• Fiamedbarn

    Vad gör ni uppe så här sent?

    Jag sitter och nattsuddar närmare två på lördagsnatten och ser hur trådskribenterna faller ifrån en och en. Och här sitter jag ensam och undrar. Var är alla vakna? Och vad gör ni? Själv har jag nog svårt att släppa den här jullediga känslan och försöker maxa friheten med planlöst nattsudd Gör mig sällskap!


    Vänd dig mot ljuset så faller skuggorna bakom dig.
  • Svar på tråden Vad gör ni uppe så här sent?
  • Mornie Alantie
    Hela havet stormar skrev 2010-01-03 03:22:09 följande:
    Rätt fint när det är snö tycker jag. Värst med november. Du får väl ta en vända med skridskorna imorrn. Kanske i Kungsträdgården.
    Snön är fin att titta på genom fönstret men det så förbaskat kallt ute så man fryser ju halvt ihjäl Så har jag svårt för mörkret. Helt omöjligt att ens få en gnutta sol på sig i flera månader. Blir lätt vinterdeppig av allt mörker. Sådär 20 grader, sol och grönska längtar jag efter!
  • Hela havet stormar
    Mornie Alantie skrev 2010-01-03 03:27:22 följande:
    Snön är fin att titta på genom fönstret men det så förbaskat kallt ute så man fryser ju halvt ihjäl Så har jag svårt för mörkret. Helt omöjligt att ens få en gnutta sol på sig i flera månader. Blir lätt vinterdeppig av allt mörker. Sådär 20 grader, sol och grönska längtar jag efter!
    Då får du åka på semester då. Thailand väntar.
  • Fiamedbarn

    Nu börjar det rycka i nattsuddarnerven men jag funderar på att försöka hitta nya tidigare sovvanor. Framför allt eftersom det är svårt att få någon sömn när Lukas inte är så trött. Men det är inte så lätt det heller att försöka synka hans sömnvanor! Nu har han sovit en timme av vad jag trodde var hela natten, men nu är han uppe igen eftersom han inte kunde komma till ro. Undrar om det inte är stora björnar på gång Hmm, så när jag bestämt mig för att försöka sova tidigt så vill inte lillbusen det.

  • Fiamedbarn

    Jag ville sova tidigt igår, men det ville inte lille Lukas Så det blev sänggång först vid 02.00. Men jag ska stegvis försöka trappa ner på kvällssudderiet och ska lägga både mig och bebisen inom en timme ungefär.

    Hoppas ni får en trevlig kväll, med eller utan nattvak!

    Kram, Fia

  • Fiamedbarn

    Nu har jag hamnat i min internetloop igen. Aah, vad ska man egentligen hitta på? Vad gör alla ni andra? Och när ska man egentligen gå och lägga sig så att man både hinner ha kväll och ett rekorderligt liv?

  • Fiamedbarn

    Idag har alla mina föresatser gått i stöpet. Så jag kan lika gärna sitta här. Men har alla andra på FL gått och lagt sig?

  • sunsed1

    har haft såååå dåliga sovvanor nu som det var julledigt och så. Ha inte kunnat somna förän 4 eller 5. Helt sjukt ju. Kollat bara på film hela natten, eller slösurfat eller varit på FL. haha. Men nu får det bli ändring och jag ska nog gå och lägga mig en heeel timme tidigare. kl. 3.00

  • Fiamedbarn

    Å någon! Hej!! Vad mysigt att inte vara ensam. Nu kanske jag kan lugna ner mig och gå och lägga mig Sitter här liksom på tvång, antagligen för att jag varit socialt understimulerad idag. Vill liksom frottera mig i illusionen av att vara med i ett bullrigt hjärtligt gäng där jag syns och finns, men det enda jag hör är min dators väsande...

    Måste se till att få lite mer utav dagarna, så jag inte sitter här och hungrar på nätterna.

    Hoppas du får en trevlig dag, eller natt! Jag ska försöka sova nu så jag inte missar morgondagen också.

    Kram!

  • Proletariatet
    Fiamedbarn skrev 2010-01-09 04:11:03 följande:
    Å någon! Hej!! Vad mysigt att inte vara ensam. Nu kanske jag kan lugna ner mig och gå och lägga mig Sitter här liksom på tvång, antagligen för att jag varit socialt understimulerad idag. Vill liksom frottera mig i illusionen av att vara med i ett bullrigt hjärtligt gäng där jag syns och finns, men det enda jag hör är min dators väsande... Måste se till att få lite mer utav dagarna, så jag inte sitter här och hungrar på nätterna. Hoppas du får en trevlig dag, eller natt! Jag ska försöka sova nu så jag inte missar morgondagen också. Kram!
    Haha, jag känner igen det där med socialt understimulerad
    Har en förkylning som inte ville tillåta mig sova, hoppas du kan få sova ordentligt nu!
    Tack detsamma
  • Cornellia

    Sitter och kikar på polska barnvagnar. Dom verkar juh super bra. Snygga och praktiska, undra varför de inte säljs i sverige?

  • krabbanoss

    Godmorgon!
    Här har precis lillan vaknat, pigg och glad som få...eftersom jag inte riktigt delar detta tillstånd...ännu iaf...så blev teletubbies räddningen :)

    Ska nu ordna med morronkaffet...

  • Fiamedbarn

    Ååååå...nu sitter jag här igen och kämpar med min inre läggfientliga nattuggla. Kanske dags att hitta till sömpillrena? Vad brukar ni göra för att somna?

Svar på tråden Vad gör ni uppe så här sent?