• Dahlia

    Hjälp med gravsten till våran lille son

    Vi har kommit till den punkt i livet som man aldrig trodde skulle inträffa.

    Vi ska välja gravsten till våran lille pojke som blev en ängel för precis en vecka sen.

    Vi vill ha ett hjärta, ett blått fint hjärta.
    Har hittat ett liggande, jättefint! Men jag är så rädd för att stenen inte ska synas när snön faller.

    Har nån något annat förslag på en vacker fin sten till en vacker liten ängel?
    Ni som har valt liggande, hur gör ni när det är snö?

    Eller finns det nån som har stående stenar som vill visa eller tipsa?
    Allt är så förvirrande...


  • Svar på tråden Hjälp med gravsten till våran lille son
  • LivL

    Kan ni inte ha stenen lite halvstaende om du forstar hur jag menar? Sa halkar ju snon av. Och sa en lykta saklart. Sa vet man att det finns nagon dar under snon.


    Blatt later jattefint!
  • WilleViking

    Vi valde ett svart stående hjärta med guld text. Det finns i mitt galeri om du vill se. De flesta stenarna runt Willes grav är stående så det passade bra för oss, för han gick bort mitt i vintern så vi såg att de liggande stenarna försvan. Vi är oxå där väldigt ofta för att han var så mörkrädd och tänder lyktan och då kan man skotta.

  • Liten måne

    Vi har beställt en sten som är hjärtliknande fast lite sned, ståendes. Just för att vi alltid vill kunna se stenen. Den ska ha råhuggna kanter och blankpolerad yta. En liten dikt skriven av en mamma här och med en bild på Freja och hennes datum.


  • Dahlia
    Liten måne skrev 2010-02-16 16:59:54 följande:
    Vi har beställt en sten som är hjärtliknande fast lite sned, ståendes. Just för att vi alltid vill kunna se stenen. Den ska ha råhuggna kanter och blankpolerad yta. En liten dikt skriven av en mamma här och med en bild på Freja och hennes datum.
    Du har ingen bild på den?
    Elller finns den på nån web sida? Vad kostade den?
  • ääni

    Tror det får bli stående sten om den ska synas i snön eller så får man borsta bort snön från liggande sten. Personligen tycker jag inte det gör så mycket om stenen inte syns på vintern. Det är vackert att tända ljus i snön ändå. Men du får känna efter hur du vill ha det. Beklagar sorgen! Kram.

  • Lilla Lime

    Vill göra ett tillägg... om det snöar så här mycket som det gjort denna vinter (bor i småland) så spelar det knappt någon roll om stenen ligger eller står. De stående stenarna på "vår" kyrkogård är väldigt översnöade med.

    kram

  • ääni
    Lilla Lime skrev 2010-02-20 14:05:15 följande:
    Vill göra ett tillägg... om det snöar så här mycket som det gjort denna vinter (bor i småland) så spelar det knappt någon roll om stenen ligger eller står. De stående stenarna på "vår" kyrkogård är väldigt översnöade med. kram
    Nästan här med (Göteborg). Jag fick gräva fram ljuslyktan sist... Men det är fin att bara ställa ljus eller marschaller i snön på gravplatsen.
  • Pjadie

    Beklagar verkligen er förlust.

    Jag hittade en väldigt fin barngravsten hos en firma som heter wila stenhuggeri ab.
    Lilla Spöket laban! Jättefin och lite symboliskt fint att han är ett snällt spöke som redan är på den andra sidan och vakar över dom små.

  • Dahlia
    Pjadie skrev 2010-02-22 18:55:29 följande:
    Beklagar verkligen er förlust. Jag hittade en väldigt fin barngravsten hos en firma som heter wila stenhuggeri ab. Lilla Spöket laban! Jättefin och lite symboliskt fint att han är ett snällt spöke som redan är på den andra sidan och vakar över dom små.
    Vad fick ni betala för den stenen?
    Har tittat lite snabbt på den på nätet men har inte sett något pris?
  • p0ppaN
    Dahlia skrev 2010-02-22 19:19:29 följande:
    Vad fick ni betala för den stenen?
    Har tittat lite snabbt på den på nätet men har inte sett något pris?

    Såg att tråden var gammal nu men jag kan svara ändå eftersom jag har en sten från Wila Stenhuggeri.
    Jag valde Tummen, men jag gjorde om designen så den passade mig.

    Jag fick ge 16900 för stenen.

    Laban och Labolina stenarna var lite billigare och jag tror att dom låg på 12-14.000.



          
    Mamma till ängeln Lilly 11.07.27 - 11.10.07 <3
  • spöksyster

    Hej

    Vi miste vår lilla flicka i somras. Vill gärna prata med fler som drabbats. Har jättesvårt också att hitta rätt gravsten till henne.
    Ni når mig bäst på black_wisper@live.se

    Behöver någon att prata med. 

Svar på tråden Hjälp med gravsten till våran lille son