• Svar på tråden TjatterMAJorna 2005, del 20
  • JennyL29

    Har haft en trevlig dag i lekparken med grannar och vänner, avslutades me pizza hemma hos vännerna. Har vart ute hela em. 


    Samuel och jag spelade kula och oj va många barn som kom till oss då. 
    Han blev poppis på en gång.
    Vill med börja övningsköra, har drömt flera ggr att jag kört bil i drömmen
  • Edwina

    Dalkulla: Typiskt att han inte kom iväg då.. men det är ju ingen behållning om man inte mår bra

    hallonbåt: Ja ta't lugnt bara så går det bra!! Jag tycker det är mkt roligare än jag trott Jag tycker allt är roligt utom motorväg som jag HATAR! Gillar inte 90 eller 110 streckor, får lite panik  Stimmigt med alla filer och skit...Blir så fartblind... Hatar också körfältsbyte!! Vet inte om jag kan lita på speglarna, blir nojig... Men det är väl osäkerhet. Men jag har backat lite nu, känner att jag måste känna mig mer säker på 50 samt 70 innan jag kör mer motorväg nu. Hinner lixom inte med att läsa skyltarna Men jag kör nästan dagligen Känner mig rätt lugn med kortsträckor som 10-15 min så bara jag slipper på/avfarter och motorvägar Mkt trafik och så skrämmer mig inte längre nu, men pinigt med alla gubbstopp förrut (ibland fortfarande)


    ♥ Elvin ♥ Vilmer ♥
  • JennyL29

    Ska ringa sjukgymnasten vid 8 idag, får se vad de säger om mina nerver och leder????


    Idag får man barnbidraget, jippi. efterlängtad. 
    Ska handla lite mat och fylla på i skåpen här hemma.
    ha en bra solig dag mina vänner
  • Dalkulla74
    Idag är Martin på dagis iaf, var ne helt annan kille som vaknade och var glad och som man kunde skoja med igen .

    Lisa har fått sin dos av förkylningen nu och snorar för fullt. Jag känner bara hur det lurar någonting i halsen men med lite tur så kanske det stannar vid det.

    Jag är ju en sån som gillar analoga papperskalendrar och älskar att fylla i med färgpennor mm men nu har jag tagit och lagt in en att-göra-lista digitalt med på min dator och jag måste erkänna att det är lättare att få en del saker gjorda då. Sånna saker som man utför från datorn är ju rätt smarta att de finns listade på den med tanke på hur ofta jag sitter just med datorn i knä i soffan på kvällarna och kanske inte går in till köket och tittar på lappen som jag har uppsatt där eller att jag går och hämtar kalendern i reklampausen på ett tv-program. Nu har jag iaf avverkat flera saker på kort stund här och känner mig nöjd .

    Idag hoppas jag att Martins nya termos kommer (den andra pajade i korken) för han ska ut på Knytte i morgon. Har beställt en sån här:  www.addnature.com/product.aspx
  • Mella 05

    Jag och Gabriella har bakat bullar nu på kvällen. Nu är jag helt slut! Hon var på lite tjurigt humör när jag hämtade henne och även hemma. Tänkte då att då ställer vi till med bullbak. Men oj, vad det ska gå undan...
    Bullarna blev väldigt goda! Vi fikade lite efter middagen

    Idag kom vår nya kyl och frys. Så nu står den ouppackad i köket. Den var så billig så vi slog till. Är ju bubbelplast runt om så det är ju väldigt roligt att gå och trycka på tycker en liten donna här hemma

    fröken s: Beklagar sorgen! Kram

    Jenny: BF är 13 maj.

  • hallonbåt

    Är det några femåringar som börjar fylla år snart? Ska vi kanske uppdatera i trådstarten med allas födelsedagar så vi inte missar ngn?

  • Dalkulla74
    Kom nyss hem efter en promenad till tobaksaffären som har DHL-utlämning, hämtade Martins termos. Men tyvärr så hade jag helt missuppfattat hur den var i öppningen, jag trodde ju att det skulle vara en pip men det var bara en enda stor öppning då man skruvade av locket . Ingen fara på torpet, sambon ville gärna ha den sa han men Martin är ju fortfarande termoslös.

    Lisa-skruttan har fått Martins feber nu, 38,8°C ikväll och snoren rinner hela tiden. Hoppas hon kan sova någorlunda inatt.

    Nu är det snart sängen nästa, känner hur mycket bättre jag funkar när jag är i säng innan kl22   Nattinatt!
  • vist

    Godkväll

    Kikar in en snabbis, har varit på föräldrarmöte på dagis, trevligt

    hallonbåt: Ja, helt otroligt vad tiden går fort

    JAAAAA! jag är oxå på gällande både STOR barnträff i sommar & bara mammaträff, vore ju kul att försöka "lura" alla långväga maj-barn + päron till huvudstaden i sommar

    Nä, nu måste jag lägga fram barnens kläder och sen ropar sängen på mig!

    Natti natti!

  • JennyL29

    Hej hopp


    Samuel fyller ju snart den 10:e maj
    fröken s: Missat nåt? 
    Har ringt sjukgymnasten angående mina ben smärtan som strålar ned som träningsvärk, typ i en vecka. Ska dit då på samma dag som Samuel fyller år. 
    Samuel är på dagis men klagade på ont i halsen imorse, han hostar inte hårt som krupp iallfall. avvakta och se.
    Tog upp med en av hans fröknar igår att han kände sig utanför stuntals vissa ggr. 
    det är tre st som gör så mot varrandra inte bara mot honom utan hon skulle prata med ´dem och se efter om det är nåt speciellt. 
    Annars sade hon att i 5årsåldern så frigör de sig både hemifrån och från vänner, mycket orolig period. Gruppen var lite orolig med de testar nya vänskapsband osv.....känns bra att veta att hon har sån insikt och koll. 
  • Aannaa

    Ny tråd måste fixas imorgon så jag gör det nu o tar med födelsedagarna!

  • Aannaa

    NY TRÅD!!!
    {#lang_emotions_laughing}


    TjatterMAJorna 2005, del 21


    Eftersom födelsedagslistan är så lååång tog jag bort de som inte är så aktiva här inne längre, vill ni ha hela listan med dem också så kan jag "inboxa" den

Svar på tråden TjatterMAJorna 2005, del 20