Jagsjälv skrev 2010-02-13 23:41:36 följande:
Förlåt och ursäkta att jag skojade till det lite! Jo, jag vet att litet barn är outvecklat och behöver närhet (har ju barn). Jag vet också att ett litet barn kan lämnas till någon annan medan mamman gör något annat. Det var ju det ts frågade om! Jag har läst några av dina ilägg vittra. Och du förvränger mkt av det som vissa skriver och framförallt det som jag skrev. Jag skrev inte att vi inte är skapta att vara nära våra barn. Var läste du det? Tolkade lite igen? Vi sitter inte i hop med våra barn - det menade jag. Vi har ingen påse på magen - det menade jag också. Klart barnen ska tas om hand, men ingen unge dör om det inte är mamman. Liksom som det som ts frågade om. Go natt!
När du skriver att det inte är meningen att vi ska vara med våra bebisar hela tiden och att vi inte har någon känguruficka kan då inte jag få det till något annat än just det, att du anser att vi inte är skapta för att helt enkelt vara nära hela tiden. Vaddå sitter ihop?! Nä vi sitter givetvis inte fysiskt samman i hud med våra barn *doh* jag
förmodade att du menade rent
symboliskt. Men ursäkta mig för min dumhet!
Ingen har väl pratat specifikt om mamman här, eller? Inte jag i alla fall, men oftast är det ju hon (och numera mer och mer pappan) som är primär vårdgivare, det är
naturligt att det då är hon som har ansvaret att ge bebisen trygghet och närhet! Men nej, vi sitter inte fast i våra barn, så du kan ju sluta dra några jämförelser med hur olika vi är kängurur...