• Tian 10

Nå´n som är 30+ och fick ett +? Del 5 (fortsättningen)!

Vi har nu alla flyttats från BIM-lista till bf-lista eller då fick vi vår bebbe-lista.

Detta är listan för oss, underbart härliga supermammor, som hängt ihopa från:
    Nå´n som är 30+ och försöker få ett +?

Vår Lista:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m49073443.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 16:45
    Nu är vi igång igen :)!

Bf
    Sjöberg 11 december 2011
    Smoolan 24 december 2011
    Ninni 16 januari 2012
    Aanja 22 februari 2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 10:46
    Bf
    Tian 19 augusti
  • Svar på tråden Nå´n som är 30+ och fick ett +? Del 5 (fortsättningen)!
  • Tian 10

Grattis till magarna!!! Så skoj!

Tycker augusti är lika bra som april, eller september som det blev med Thea. Jag hade inga problem med värmen som gravid, tyckte bara det var bra för foglossningar kändes knappt då. Sen blev jag inte heller så stor (+12kg).

♥ Albin & Thea ♥
  • Ninninio

Hej tråden.

Har en fråga till er som vet att jag väntar nr tre (vilket omgivningen inte vet). Återgick för tre veckor i tjänst efter ett års föräldraledighet till mitt gamla jobb. Sökte under hösten ett fåtal jobb och blev kallad till interjvu. På nyårsafton fick jaghöra att en bekant skulle prata med mig om en jobbmöjlighet där hon jobbar för hon vet vad jag gör och att jag letat jobb. Sedan fick jag annonsen mailad till mig i början av januari med uppmaning att söka. Sökte för det lät som ett jättespännande jobb och ett steg "uppåt" karriärsmässigt.
    Var på intervju för en vecka sedan och fick i dag veta att jag gått vidare i processen och ska göra personlighetstest och djupintervju med psykolog.
    Mitt problem är altså att jag ju är gravid i vecka 9 (8+4). Jag var kallad till en intervju i början av januari men det var ett föräldravik där man skulle börja i mars och sedan arbeta till årets slut och det vet jag att jag med största sannolikhet (om allt går bra) inte kommer kunna. Därför ringde jag dem och förklarade att eftersom jag precis fått reda på att jag väntade barn så skulle jag inte kunna arbeta hela tiden och drog tillbaka min intresseanmälan. Men detta är ett fast jobb och jag vet att man inte får diskriminera gravida men det känns samtidigt oärligt att inget säga. Dessutom jag jag och min sambo diskuterat olika sätt att lösaa föräldraledigheten om jag får detta jobb och även annars för jag känner mig inte så sugen på att vara föräldraledig igen så snart om jag ska vara ärlig. Jag älskar mina barn men efter 5-6 månader är jag inte så glad över att inte få någon större stimulans än diskussioner om vad man ska göra eller inte får med en 3-åring.

Hur hade ni gjort???   

• sjöberg75

Åh.. kul med förändringar jobbmässigt men svårt att ge dig vettigt svar.

Först vill jag säga att jag tycker du gjorde rätt som la alla kort på borden o sa att du är gravid för det tycker jag man ska göra. Ärlighet varar längst...

Du har ju ringt o dragit tillbaka din intresseanmälan men tänkte du återta intresset igen, hänger inte riktigt me??

• Ninninio

Ok, förstår att det var lite förvirrande. Det var 2 jobb som jag var kallade på intervju på. Det som jag sa ifrån var ett 9 månaders vik. Det andra, som jag vill ha ska jag sätta mig och göra ett web-baserat personlighetstest och sedan blir det intervju 2 på tisdag. Där har jag inte sagt att jag är gravid men funderar på att säga det om de erbjuder mig jobbet. Men jag är ju bara i vecka 8+6 ännu, så inget är ju säkert ännu.

• sjöberg75

Ah.. då fattar jag Flört

Det är svårt det där med att berätta eller inte men förr eller senare kommer det ju fram ändå.
    Man förutsätter ju alltid att en graviditet ska gå bra så ärlighet varar längst i slutändan men ändå du som bestämmer om du vill berätta eller inte.

