• calliphora

    ug, mer eller mindre - ditt stearinljus i vintermörkret

    Tråden Light-ug med rollproblem har muterat och återkommer nu i en ny och fräsch upplaga, nr 8 i ordningen närmare bestämt.

    Här pratar vi om hur det är att vara feminist och gilla smisk/dominans och en hel del annat närbesläktat. Vi välkomnar alla nya och gamla vänner till att vända ut och in på ämnen som hör till. Inga frågor är för stora eller för små för att tas upp i tråden.

    Är undergivenhet en medfödd läggning eller något socialt inlärt?
    Vilket ger bästa smisket?
    IKEAS stekspade eller en hårborste?
    Hur ger man Omsorg på allra bästa sätt?
    Hur håller man barnen ovetande?

    Det är exempel på ämnen som nagelfarts tidigare. Vi kör vidare och alla är välkomna!

    Tidigare trådar:

    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m32726873.html

    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m34931298.html

    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m37757492.html

    www.familjeliv.se/Forum-11-308/m40708538.html

    www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43405173.html

    www.familjeliv.se/Forum-11-308/m45907633.html

    www.familjeliv.se/Forum-11-308/m48270500.html

    Vilka är vi nu som huserar här i tråden sedan tidigare? Ta en titt på systertråden som inleder sin karriär från och med nu. Det blev enklare att göra så här eftersom många vill ändra i sina presentationer lite nu och då.

    Presentationstråd

  • Svar på tråden ug, mer eller mindre - ditt stearinljus i vintermörkret
  • Anonym (newbie)

    Hej på er alla!

    Tråden får ju inte gå och dö nu när jag lyckats läsa ikapp ända från början!
    Det känns som om det är dags att vara med lite mer aktivt när jag fått läsa så mycket om er. För mig som är helt ny i min roll som ug har det varit väldigt givande att få följa med i era diskussioner.
    Som så många andra har jag haft detta latent i mig så länge jag kan minnas. Nu har jag lite av en slump hamnat i en distansrelation som känns så oerhört rätt för mig.
    Och hoppas så klart att den ska utvecklas vidare.
    Får jag vara med här och leka?

  • Anonym (Jonna)

    Välkommen newbie! Klart du ska vara med i vårt lilla gäng! Tråden går lite i stå då och då men vi brukar alltid komma igång igen. Plötsligt kommer någon på någon ny fråga man vill diskutera eller så dyker nån nykomling upp och rör om lite i grytan

    Hemma hos oss knallar livet på ungefär som vanligt. Efter en liten svacka i början av min graviditet har vi kommit in i mera normala gängor igen vilket känns jättebra. Sist jag var gravid kom vi alldeles av oss och det blev knappt nåt sex heller. Tror att han fick svårt att dominera mig och vara hård och utan det är det liksom inte nån av oss som tycker det är så kul med sex... Får se hur det utvecklar sig den här gången.

  • Kärleksknop
    Anonym (newbie) skrev 2010-08-23 21:02:11 följande:
    Hej på er alla!

    Tråden får ju inte gå och dö nu när jag lyckats läsa ikapp ända från början!
    Det känns som om det är dags att vara med lite mer aktivt när jag fått läsa så mycket om er. För mig som är helt ny i min roll som ug har det varit väldigt givande att få följa med i era diskussioner.
    Som så många andra har jag haft detta latent i mig så länge jag kan minnas. Nu har jag lite av en slump hamnat i en distansrelation som känns så oerhört rätt för mig.
    Och hoppas så klart att den ska utvecklas vidare.
    Får jag vara med här och leka?
    Men välkommen

    Vad spännande det låter, distansrelation? Hur funkar de trent praktiskt *vill höra mera*
    Good girls close their eyes, bad girls gets a blindfold.
  • calliphora

    Hallå gott folk!

    Sommaren här har varit bra och vi mår bra men jag har inte riktigt haft tid att vara kreativ här på Familjeliv tyvärr.

    Däremot är det en sak som stör mig - VÄLDIGT mycket... Och allt är Familjelivs fel! 

