• Kristin80

    Var lämna kläder som inte går att sälja pga litet "skönhetsfel"?

    Jag har en del barnkläder hemma som det är någon enstaka fläck på, t.ex att det gulnat lite runt halsen pga välling m.m. Vart kan man lämna såna kläder (jag bor i Uppsala)? Det är ju inget som går att sälja kanske men det borde ju finnas någonstans man kan lämna kläder som går direkt till de behövande.
    Jag läste en artikel om Röda Korset där man beklagade sig att folk lämnade in kläder med fläckar som de var tvungna att slänga och att det bara tog extra tid. Men ska kläderna man lämnar verkligen vara helt felfria för att de ska komma till någon nytta?

  • Svar på tråden Var lämna kläder som inte går att sälja pga litet "skönhetsfel"?
  • Simpleblack

    Tag kontakt med soc, de kanske kan förmedla kläderna till någon som behöver och inte är så nogräknad.
    Jag lämmnar mina till mammas granne som är jobbar som "stöd" för bla fd missbrukare, och en familj som har en liten kille. det är mindre skönhetsfläckar och sådant som jag inte kan sälja men som är för fint för att slängas

  • Nyfiken gul

    kontakta socialtjänsten - ställen som behandlingshem och kvinnojourer/hem är i stort behov av såna kläder. Många kvinnor som flyr hemifrån har ju bara kläderna på kroppen med sig och blir jätteglada för lite hjälp.

    Är det riktigt små kläder kan även BB vara intresserad av kläder, det händer ofta att barn föds plöstligt och att det inte finns kläder för barnen att åka hem i.

    _ På så sätt vet du att kläderna används och inte slängs.


    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • k girl

    Jag har jobbat i second hand-butik och det är precis så - vi vill inte sälja kläder med fläckar på eller som är trasiga, det är inget folk köper och drar ner affärens rykte. Det finns till och med människor som lämnar in otvättade underkläder, det ni!

  • Simpleblack

    De flesta städer har en lokal gratis anonnssidan på nätet- lägg in under bortskänkes.

  • Kristin80