mysan750000 skrev 2010-02-24 18:33:26 följande:
Night sky: hmm jag vet ingentin om Metformin. Det som förvånar mig är att det inte verkar vara så många under denna tråd "PCO" som gör ivf. Vi har kämpat med ivf i flera år utan resultat . Jag har PCO-s symptom, men de har aldrig varit på tal om att jag ska ta Pergotim. Jag frågade faktiskt en gång men fick nej, kommer nu inte ihåg varför. Så hur ser er strategi ut? Väntar på ÄL och försöker bli gravida den normala vägen? VAd säger läkarna? Ni kanske iof inte har försökt skaffa barn så länge och därmed inte kommit till ivf-stadiet eller? Ursäkta att jag frågar, men jag funderar på om jag missat nåt, jag menar att det kanske skulle vara enklare eller större chans med typ Metformin?? PCO20, Äter du pergotime för att få igång ÄL? Har ni funderat på ivf?
Jag har väldigt sällan egen ägglossning så pergotime hjälper mig att få ägglossning! Man ska ju prova pergotime några gången innan man går över till puregon (sprutor) och ivf är det väl inte tal på än iaf! Just nu så har jag fått igång ägglossningen verkar det som, och det är ju mitt "enda" problem, vad jag vet om! Har inte du fått pergotime?!?!