-
-
Svar på tråden 35+ som har bf våren/sommaren 2009 del 6
-
pp08:
va synd! vet inte vad jag ska säga, finns ingen tröst i världen för det som hänt dig! ta hand om dig o gràt ut ordentligt över det som hänt. har själv 2 missfall i bagaget o jag vet att inga ord i världen kan trösta o ingen som inte varit med om det kan verkligen förstà. man har ju mist ett barn även om alla inte ser det sà...
orkar ni försöka igen?
skickar stora kramar♥
-
Många kramar till dig, pp08! Så ledsamt att det inte blev något
!
-
Nej, fy, det var inte kul pp08! Tröstekramar härifrån också. Ta det lugnt och tillåt dig att vara ledsen!
Angående Kajs fråga om Linnea och stereotypiska rörelser så kan hon sitta och sila sand/kasta sand alt vatten precis hur länge som helst. Ska kolla in bloggen. Sen finns det ju en rätt bra tråd om barn med autism här på FL.
-
vilken tràd menar du yatzy, hittade en men den var nog mer utdöd...
jag läser rätt mycket pà ett forum här i schweiz o har även gàtt med i autismus schweiz som arrangerar träffar med andra familjer. hittills har vi inte kommit iväg, men nu ska vi fràga yannick om han har lust att möta andra barn som är lite "som honom".
-
Kaj - den heter autismtråd 10. Väldigt välbesökt tycker jag.
Har varit på kick-off på vildmarkshotellet i Kolmården. Var väl ok, men blev rätt sur på kollegorna som röstade för att hoppa delfinshowen som de lagt idag på fm- allt för att komma hem en ynka timme tidigare. Jag TYCKER OM delfiner!! Grr. Trött nu, så det är skönt att det är söndag imorgon. Det blir rätt intensivt med olika föreläsningar hela dagen och sen kväll ....
-
Hej alla - sitter uppe o googlar runt på internet eftersom jag inte kan sova
Har det extremt jobbigt på jobbet med omorganisationer, neddragningar, outsourcing och offshoring på en gång. Samtidigt är det ganska tufft hemma - min sambo reser mycket sedan ett år tillbaks och lillasyster har gått in i en härlig (men relativt hanterlig) treårstrots. Storasyster som ju nu är 6,5 är en ängel när hon vill men är också enormt jobbig för både sig själv och oss och det uppstår enorma konflikter flera gånger dagligen om de mest vanliga vardagssituationer så vi är alla ganska trötta o slutkörda...
För att toppa det hela fick vi i fredags besked från hennes allergiutredning. Vi har misstänkt pollenallergi i flera år och även sökt läkare som bara "avfärdat" oss med att "det är vanligt". "köp receptfritt", "inga tester behövs" bla bla bla osv osv osv. Gick nu till en barnläkare i vårt "nya" område (Täby) när A återigen klagade på klåda i händerna (och som vanligt har ont i magen med jämna mellanrum, vilket vi har lärt oss att bortförklara med "oro"). Den underbara barnläkaren lyssande på hela min historia om A och såg sedan till att göra utredning på allt - dsv inte bara pollen utan tog med djukr o mat. Det visar sig att min lilla stora tjej är mjölkproteinallergisk och baserat på hennes historia har hon varit det i flera år!!!!
Jag är så glad att vi äntligen har fått ett konkret besked och att det faktiskt går att hantera (det är därför jag sitter o googlar nu) men är så ledsen för hennes skull att det har tagit flera år att få diagnosen.
-
Oj, Skruttefia - mjölkprotein ... det var liksom lite värre än laktos det! Men skönt att ni äntligen vet!!
Här fick vi läkarutlåtandet inför vårdnadsbidraget idag - så nu ska det skickas in.
Imorgon ska jag med minsten till doktorn - har kollat gluten och det var negativt, men det var blod i avföringen, så han ville kolla lite. Antagligen bara en spricka - han är ju rätt hård i magen för det mesta, men lika bra att kolla på det, som han sa.
Fler som ska lufsa vårrus i veckan? Här är det på torsdag - får hoppas att vädret blir ok. Så länge det inte hällregnar så är jag nöjd.
-
Nu har vi äntligen hittat ett hus! Skrev kontrakt igår, och senaste flyttdag är satt till 31/8. Kan väl hända att det får bli något tidigare med tanke på förskoleklass-start för Linnea... Så nu måste vi se till att kontakta förskolor ... kan ju inte köra från Skattkärr till Kil för att hämta och lämna - det blir ju FÖR galet!
