• pinkiepie

utredning några fler

sådär nu står man i kö till utredning kanske är de fler som väntar.
    kan ju prata och stötta varan grnom väntan på både utredning och plusset.

• Svar på tråden utredning några fler
  • Bonnyblew
    3way skrev 2010-06-18 11:38:57 följande:
    Jo man är två, men han tycker de är ett sådant jobbigt problem. Han vill inte dela med sig om detta problemet med någon. Har  e väl rädd att han ska träffa någon han känner eller känna sig trampad på eller nåt. Ja menar finns de något som är mindre omanligt en att man inte kan knulla fram en unge? Vi är ju så unga också och de känns så konstigt att be om hjälp när man är så ung och frisk, ja menar vi har inte ens någon förkyldning mer en en gång om året och mår toppen men ett barn kan vi inte baka. De borde ju vara som lättast att baka  barn i våran ålder, tycker jag. Men icke. Har aldrig hört talas om någon som har haft probelm med att göra barn i våran ålder.

suck

Hoppas  jag får med honom
    Nej jag har inte heller hört talas om någon som haft det svårt att få barn i min och min sambos unga ålder heller..förrns jag kom hit :P

Men det ÄR ju frustrerande och orättvist, man läser om många som man tycker borde ha det svårare än en själv att få barn.. men icke.
  • 3way

Lösningen på problemet kan man inte lösa här.  Men man tror ju aldrig att något drabbar en själv. Precis som i olyckor och allt annat, men någon gång bör man väl drabbas av något?   De är bara att hoppas på ett litet mirakel och hoppas på att de finns en gud som tycker om mig lite.

• Ullis K

Som jag sagt tidigare, ni är ju två om det så era killar måste väl förstå att det är bara att lägga stolheten åt sidan. Man får ju vara glad att det finns hjälp att få, att vi bor i ett land där alla möjligheter finns. Sen tycker jag ni ska se åldern som en fördel inte nackdel. Ni har längre tid på er att försöka både själva och med hjälp. Någon gång tar ju äggen slut. Så kämpa på med era killar och lägg fram det på ett positivt sätt så att de blir mer välvilligt inställda! Lycka till!!

• Bonnyblew
    Ullis K skrev 2010-06-19 21:16:48 följande:
    Som jag sagt tidigare, ni är ju två om det så era killar måste väl förstå att det är bara att lägga stolheten åt sidan. Man får ju vara glad att det finns hjälp att få, att vi bor i ett land där alla möjligheter finns. Sen tycker jag ni ska se åldern som en fördel inte nackdel. Ni har längre tid på er att försöka både själva och med hjälp. Någon gång tar ju äggen slut. Så kämpa på med era killar och lägg fram det på ett positivt sätt så att de blir mer välvilligt inställda! Lycka till!!
    Ja det är ju bra att man började försöka tidigt då :P

Men man får ju aldrig höra om det här, bara att man blir gravid så fort inte en kondom finns på 10 cm avstånd..
  • Ullis K
    Bonnyblew skrev 2010-06-20 19:54:30 följande:
    Ja det är ju bra att man började försöka tidigt då :P

Men man får ju aldrig höra om det här, bara att man blir gravid så fort inte en kondom finns på 10 cm avstånd..
    Ja, men tydligen ska det inte vara så lätt för vissa av oss. Men tänk vad efterlängtade våra barn kommer att vara när de väl kommer eller hur. Och hur älskade de kommer att bli!! Stay positive!!
  • Bonnyblew
    Ullis K skrev 2010-06-20 23:19:31 följande:
    Ja, men tydligen ska det inte vara så lätt för vissa av oss. Men tänk vad efterlängtade våra barn kommer att vara när de väl kommer eller hur. Och hur älskade de kommer att bli!! Stay positive!!
    Ja jag vet :) Det är inga barn man kommer ångra! <3

Idag kom mensen.. suck :P
  • 3way

Man tycker ju att de bör funka om man sexar varje dag inprincip och dessutom somnar, ligger kvar högt med rumpan i minst 30minuter, men oftasta så somnar jag några timmar sådär. Hoppas de funkar denna månaden. Tempar och använder ÄL stickor varje dag också. tar extra vitaminer, äter nyttigt, rör mig varja dag, jobbar. Men om de inte tar sig inser jag mer och mer att de inte är vårat "strategi" som de är fel på utan något med äggen/sperimierna/ÄL eller nåt annat.

Får som sagt se vad de säger i mitten av juli då vi ska på våran första träff för utredning. Men jag får reda på innan om jag blivit gravid denna månaden :)

• 3way

De enda lilla fel jag gör i våran barnverkstad skulle väl vara att jag röker och festar varannan vecka. Men de borde funkat dessa 2åren vi försökt  med dessa småfel steg. Röker inte så mycket utan kanske 6st om dagen.

• Bonnyblew
    3way skrev 2010-06-22 11:41:42 följande:
    De enda lilla fel jag gör i våran barnverkstad skulle väl vara att jag röker och festar varannan vecka. Men de borde funkat dessa 2åren vi försökt  med dessa småfel steg. Röker inte så mycket utan kanske 6st om dagen.
    Jag tror inte ni gör nåt fel, folk som äter p-piller, röker, dricker, är jätteöverviktiga mm.. lyckas ju. Det är väl som sagt bara svårare..

Hoppas du plussar nu då ;)
  • 3way
    Bonnyblew skrev 2010-06-22 19:59:21 följande:
    Jag tror inte ni gör nåt fel, folk som äter p-piller, röker, dricker, är jätteöverviktiga mm.. lyckas ju. Det är väl som sagt bara svårare..

Hoppas du plussar nu då ;)
    jo de är ju lite så jag har resonerat med.  de måste ju funka någon gång för oss också .  Att blir med barn handlar om rena turen från min sida. Om man både röker, knarkar, dricker osv. men ändå blir gravid kanske omedvetet så är de ju ödet eller ren tur att man lyckas.
  • Bonnyblew
    3way skrev 2010-06-28 16:33:30 följande:
    jo de är ju lite så jag har resonerat med.  de måste ju funka någon gång för oss också .  Att blir med barn handlar om rena turen från min sida. Om man både röker, knarkar, dricker osv. men ändå blir gravid kanske omedvetet så är de ju ödet eller ren tur att man lyckas.
    Ja, snacka om tur.. om man nu vill ha det.
    Är så sur på min 18-åriga lillasyster som blivit gravid för andra gången och precis har gjort en abort för andra gången..
    Svartsjuk blir man ju, förutom på aborterna.
  • 3way

Ja man kan bli avundsjuk. Jag har slutat pratat med många av vännerna som väntar barn eftersom jag inte kan med att se deras magar och hur glada de är, när jag vet att jag har försökt långt innan de ens försökt att bli gravida. Tråkigt men sant.

• Bonnyblew
    3way skrev 2010-06-29 20:12:29 följande:
    Ja man kan bli avundsjuk. Jag har slutat pratat med många av vännerna som väntar barn eftersom jag inte kan med att se deras magar och hur glada de är, när jag vet att jag har försökt långt innan de ens försökt att bli gravida. Tråkigt men sant.
    Vet hur det är, en kompis på jobbet fick ma i januari och har nu plussat igen.. men jag då?! vill jag bara säga.. oh well.

Imorgon bitti bär det av till Bulgarien! Så då får man något annat att tänka på :)
Svar på tråden utredning några fler