Emster skrev 2010-01-05 12:47:08 följande:
Hur mycket toapapper gör ni av med?
Kanske en konstig fråga, men jag är nyfiken! Hur mycket toapapper går det åt hemma hos er, och hur många är ni i hushållet?
Vi är tre personer (två vuxna och en 4-åring) och gör lätt av med en rulle om dan. Jag tycker det är jättemycket, men det kanske är för att det bara är jag som byter ut den där tomma rullen hela tiden.
Det är ju iofs skillnad på olika "märken" också, vi har ICA's Bad och Toalett (för övrigt ett konstigt namn, hur ska man använda det i badet har de tänkt sig??).
Så: hur många är ni, vilket märke använder ni och hur mycket går det åt?
Jag brukar köpa Serla, storpack med 18 rullar. Och skulle säga att en sån förpackning räcker 1-2 månader, minst 1,5 månad i alla fall. Vi är 4 personer (2 tonåringar, 2 vuxna), men går i skola och jobbar så vi alla går ju på toa på andra ställen än hemma också.
Men en rulle om dagen låter mycket.
Jag tycker dock att när vi har annat papper än Serla så går det åt fortare. Icas rullar är inte lika tunga, så det är nog mindre papper på dem. När vi hyrde stuga nu under jullovet så hade vi ett 6-pack av Icas toapapper, och då gick nästan hela paketet åt under veckan. Men då gick vi ju nästan bara på toa i stugan under de dagarna.
Prova annat märke och se om det blir skillnad.