-
Lääänge senjag skrev i tråden..... För precis 2 v sen utökades vår familj med en liten underbar lillebror, dagen innan E blev 3 år! Stora systrarna är så stolta! Graviditeten o förlossning gick jättebra.
-
Oj här händer mycket på en gång i tråden
Grattis yatzy till huset! Hoppas det löser sig med skola o dagis!
Och grattis till lillebror, Lupiner! Så häftigt med en liten lillebror! Sköt om dig o familjen!
-
Lupiner - har du ens berättat att det var tillökning på g?? Har gått mig helt förbi i så fall. Grattis, hoppas ni får sova, är faktiskt inte avundsjuk! Har definitivt nog med mina tre ... pust.
-
Tror jag skrev men är inte säker....är väldigt länge sen jag skrev, däremot läser jag så fort ngn skrivit nåt!
Funkar rätt bra med sömnen hittills..... Tjejerna sover så himla bra o det underlättat ju! Tycket det är underbart med bebis igen:)
Grattis till huset Yatzy! -
Grattis till lillebror Lupiner!!
-
Oj, en lillebror, grattis Lupiner
!
-
Har vår tråd dött helt? Eller är det bara sommar ...
Vi njuter semester - packar inför flytt om 15 dagar och plockar blåbär mellan varven. På torsdag åker vi till våra gamla jaktmarker i Norge för att hälsa på några dagar - är bl.a jubileum på barnens gamla dagis. Det ska bli kul! Egentligen bara resan som jag kunde klara mig utan - men nu har vi DVD till barnen, så de får titta på film, och jag fick en Ipad av gubben i födelsedagspresent, så jag kan också titta på film om jag vill - får bara se till att tugga Calma då!
Hoppas att ni har det bra allihop!
-
Vi har flyttat nu, och allt är mer eller mindre kaos - hittar inte saker vi behöver, är inte sams med köket ... gräset behöver klippas (ska "bara" köpa bensin till gräsklipparen) och imorgon börjar inskolningen på nytt dagis.
Det blir nog bra - området är härligt, mellanbarnet har redan hittat en kompis, och jag kan cykla till jobbet (15 km). Katterna trivs med att kunna komma och gå och de grannar vi har träffat är trevliga.
-
Låter snurrigt värre, yatzy! Hoppas allt lägger sig snart
Här laddar vi för fullt inför storasysters skolstart imorgon! De hade tre inskolnings(för)middagar i maj/juni så det blir "rivstart" direkt (fast det är nog ganska lugnt o snällt i förskoleklass)
-
Det var längesen någon skrev här! Men jag ville bara berätta att min son som nu är 4,5 år idag har fått en diagnos - Angelmans syndrom. Det är en funktionsnedsättning som innebär måttligt till grav utvecklingsstörning, hyperaktivitet, inget talat språk, sömnstörning, autismliknande drag/autism, sociala svårigheter och svårigheter att reglera känslor och impulser. Samtidigt kallas det för "Happy Puppy Syndrom" för att barnen ofta är gladlynta vilket stämmer bra på Lukas. Men jag tror han har fått en relativt lindrig variant för han har inte epilepsi vilket annars är vanligt.
Det har varit chockartat att få en diagnos men jag hoppas att det kan hjälpa oss att få rätt insatser för hittills har det varit svårt.
Jag är nu gravid igen (efter två missfall) vid 43 års ålder (!) och ska göra ett moderkaksprov i Lund imorgon, Det är både en fullständig kromosomanalys (karotyp) och riktat mot Angelmans syndrom, men eftersom det är sällsynt att det är ärftligt är risken mindre än 1% att detta barnet drabbas. Är nu i vecka 13 och har BF i juli!
Hade varit så otroligt att också få vara med om ett normalutvecklat barn! För hur fantastisk Lukas än är går det inte att komma ifrån att det krävs otroliga insatser varje dag för att det ska fungera och hela vårt liv kretsar kring att stimulera, hantera, avstyra, skydda, kämpa för och underhålla denna lilla underbara människa som inte klarar av att vara oövervakad någonting alls eftersom han fortafarande stoppar allt i munnen och inte kan bedöma faror och dessutom har svårt att hitta på saker att göra och tröttnar fort.
Hoppas allt är väl med er och era - 4-5-åringar vid det här laget!!
Stor kram!!
Fia