Haha.. jag var ju till stor hjälp, NOT. Hoppas ngn kan ge dig bra tips/råd Glad

Kram    

• Ninninio

Jag var på kub-test i onsdags. Jättekul att se den Lill*. Tack och lov var det bara en och fick låg riskbedömning. Enligt kub blir BF 7september, men inställd på slutet av augusti. Jag fick jobbet så slutar mitt nuvarande jobb på fredag och börjar mitt nya den 18 mars som verksamhetsutvecklare. Berättade när jag erbjöds jobbet att jag ska vara mammaledig i september. De tog det bra och de har redan fixat en vikarie för mig. Hur går det för dig framåt?

• Framåt

Grattis till lyckat KUB och bara en! Jag var lite sugen på tvillingar tills det blev skarpt läge. Nu är jag såå nöjd med en. Vi var på RUL förra veckan så nu känns det mest som att det är en lång väntan kvar. 2 augusti har vi som datum men jag hoppas på juli. 27e verkar lagom. Vi har börjar pilla med barnrum (mest städa ur allt skärp som bodde där) och sen är det väl dags att ta sig upp på vinden och i inventera men allt känns ju väldigt under kontroll den här gången. Mår mycket sämre än första gången dock (fast då mådde jag ju å andra sidan väldigt bra) men jag tröstar mig med att detta nog blir sista så aldrig mer sen

• sjöberg75
    Åh.. så kul att läsa om era graviditeter & stort GRATTIS Framåt & Ninninio till lyckat KUB & RUL!! 

• Ninninio

Hej tråden. Jag är nu i vecka 24, tror jag. Flyttades en vecka och fick senare BF. Vi föräldrar vet nu att vi får en son till. Nu till mitt problem. Med både Ossian och Leonora har jag vetat vad de ska heta men hittar inget bra namn till nr tre. Vad ska Leonora och Ossians lillebror heta?

• sjöberg75

Oj, här var det dålig aktivitet. Tror det kan bero på att man mer eller mindre hänger mer på FB o Instagram.

Det är svårt det där med namn Ninninio, kanske har ni redan kommit på något eller så innfinner sig säkert rätt namn när ni får se lillebror Solig

Är det någon som "aktivt" håller på med syskon?
    Vi är småsugna på en 3e men håller inte nämnvärt reda på ÄL, det bara stressar mig. Min gubbe säger att om det inte tar sig under året så försöker vi inte mer o shit, halva året har redan gått. Ja ja, en dag i taget.

Hoppas ni alla har en skön sommar, här regnar det idag men det är jag glad för. Man behöver en paus o så mår gräset mycket bättre.
    Kram        

• Ninninio

Hej. Hur går det för er alla. Ingen aktivitet på hela sommaren.. Har din baby kommit ännu Frammåt? Du skulle ha i augusti om jag inte minns fel? Min lille har inte kommit men hoppas på nästa vecka. Ossian har lärt sig cykla utan stödhjul i sommar så vi whöger ingen ståbräda till syskonvagnen. Leonora är en. Superhärlig liten fröken med hett temperament som kan själv väldigt mycket..

• Framåt

Ja, det var länge sedan någon skrev. Sonen tittade ut på BF och är nu tre veckor gammal. Han kör lite korta sovpass för min smak men annars är han en perfekt bebis och storebror är jättestolt och snäll även om det blir väl närgånget ibland. När är du beräknad Ninninio? Någon annan som är gravid eller försöker?

• Ninninio

Den 8 september föddes Ossian och Leonoras lillebror, Zacharias. Veckan innan förlossningen låg han i säte så de fick vända honom rätt. Vid förlossningen hade han navelsträngen runt både hals och kroppen så de var tvungen att klippa navelsträngen innan han kommit ut för han kom inte ut. Så det blev lite kritiskt. Men allt gick bra. Men nu blir det inga fler barn för oss!! Men steget från 2 barn till tre är mindre än från ett barn till två. O och L leker ofta bra tillsammans och de slåss om att få hålla honom och de går och pussar honom och kramar honom ofta. Men man är trött men det var jag när L föddes också. Enda nackdelen tycker jag är när man är någonstans ensam med alla tre för O har myror i brallan och har inte förmågan att förstå att trafik är farligt och det är läskigt.

Svar på tråden Nå´n som är 30+ och fick ett +? Del 5 (fortsättningen)!