• miracle maker

Supershopping.se -blufföretag?

Hej, 

Jag fick ett brev från företaget "Supershopping" innehållandes en produkt som heter "Hoodia superslim patch". Detta skulle vara ett välkomstpaket, och kom tillsammans med en faktura på 59kr som är portoavgiften för försändelsen. Men jag har INTE beställt detta eller tackat ja till något erbjudande, har aldrig ens hört talas om vare sig företaget eller produkten!

Om fyra veckor kommer mitt första "abonnemangsleverering", som kommer kosta 358kr!

För frågor uppger de att det är "lättast att skriva ett mail" till en dansk emailadress eller lämna ett meddelande på en dansk kundtelefon. Varor kan endast skickas tillbaka till en adress i Estland. Abonnemanget kan sägas upp via den svenska hemsidan, supershopping.se, men enbart efter att man betalt det här välkomstpaketet.

Någon mer som har råkat ut för det här?? Vad gör ni åt det? Vad händer om jag inte betalar, eller vad händer om det gör det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-19 12:12
    Kan tillägga att brevet var postat från Finland...

• Svar på tråden Supershopping.se -blufföretag?
  • sportpappa
    HannaS86 skrev 2014-09-24 23:14:24 följande:
    Oh förlåt, såg inte ditt eminenta svar innan jag själv svarade :)
    Ingen fara. Det är bra att vi är 2 röster som säger i princip samma sak.
  • Jollemannen

Hej, 

tack för era svar! :)

Det var alltså ett prov jag skulle få hem och endast betala frakten för det. Detta skulle sedan vara fortsätta som ett abonnemang om jag inte gjorde något där jag skulle få produkter varje månad.. 

I skrivande stund har jag fortfarande inte fått något paket från dem men tänker säga upp "abonnemanget" via deras hemsida så snart något dimper ner i brevlådan. 

Skickade förövrigt ett mail via deras hemsida direkt efter jag pratat med den tjejen där jag sa att jag inte ville ha något och inte tänkte betala och gjorde en anmälan till konsumentverket. 

• bjoto

Yes jag fick samma elände i går. har skrivit till dom att ej beställt detta och att dom kan hämta grejerna hos mig om dom vill ha tillbaks dom. Upphör dom inte att skriva/skicka ev varor krav till mig kommer jag att vidta rättsliga åtgärder. Spara kopia på allt du/ni skriver, polisanmäl och har du/ni en advokat kontakta honom/henne. Checka också med egen bankkontakt dom vill veta vad som händer. Mvh Tommy

• llindaaa

Jag har oxå fått en två stycken paket med nå bantningplåster. Skulle ALDRIG beställa det. RIngde supershopping som säger att jag måste betala osv. NO WAY! 

Så googlade supershopping och hittade hit, verkar inte vara ensam om detta bedrägeri. Sitter i telefonen hos 114114 nu och ska polisanmäla!!!

• diiiiiiCk

Idag fick jag en hel drös med inkasso krav från allektum med supershopping som fodringsägare. Jag har aldrig hört talas om företaget supershopping någonsin än mindre mottagit deras produkter. Jag ringde upp allektum direkt efter att jag varit inne här och läst och jag skulle tydligen ha beställt både bantnings plåster och solbränne tabletter, vilket jag givetvis inte har och heller inte mottagit. Jag förklarade vänligt men bestämt för damen jag oratade med att jag inte under några som helst omständigheter tänkte betala varken till allektum eller supershopping och hon sa att skulle kontakta dom för att se vad dom har för underlag sen kommer jag att få ett brev med det. Men jag säger som andra sagt har du inte beställt så VÄGRA betala!

• llindaaa

Jag rinde polisen och då sa dom att man skulle skicka tillbaka fakturan till företaget och skriva på den att man "bestider fakturan". Gjorde hon poliskvinnan sa.. har fått sjukt mycket brev efter det också.. har tom gått så långt som kronofogden.. jaa vad ska man göra. jävla blufföretag som lurar folk på pengar..

vet inte hur jag ska gå vidare med detta då jag har fått en massa påminnelser och så vidare, tom kronofogden som sagt :/

VÄGRAR BETALA!

• sportpappa
    llindaaa skrev 2014-12-18 14:43:46 följande:

vet inte hur jag ska gå vidare med detta då jag har fått en massa påminnelser och så vidare, tom kronofogden som sagt :/

Bestrid allt. Bestrid även det som kommer från Kronofogden. De kan inte ge dig någon anmärkning då. Supershopping måste i så fall gå vidare till domstol om de vill fortsätta driva ärendet.
  • Anette

Jag har inte fått något paket. Får en påminnesfaktura för något som jag inte fått. Vad menar din med detta????

• Ebba Hedström

Hej!
    Har just fått ett sådant brev . har inte beställt och kommer inte betala. Försökt ringa men hänvisas till online tjänst. Har fn ingen dator . Vad göra?????
    Med vänlig hälsning Ebba Hedström

• sportpappa
    Ebba Hedström skrev 2015-10-27 11:31:25 följande:

Hej!
    Har just fått ett sådant brev . har inte beställt och kommer inte betala. Försökt ringa men hänvisas till online tjänst. Har fn ingen dator . Vad göra?????
    Med vänlig hälsning Ebba Hedström

Läs de tidigare svaren i tråden så har du svaret.
    Bestrid allt.
  • sannabell

Hej. Jag har oxå blivit lurad av supershpopping.Dom skickar flera inbetalningskrav trots att jag inte har beställt något, eller fått någon vara. Jag har varit i kontakt med dom ett flertal gånger samt skrivit till dom. Men räkningarna och krav från Allektum inkasso kommer fortfarande. Dom vill ha en Polisanmälan
    och jag trodde att jag skulle bli av med dom om jag betalade, för dom hotade med kronofogden. Men icke, nu efter 6 månader kommer kravbrev igen och nu har jag Polisanmält dom.SB

• sivor

tHar inte beställt några produkter från Super-Shopping.Vad händer när jag inte är beredd att betala? kan företaget på något sätt tvinga mig stt göra det?.
    Sivor

Svar på tråden Supershopping.se -blufföretag?