• valkyr­ie
    Äldre 8 Feb 23:25
    18768 visningar
    52 svar
    52
    18768

    tjejer som gillar prata ormar!

    här är en tråd för oss tjejer och killar med om det är nån här som gillar prata ormar!

    skriv va ni känner för

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-09 06:44
    ska tillägga att det är okej att diskuterar andra reptiler med

  • Svar på tråden tjejer som gillar prata ormar!
  • Äldre 13 Jun 22:44
    #41

    En orm har man ungefär som man har akvariefiskar. Det är ett intresse och fashination (och en grymt snygg möbel med ett väldekorerat terrarie). En orm har inget socialt behov utan mår bäst utav att vara i sitt terrarie där den har den värme och luftfuktighet som just den arten kräver. Snarare är det så att för mycket hantering stressar ormen och stress påverkar ju negativt som du säkerligen redan vet genom dig själv

    Men kul du fått upp ögonen för ormar  


    trolltoka.blogg.se *~*Novah 28+1 13/3-07♥Hugo 40+6 29/1-10*~*
  • Äldre 17 Jun 20:16
    #42

    Någon annan här som har en Rutpyton hemma! Min är en 4 meter grön hane som är lugnet själv. Nu när sommaren ÄNTLIGEN har kommit brukar vi ligga ute och sola ihop. Värsta orm myset!!

    Har ni nå mer spänande reptiler hemma??

  • Äldre 2 Jul 14:46
    #43

    Öhm, sorry ormälskare men en huggorm trivs i mammas och pappas stora svartvinbärsbuske, hur blir man av med den? Det finns ödlor i närheten och längs vägen finns det ofta mycket huggormar. Säkert finns det möss där också men jag har inte sett några. Mera myror är kanske enda lösningen eller har ni någon bra ide.

  • Äldre 23 Mar 05:49
    #44

    Hej, hoppar in och undrar om man får vara med här?

    Har en afrikans hussnok som e min lillagosse bebis Väntar även på att snart få en sinaloa.

    Har lite matningsproblem med snoken på sistonde, han har blivit så jäkla kräsen i maten o funderar på om jag fått tag på dåligt foder eller om han helt enkelt är en sån liten fillur som inte vill äta mer än en gång i månaden. Ömsar och skiter som han ska. Och är som sagt mycket handtam

  • Äldre 23 Mar 16:50
    #45

    Oh denna hade jag glömt bort helt! 


     


    Meus Veritas skrev 2015-03-23 05:49:37 följande:

    Hej, hoppar in och undrar om man får vara med här?

    Har en afrikans hussnok som e min lillagosse bebis Väntar även på att snart få en sinaloa.

    Har lite matningsproblem med snoken på sistonde, han har blivit så jäkla kräsen i maten o funderar på om jag fått tag på dåligt foder eller om han helt enkelt är en sån liten fillur som inte vill äta mer än en gång i månaden. Ömsar och skiter som han ska. Och är som sagt mycket handtam


    Har ormen blivit mycket hanterad på sistone? Kan isåfall gott och väl bero på det då all form utav hantering utav reptilerna är stressmoment för dom. Bytt storlek på foder? Testat värma upp maten innan servering? Fast så länge han skiter och ömsar som han ska så kanske han inte behöver mer än så för stunden. Våren är ju ofta parningssäsong för de flesta arter så då är det inte så konstigt om dom börjar "trilskas" med maten. Likväl som många ormar minskar matintaget under vinterhalvåret pga naturliga dvalningscykeln :) 


    trolltoka.se *N 28+1 13/3-07
  • Äldre 23 Mar 19:22
    #46

    Hej! Va kul att få svar!

    Såg i efterhand att jag skrivit i en riktigt gammal tråd

    Jo jag har oxå tänkt på om det kan vara detta med vintern sommatäller till det lite för honom. Han äter just nu fuzzis och brukade innan ta två utan problem men senaste två månaderna så har han bara tagit en per matning. Man får även leka rejält med maten innan han tar den. Skulle nog vilja ge levande lr iaf sprattlande föda men det är vän olagligt tror jag. Han har snsrt gått två vecko sen senaste matningen nu och börjar bli väldigt aktiv i terrariet, har låtit honom vara ifred och tänkte köra på att försöka ge mat närmsta dagarna nu så får vi se om han vill äta. Har även prövat att värma upp maten lite extra genom varmvattenbad både i påse och utan men det verkar inte göra nån skillnad. Han verkar må bra i övrigt och är en väldigt trevlig liten kille att ha o göra med

  • Äldre 24 Mar 14:45
    #47

    Prova gå upp i storlek på maten :) Om han kört 2 fuzz borde 1 popcorn inte vara nån match :) 


    trolltoka.se *N 28+1 13/3-07
  • Äldre 24 Mar 14:59
    #48

    Jo det kan jag ta o prova, det är ändå dax att beställa ny mat o fuzzisarna tycker jag verkar små för honnom men tror jag har fått tag på små fuzzies :-/

  • Jorunn­2
    Äldre 24 Mar 15:05
    #49

    Varför just tjejer?

  • Äldre 24 Mar 15:10
    #50
    Jorunn2 skrev 2015-03-24 15:05:03 följande:

    Varför just tjejer?


    Skulle tro att grundtanken för dryga 5år sen är att det inte var sååååå brutalt vanligt med herptilnördande tjejer :) 
    trolltoka.se *N 28+1 13/3-07
  • Jorunn­2
    Äldre 24 Mar 15:14
    #51
    Trolltoka skrev 2015-03-24 15:10:21 följande:
    Skulle tro att grundtanken för dryga 5år sen är att det inte var sååååå brutalt vanligt med herptilnördande tjejer :) 
    Jaha?
  • Äldre 9 Oct 22:16
    #52

    Är en reptilälskande tjej som sysslar med giftormar på fritiden och jag måste säga att det är svårt att få tag på tjejer i den här hobbyn så det är toppen att folk faktiskt skapar en tråd för att försöka gruppera reptilintresserade tjejer! (:

Svar på tråden tjejer som gillar prata ormar!