Problem med att gå ner i arbetstid..
Hej, Har vid nyår börjat arbeta halvtid igen, efter att ha varit sjukskriven för utmattningssyndrom. Har insett att då min son har både AdHd, Asperger och trotssyndrom så finns det ingen möjlighet för mig att fortsätta arbeta deltid. Har 1/4 dels vårdbidrag, dock överklagat till Länsrätten men det tar nog några månader. Talade med min chef idag då min halvtidssjukskrivning går ut nu sista februari, ang att gå ner i arbetstid till ca 70%. Det lät inte så hoppfullt...inte för att vi har speciellt mycket att göra på jobbet, så att jag går ner i tid skulle iaf inte i dagsläget göra någon skillnad för produktionen. Dock är min chef en ordentlig paragrafryttare som hänvisade till regeringen samt att 'alla numera ska ha rätt till en heltid' och om han då skulle ta in någon på 30% som sen kräver sin rätt till heltid så skulle det ju bli problem osv. Vi skulle fortsätta diskussionen vidare under morgondagen, men just nu känner jag mig helt knäckt.... Någon som stött på liknande problem? Jag är på gränsen att bara skita i alltihopa och bara säga upp mig, för så jobbigt som det är med min son, alla myndigheter, försäkringskassan etc så känns det som jag bara orkar inte mer! Ska jag liksom behöva fortsätta vara sjukrskriven? Det är ju ingen lösning då jag dels känner att jag faktiskt skulle kunna jobba 70% (även om det känns i mesta laget men med mitt vårdbidrag på 1/4 del så har jag inga ekonomiska möjligheter att arbeta mindre) - och samtidigt kan man inte gå sjukskriven hur länge som helst. Min son är ju 10 år och blir ju inte lättare med tiden heller så heltid inom en snar framtid är ganska otroligt, och då han är över 8 år så har jag väl ingen laglig rätt att gå ner i tid heller..=( Vad gör man? Hur har Ni andra gjort, som behövt gå ner i arbetstid?