-
-
Svar på tråden Här hittar du städmotivationen
-
JaLadyViolette skrev 2013-10-04 14:22:16 följande:Barnarbete är bra ibland
Idag ska jag med hjälp av barnen:
göra rent spisen
samla ihop tvätt
sortera tvätt
starta en maskin tvätt
bädda
damma vårt sovrum
fylla på det sista i diskmaskinen och starta den
sortera papper på skrivbordet
vika filtar och lägga rätt kuddarna i vardagsrummet
värma mat
lägga i torktumlaren
starta en maskin tvätt
Vika tvätten i vardagsrummet
damma vardagsrummet
vika tvätten i tvättstugan
hänga en maskin tvätt
starta en maskin tvätt
städa toaletterna
plocka undan i hallen
damma i hallen
damma i trappan
damma hyllan och byrån i hallen
damma på bokhyllan i vardagsrummet
Fast nu var det slut på barnarbetet, de ville leka lite med kompisar med.
-
Plocka ur diskmaskinen
Plocka in i diskmaskin
Diska
Plocka i vardagsrum och hall^
Plocka i köket
Hänga undan ren tvätt
Starta ny maskin
Städa badrummet nere
Dammsuga samtliga rum nere
Dammsuga vardagsrum
RÖJA i makens datarum
Dammsuga trappan
Dammsuga övervåningen
Plocka ihop i dotterns rum + dammsuga
Bädda rent hos oss, dottern och tvillingarna
Städa badrummet uppe
Känns som att denna lista kommer nog ta hela helgen -
Bädda sängar
Köra en diskmaskin
Gå ut med soppor
Dammsuga
Städa upp skor i hallen
Städa toaletten
Rensa post
Städa leksaker
Kommit en bit på vägen iaf, synd att det finns så mycket roligare saker att göra än att städa -
Vilken otur, kompisen skulle bort.
Nu dammsuger sonen.
Idag ska jag med hjälp av barnen:
göra rent spisen
samla ihop tvätt
sortera tvätt
starta en maskin tvätt
bädda
damma vårt sovrum
fylla på det sista i diskmaskinen och starta den
sortera papper på skrivbordet
vika filtar och lägga rätt kuddarna i vardagsrummet
värma mat
lägga i torktumlaren
starta en maskin tvätt
Vika tvätten i vardagsrummet
damma vardagsrummet
vika tvätten i tvättstugan
hänga en maskin tvätt
starta en maskin tvätt
städa toaletterna
plocka undan i hallen
damma i hallen
damma i trappan
damma hyllan och byrån i hallen
damma på bokhyllan i vardagsrummet -
Fusk! Hur får du honom att hjälpa till? Mina bara tittar som ufon och låtsas vandra runt och göra något vettigt när jag nämner städa.. :-SWilowa skrev 2013-10-04 16:20:46 följande:Vilken otur, kompisen skulle bort.
Nu dammsuger sonen.
-
Väluppfostrade!LadyViolette skrev 2013-10-04 16:44:42 följande:Fusk! Hur får du honom att hjälpa till? Mina bara tittar som ufon och låtsas vandra runt och göra något vettigt när jag nämner städa.. :-S
Nej jag gör som jag beskrev i inlägg 1771, men sedan vet de att de måste hjälpa till för att jag ska orka köra dem på alla träningar som de har...speciellt nu när jag är sjukskriven.
-
Såg att du har äldre barn är mig, jag som har lite höga krav på 3 barn under 6 år kanskeWilowa skrev 2013-10-04 19:30:09 följande:Väluppfostrade!
Nej jag gör som jag beskrev i inlägg 1771, men sedan vet de att de måste hjälpa till för att jag ska orka köra dem på alla träningar som de har...speciellt nu när jag är sjukskriven.
-
LadyViolette skrev 2013-10-04 19:49:37 följande:Såg att du har äldre barn är mig, jag som har lite höga krav på 3 barn under 6 år kanske
Ja kräver du att de ska göra det som mina som är sex år äldre än dina, så har du lite höga krav på dem. -
När ska man annars lära sig??Wilowa skrev 2013-10-04 22:04:44 följande:
Ja kräver du att de ska göra det som mina som är sex år äldre än dina, så har du lite höga krav på dem.
Förstår mig inte på det här, städade i fredags och idag ser det ut som en krigszon igenHur ofta städar ni??
Måste:
Städa köket
dammsuga
plocka leksaker (Idag igen?!)
Diska
Bädda
Vika kläder
Men har baka chokladbollar iaf, så har min belöning klar -
LadyViolette skrev 2013-10-07 13:00:13 följande:När ska man annars lära sig??
Förstår mig inte på det här, städade i fredags och idag ser det ut som en krigszon igenHur ofta städar ni??
Måste:
Städa köket
dammsuga
plocka leksaker (Idag igen?!)
Diska
Bädda
Vika kläder
Men har baka chokladbollar iaf, så har min belöning klar
Träna dem gärna men ha lite lägre krav.Min tolvåring klarar att städa toaletterna själv, men min nioåring måste ha hjälp. Nån gång då och då städar jag dem riktigt ordentligt med Javex (ett bra rengörningsmedel).
Plocka kan man göra till döddagarna, men dammar och så gör jag max en gång i veckan, oftast varannan. -
Haha, läste lite snabbt och fick det till att du städade ungarna med javexWilowa skrev 2013-10-07 13:10:55 följande:
Träna dem gärna men ha lite lägre krav.Min tolvåring klarar att städa toaletterna själv, men min nioåring måste ha hjälp. Nån gång då och då städar jag dem riktigt ordentligt med Javex (ett bra rengörningsmedel).
Plocka kan man göra till döddagarna, men dammar och så gör jag max en gång i veckan, oftast varannan.
Har inte så höga krav egentligen, men tycker att man borde kunna plocka undan leksaker i sitt eget rum när man är snart 6 år... :-S -
Attan nu kom du på mig!LadyViolette skrev 2013-10-07 13:25:48 följande:Haha, läste lite snabbt och fick det till att du städade ungarna med javex
Har inte så höga krav egentligen, men tycker att man borde kunna plocka undan leksaker i sitt eget rum när man är snart 6 år... :-S
Ja plocka bort sina saker kan man helt klart göra och det redan när man precis lärt sig att gå...jag är förskollärare.