• dellisch

    Aprilbebisar 2010!

    Här kan vi som ska ha små april bebisar samlas å prata om allt möjligt!
    Finns det något speciellt ämne du vill diskutera? {#lang_emotions_smile}

  • Svar på tråden Aprilbebisar 2010!
  • saja08
    dellisch skrev 2010-04-29 19:50:54 följande:
    Den 26/4 klockan 04:34 kom lilla Nea till världen genom akutsnitt! 52 cm lång och 3420g! hon är helt underbar!
    stort grattis till tjejan.
  • dellisch
    dark baby angel skrev 2010-04-30 07:30:13 följande:
    grattis till lill tösen. varför blev det akutsnitt??
    Tack!
    efter 21 timmar med värkar hade jag bara öppnat mej 4 cm men smärtan va extrem typ..
    hade fått mängder av brikanyl för att stoppa värkarna och fick morfin och sömntablett för att få kunna sova en stund.. inget hände.. lustgasen gjorde mej enbart yr å tog inget den heller.. sen la dom ryggmärgsbedövning på mej och jag fick maxdos direkt och efter de hoppades dom på att kunna börja ge mej värkstimulerande dropp när smärtlindringen började ta.. men den tog inte den heller.. å jag hade panik å klarade inte smärtan så dom bestämde att det fick bli snitt. blev då nersövd eftersom ryggmärgsbedövningen inte tog på mej.
    aldrig hört att en kropp kan stöta bort all smärtlindring innan.. men tydligen kunde den de :S men jag blev väldigt glad när dom godkännde snitt!
  • tängla
    dellisch skrev 2010-04-29 19:50:54 följande:
    Den 26/4 klockan 04:34 kom lilla Nea till världen genom akutsnitt! 52 cm lång och 3420g! hon är helt underbar!
    Grattis till lilla Nea :)
    Har allt gått bra med er?

    Själv så har jag Bf+8 idag och det känns inget kul...Vill ju se lill prinsen nu!!!
  • dark baby angel
    dellisch skrev 2010-04-30 08:09:10 följande:
    Tack!efter 21 timmar med värkar hade jag bara öppnat mej 4 cm men smärtan va extrem typ..hade fått mängder av brikanyl för att stoppa värkarna och fick morfin och sömntablett för att få kunna sova en stund.. inget hände.. lustgasen gjorde mej enbart yr å tog inget den heller.. sen la dom ryggmärgsbedövning på mej och jag fick maxdos direkt och efter de hoppades dom på att kunna börja ge mej värkstimulerande dropp när smärtlindringen började ta.. men den tog inte den heller.. å jag hade panik å klarade inte smärtan så dom bestämde att det fick bli snitt. blev då nersövd eftersom ryggmärgsbedövningen inte tog på mej.aldrig hört att en kropp kan stöta bort all smärtlindring innan.. men tydligen kunde den de :S men jag blev väldigt glad när dom godkännde snitt!
    jaha va jobbit. men tur att allt gick bra sen:)
  • tängla

    Bf+11 idag....snuft...jag känner mig så uppgiven och det känns som han aldrig kommer ut någon gång.

    Ska till bm idag så jag hoppas att jag får tid nu för igångsättning den här veckan..

  • EmmaJosefin

    Hejsan!

    tängla: Min BF var den 26 april men bebisen verkar inte vilja komma ut. Förstår hur du känner dig. Det är verkligen frustrerande när tiden går och inget händer. Dagarna är så långa och det känns som att det aldrig kommer att hända något. Meddela gärna hur det gick hos bm idag. 

  • tängla

    Igår var jag hos bm och fick då ny tid till förlossningen :)
    Den här gången tänker vi inte åka därifrån förens han är utanför magen....

    Magen hade vuxit oxå så mitt sf-mått var nu 38cm och då hade han ändå sjunkigt ner massor...2cm på två veckor...ska bli spännande att se födelsevikten sen.

  • tängla

    Nu är han född!!! Liam föddes den 6 maj kl.17.05 efter igångsättning. förlossningen tog ca.5 tim från att dom kopplade stötdropp till att han var född.

    Liam vägde 4330g och var 56cm lång så det var ingen liten kille ;)

  • dark baby angel
    tängla skrev 2010-05-08 13:20:47 följande:
    Nu är han född!!! Liam föddes den 6 maj kl.17.05 efter igångsättning. förlossningen tog ca.5 tim från att dom kopplade stötdropp till att han var född.Liam vägde 4330g och var 56cm lång så det var ingen liten kille ;)
    grattis till liam:)
  • saja08
    tängla skrev 2010-05-08 13:20:47 följande:
    Nu är han född!!! Liam föddes den 6 maj kl.17.05 efter igångsättning. förlossningen tog ca.5 tim från att dom kopplade stötdropp till att han var född.Liam vägde 4330g och var 56cm lång så det var ingen liten kille ;)
    Grattis till Liam
  • Paddi16

    Det bidde visst en majbebis istället för april. Algot föddes den 7/5 kl 8.32 efter ca 6h förlossning så han hade bråttom när han väl bestämt sig för att flytta ut 65cm lång å 4380 gram (läskigt likt tängla ser jag).

  • tängla
    Paddi16 skrev 2010-05-11 08:39:04 följande:
    Det bidde visst en majbebis istället för april. Algot föddes den 7/5 kl 8.32 efter ca 6h förlossning så han hade bråttom när han väl bestämt sig för att flytta ut 65cm lång å 4380 gram (läskigt likt tängla ser jag).
    Hoppas du menar 56cm och inte 65cm ;)

    Ja vi fick visst vänta lite längre på våra små prinsar!!
  • Paddi16
    tängla skrev 2010-05-12 21:23:59 följande:
    Hoppas du menar 56cm och inte 65cm ;) Ja vi fick visst vänta lite längre på våra små prinsar!!
    oj, ja vände visst på siffrorna när jag skrev... Fingrarna hänger inte med tankarna ;)
    Ja, men nu när de är här var de värda väntan! :)
  • tängla

    Japp paddi16 dom var verkligen värda all väntan..
    är så glad och lycklig nu är allt är över.

  • saja08

    här går det prima, V har börjat sova i egen säng, han är mer vaken om dagarna, busig och är en glad kille som gillar att le.

  • Maddelutten

    Den 18:de föddes vår son efter 48 timmar med värkar!
    3040 gram och 48 cm lång, en liten plutt! :D

  • dark baby angel
    Maddelutten skrev 2010-06-17 23:22:17 följande:
    Den 18:de föddes vår son efter 48 timmar med värkar!
    3040 gram och 48 cm lång, en liten plutt! :D
    grattis:)
Svar på tråden Aprilbebisar 2010!