• giftgrodan

    Skulle du välja att leva om ditt liv?

    Om du skulle dö idag, snabbt och smärtfritt, och få chansen att leva om hela ditt liv, skulle du göra det då? Du skulle alltså börja om från början, göra samma val som du har gjort i livet hittills, känna samma känslor, ja leva precis det liv du har gjort. Du får alltså välja mellan det, och att bara upphöra att existera helt. Vad väljer du?

  • Svar på tråden Skulle du välja att leva om ditt liv?
  • Grizelda

    Jag skulle gärna leva om det, och skulle säkert göra det mycket bättre, men jag skulle bara göra det om jag var garanterad att få mina barn.

  • KristenTjej84

    Hellre att upphöra att existera helt, inte för att jag tror vi någonsin gör det.( slutar att existera)


    Jag tror på liv efter döden,antingen att man hamnar i himmelen eller helvetet.
    Aldrig att jag skulle vilja gå igenom exakt samma saker igen, jag som kommer resten av mitt liv kämpa med minnerna av tiden jag blev mobbad i skolan, fast det gått 10 år sedan jag lämnade grundskolan för evigt.
  • tusshh

    svår fråga, mycket bra saker har ju hänt.. men att göra om samma misstag, att sitta å välja nu att ja kommer göra om dessa misstag - hmmm, ja e' kluven.. tur att man inte behöver göra dessa val irl.. =)

  • Jessis

    Ett varv räcker tack så mycket.... Jag har varit med om så pass mkt skite genom åren som jag inte skulle vilja vara med om igen...

    Plus att jag har folk som väntar på mig på andra sidan den dag det blir dags och det vill jag inte missa..

  • Verkligen

    Ja, då skulle jag ha chansen att göra och och göra rätt. Att som nu försöka reparera allt som varit är svårt och jag vet inte om det går ens. Så ja tack!


    ♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmor.wordpress.com
  • Verkligen
    Verkligen skrev 2010-04-09 21:11:22 följande:
    Ja, då skulle jag ha chansen att göra och och göra rätt. Att som nu försöka reparera allt som varit är svårt och jag vet inte om det går ens. Så ja tack!
    Äh, läste slarvigt när jag läste TS. Nä då skulle jag hellre sluta existera.
    ♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmor.wordpress.com
  • Mr Klister

    Om jag inte är medveten om att man levat livet förut så är det ju inte en repris eftersom jag är omedveten om att livet blir just så som det är idag. Då blir frågan snarast, är jag nöjd med livet idag? Om mina samlade erfarenheter är vad som krävs för att jag skall bli den jag är då skulle jag definitvt leva om det. 

    Om jag inte är omedveten om hur livet kommer att utvecklas kan det inte utvecklas på samma sätt eftersom min medvetenhet om allt skulle göra att jag handlade annorlunda. 


    I've made shoes for everyone, but I still go barefoot!
  • Epeemaster

    Jag är säker på att jag redan levt massa gånger och kommer leva massa gånger till. Så varför göra om detta när jag kan få leva nytt??

  • BlommyNess12

    Ja, det skulle jag vilja. Jag har levt ett fint, men händelserikt liv fram till idag, finns vissa stunder jag helst skulle skippa, men om jag får återuppleva allt det fina också så skulle jag göra det..

    Dessutom så har jag levt så kort fram till nu så jag skulle vilja leva en gång till om jag dog idag, då skulle jag iallafall få 40 år.

Svar på tråden Skulle du välja att leva om ditt liv?