousserande vin), 2 partyhattar, 2 partytutor, kex & nån god ost!Vi ska även ge bort biopresentkort till min kusin, nåt förslag där?Tack på förhand!
    jag älskar att rimma

    Här får du något gott som du kan festa på och till det inta nått gott som kan klassas som "torrt"
    Detta bubbel kan resultera i snubbel
    Ta det lungt med tutan så du inte krachar rutan haha

    Biobiljett:
    Denna är bra att ha
    När du ska välja en som du tycker verkar bra!
  • Ett Liv
    lalasmama skrev 2009-12-10 10:46:14 följande:
    Vi ska ge bort ett "nyårskit" till mina föräldrar, skulle va skoj med ett rim.. nyårskitet innehåller: 2 champagneglas, en champagneflaska (ev mousserande vin), 2 partyhattar, 2 partytutor, kex & nån god ost!
    Kort och enkelt:

    Glasigt, bubbligt och något som lutar fot
    Nu är det nya tider vi ser fram emot
  • Ett Liv
    lalasmama skrev 2009-12-10 10:46:14 följande:
    Vi ska även ge bort biopresentkort till min kusin, nåt förslag där? Tack på förhand!
    En till enkel och kort :)

    Det här är inget för när du är hemma och sjuk
    Nej till detta behöver du en lite större duk
  • Ett Liv

    Någon med tips på rim till ett presentkort på Sandaler med specialgjord sula gjuten efter dennes fot?

  • Flisan79

    Att gå som på moln
    kan bli sant för dig
    om du andvänder denna
    du får utav mig

    Ett Liv skrev 2009-12-14 12:47:27 följande:


    Någon med tips på rim till ett presentkort på Sandaler med specialgjord sula gjuten efter dennes fot?
  • lalasmama

    Ett Liv skrev 2009-12-10 15:49:57 följande:


    Kort och enkelt:Glasigt, bubbligt och något som lutar fotNu är det nya tider vi ser fram emot
    Ett Liv skrev 2009-12-10 15:51:36 följande:
    En till enkel och kort :)Det här är inget för när du är hemma och sjukNej till detta behöver du en lite större duk
    jag tog dina rim, blir super bra tack!!

    biocheckarna kommer jag slå in i ett lååångt rör, för att förvilla liiite,
    så han kommer verkligen undra vad det kan vara.. hehe
  • Ett Liv
    lalasmama skrev 2009-12-19 16:33:22 följande:
    Ett Liv skrev 2009-12-10 15:49:57 följande: jag tog dina rim, blir super bra tack!! biocheckarna kommer jag slå in i ett lååångt rör, för att förvilla liiite, så han kommer verkligen undra vad det kan vara.. hehe
    Varsågod, kul att de funkade :)
    Haha klockrent! Jag slog just in ett presentkort i en storlåda med en massa tidningar i så det är tungt Det ska inte vara för enkelt.
  • Ett Liv
    Flisan79 skrev 2009-12-14 18:27:26 följande:
    Att gå som på moln kan bli sant för dig om du andvänder denna du får utav mig Ett Liv skrev 2009-12-14 12:47:27 följande:
    Enkelt, det passar mig bra Tack för tips
  • carola78

    Hej. Tänkte jag skulle söka hjälp bland er påhittiga och duktiga. En av presenterna till min man är att han får välja på ticnet vad han vill gå på. Han får mig som sällskap och jag fixar allt från att boka, fixa barn och hundvakt, boka hotell mm. Nu vill jag istället för att köpa just presentkort på ticnet skriva ett kort till honom.
    Nån som har en ide vad man kan skriva? Eftersom det är kortet han får så är det bra att han förstår vad det gäller men d e ju skoj om det rimmar

Svar på tråden Julklappsrim