    De har  ju tagit bort tremånadersspärren från trådarna så vi har levt i en tråd som heter "Ditt stearinljus i VINTERmörkret" hela sommaren. Inte konstigt det varit en konstig sommar och låg aktivitet i tråden! Hallå liksom!

    Så jag har i egenskap av självutnämnd överste-trådskapare (visserligen slagen av knopen som skapat fler trådar men det tänker jag inte säga högt) beslutat att ny tråd ska skapas per den 1 september.

    Men den behöver ett namn!  "ug - mer eller mindre" är givet men jag tycker ju att vi ska fortsätta med vår tradition med klatchiga extra-titlar. Och då något som håller oavsett säsong.

    Tidigare titlar är:

      - en snuttefilt i smiskträsket
      - vi rappar på!
      - påskriset får en ny vår!
      - alla får en släng av sleven!
      - bland julklappar och smällkarameller
      - ditt stearinljus i vintermörkret

    Jag röstar nästan på att återanvända snuttefilten. Den titeln beskriver så bra tråden och hur den fungerar. 

  • SCSI

    Ja, jag gillar snuttefilten jag med!

    ... och om ränderna aldrig gick ur vore det ju ingen vits att göra nya? Hemska tanke.

  • Kärleksknop
    calliphora skrev 2010-08-31 16:49:37 följande:
    Hallå gott folk!

    Sommaren här har varit bra och vi mår bra men jag har inte riktigt haft tid att vara kreativ här på Familjeliv tyvärr.

    Däremot är det en sak som stör mig - VÄLDIGT mycket... Och allt är Familjelivs fel! 

    De har  ju tagit bort tremånadersspärren från trådarna så vi har levt i en tråd som heter "Ditt stearinljus i VINTERmörkret" hela sommaren. Inte konstigt det varit en konstig sommar och låg aktivitet i tråden! Hallå liksom!

    Så jag har i egenskap av självutnämnd överste-trådskapare (visserligen slagen av knopen som skapat fler trådar men det tänker jag inte säga högt) beslutat att ny tråd ska skapas per den 1 september.

    Men den behöver ett namn!  "ug - mer eller mindre" är givet men jag tycker ju att vi ska fortsätta med vår tradition med klatchiga extra-titlar. Och då något som håller oavsett säsong.

    Tidigare titlar är:

      - en snuttefilt i smiskträsket
      - vi rappar på!
      - påskriset får en ny vår!
      - alla får en släng av sleven!
      - bland julklappar och smällkarameller
      - ditt stearinljus i vintermörkret

    Jag röstar nästan på att återanvända snuttefilten. Den titeln beskriver så bra tråden och hur den fungerar. 
    Ja jag har stört mig som fasen också, Jag gillade också snuttefilte ni smiskträsket
    Good girls close their eyes, bad girls gets a blindfold.
  • Rynkigutanpåslätinuti

    Jag är inte den som är den så jag håller med.

  • TyskMamma

    Min man tvingade mig att berätta vad jag röstade på i valet den 19e igår Tungan ute Jag var hans "politiska fånge" (så kallade jag det i allafall för han spärrade mitt internet och använde diveres roliga redskap och annan utpressning för att få mig att tala om det) får man göra så?! Vad kommer först? Valsekretessen eller 24/7-förhållandet?!


    Ich habe meinen Weg erkannt ich liebe nur die linke Hand
  • Anonym (Dominant)

    Hej alla!

    Jag har en fråga till er undergivna.

    Skulle ni ställa upp på eller finna det upphetsande att bli beordrade/tvingade att ta er man analt med en strapon eller dildo? Säg att det också sker under olika former av kroppsbestraffning för er egen del (örfilar, ett halsband som klämmer åt, gagball, eller att ni helt enkelt blir strypta för att nämna några) samtidigt.

    Eller är det en akt som så att säga omkullkastar dynamiken er emellan (dvs att ni är utpräglat undergivna och kan därmed inte vara den, ja vad ska vi kalla det, givande(?) parten)? Trots att man så att säga bibehåller allt det övriga.

Svar på tråden ug, mer eller mindre - ditt stearinljus i vintermörkret