• Happiness

Hjälp!! Någon som blöder vid samlag?

Blöder mycket när vi har samlag. Har hänt nu flera gånger på raken. Vad är detta? Någon som haft något liknande och vad är det i såfall?

Känner mig rädd för att ha samlag nu. Vill bli gravid men kan jag verkligen bli det när det blöder?

• Svar på tråden Hjälp!! Någon som blöder vid samlag?
  • snurf

Har en kompis som hade cellförändringar där gyn såg vid cellprovtagningen att det blödde och sa då att det antagligen var cellförändingar. Exakt hur det går till vet jag ej, antar att det var vid livmoderhalstappen. Önskar dig lycka till.

PS,Min kompis tog iaf bort förändringarna och är frisk idag.

• Happiness
    snurf skrev 2010-01-07 12:48:50 följande:
    Har en kompis som hade cellförändringar där gyn såg vid cellprovtagningen att det blödde och sa då att det antagligen var cellförändingar. Exakt hur det går till vet jag ej, antar att det var vid livmoderhalstappen. Önskar dig lycka till. PS,Min kompis tog iaf bort förändringarna och är frisk idag.
    Ok det är bra att veta.Tack för svaret.
  • pipen1

Hej!

Jag har samma problem.Jag har i många år ätit p-piller ,slutade med dem i juli -09 för killen & jag kände att det var dax att försöka bli gravida.I oktober började "skiten"jag började blöda massor & då menar jag massor vid samlag ,hade haft väldigt oregelbunden mens sedan jag slutat med p-pillerna.Blev skit orolig & bokade en tid på gyn...dem tog  cellprov & en rad andra prover .Dem tittade med ultraljud men allt såg fint ut..det enda dem såg var att jag hade ytliga blodkärl på livmodertappen ,det kunde vara därför jag blödde så lätt vid samlag.Väntade i 3 veckor på provsvaret på cellprovet & oroade mig dagligen för att jag skulle ha fått livmoderhalscancer rädslan för att bli sjuk eller inte kunna få barn skämmer ju vem som helst..Då cellprovsvaret kom jublade jag av glädje då jag läste att det var helt normalt alla prover var bra.Var på återbesök nu den 19/1 och dem kollade igen med ultraljud ....men det blödde från livmodertappen & slemhinnorna var lättblödande *suck*åter igen ett nytt cellprov....jaha då får jag vänta & oroa mig i 3 veckor igen på att få ett svar på det här.Läkaren skrev ut pencilin "flagyl" då det kunde vara en infektion som orsakade detta.Man blir ju jätte rädd! är 27 år & längtar efter barn.

• aaaa

Nån som vet om det är svårare att bli gravid om man blöder vid samlag? Jag menar då om det inte finns nån "farlig" förklaring utan det handlar om torra/sköra slemhinnor eller en känslig livmodertapp?

• cilli

Jag har haft cellförändringar och gjort två ingrepp på livmodertappen. Detta var 2007. Sedan dessa har jag gått på kontinuerliga kontroller och har inte haft någon cellförändring sedan det senaste ingreppet. Jag är som du - blöder vid samlag, big time!
    Jag har därför varit på extra kontroller just pga av detta och min oro. Men jag har INTE haft cellförändringar. De tror att blödningen beror på att jag använder minipiller och att jag har extra sköra slemhinnor. Jag slutade med minipillren och det blev en anings bättre...

Senast jag hade en kraftig blödning vid sex var på juldagen, då blev jag gravid och är i v.18 nu. Jag grät varje gång det var ägglossning eftersom jag visste att jag skulle störtblöda... På något märkligt sett så simmade de där rackarna genom syndafloden och nådde fram :)

Vill bara ge dig lite hopp med mitt inlägg!

Kram Ciilli

• cilli
    aaaa skrev 2010-04-09 10:51:30 följande:
    Nån som vet om det är svårare att bli gravid om man blöder vid samlag? Jag menar då om det inte finns nån "farlig" förklaring utan det handlar om torra/sköra slemhinnor eller en känslig livmodertapp?
    Du kanske läste mitt andra inlägg... Men jag är född med sköra slemhinnor och lever på intimolja. Min livmodertapp är också lättblödande. Men det har gått bra för mig ändå.
  • Jackie85

Jag hade problem med det för några år sedan. Det visade sig vara en vattencysta, helt ofarligt. Varför det yttrade sig på det sättet har jag ingen aning om dock....men kolla upp det ifall du är orolig.

• cizzly

jag har varit till gyn ex antal gnger dom säger att allt ser normalt ut även fast jag blöder under samlag ! jag är nyfiken vad kan detta bero på ?

• biniis

Jag hade skör livmodertapp! Fick genomgå 2 Op för detta. Första Op så sa dom till 99% att jag aldrig skulle blöda under samlag igen. 3 månader senare började jag blöda igen. Fick göra ny op och nu blöder jag inte. (ca 10 mån senare)
    Men däremot svårt att bli med barn, får inte äl utan pergotime. Vet dock inte om dom har ett samband.

• skyelees

Ser att det är många år sedan det skrevs i den här tråden, men undrar om det är någon som fått mer hjälp med blödningarna? Jag blöder mycket vid samlag, vilket tyvärr innebär att jag och min man drar oss för sex. Alla undersökningar på gyn visar att allt ser "bra och normalt" ut. Ändå blöder jag.

Att bli gravid har trots detta aldrig varit nåt problem. Vi har idag tre små barn. Men vårt samliv lider enormt av detta problem. Innan jag fick mitt första barn 2010 led jag dessutom av vestibulit. Vet inte om det har nåt samband. Men de problemen försvann i samband med första förlossningen. Men vid de problemen hade jag aldrig problem med blödningar.

• janaaa9945743

Jag har precis samma problem skyelees. Är 21 och haft vestibulit sedan första samlaget och senare även haft problem med att jag börjar blöda vid samlag. Skulle också vilja veta om detta har något sammanhang eller om några i den här tråden kunnat få hjälp el en förklaring för blödningarna.

• 1980Bella

Hej HJÄLPPPPPPPPPPP

Kan nån snäll hjälpa mig , har gått på nålar sen igår o mår skit . Har inte kunnat sova nåt inatt
    Äter p piller och 7 dagar kvar tills jag ska få min mens. I söndags hade jag sex och det blödde under samlaget lite. igår sprang jag till barnmorskan och hon tog klamydia o gonorre test , och detta svar kommer jag att få om 2-3 dagar ,,, mår skit av att vänta. har aldig haft Kl eller Go o mår skit av att läsa allt på nätet och känner att jag nu har alla symptom man kan ha för att ha Kl o GO....Vill att dem skulle ta cellprover ocå o fick gå till gyn där dem kunde med microskåp se att det var cellförändringar ( hon kunde se det direkt), samt att hon tog ett cell prov också. svaret kommer jag få mitten av jan..
    Är det nån annan som har vart med om detta tidigare ? Vad kan det vara ,, hur orolig måste jag vara  ???? mår skit av allt väntande...

Tack för svar

Svar på tråden Hjälp!! Någon som blöder vid samlag?