• Kegge

    ***Juni -07*** Del 14!! Saknar er!

    Hallå alla Junimammor 2007 finns ni kvar? {#lang_emotions_baby}

    Saknar er!

    Nu börjar våra stora barn närma sig 3år och då kan det vara intressant å höra hur ni har det?
    Är det mycket "Kan själv"?
    Sover dåligt?
    Vikt, längd?
    Vilka Bilstolar är bäst?
    Ge välling fortf?
    Blöjfri eller inte?
    Småsyskon hur går det för er som har eller nu börjar planera eller kanske är gravid redan?
    Osv...

    Alla Juni -07 mammor är välkommna såklart!

    Snacka på hej åhå!  {#lang_emotions_smile}{#lang_emotions_undecided}{#lang_emotions_frown}{#lang_emotions_undecided}{#lang_emotions_smile}


    ♥~♥ Son 070630 ♥ ~♥~♥ Dotter 090710! ♥~♥
  • Svar på tråden ***Juni -07*** Del 14!! Saknar er!
  • Vaja
    Kegge skrev 2010-11-26 11:03:01 följande:

    Vaja- Sonen bajsade på toa när han hade blöja men han höll sig lääääänge tills han var tvungen vilket då var hårt och det gjorde ont och blödde lite.
    Jag snacka med BVC om detta å hon var först chockad att han fortf hade blöja men hon tyckte vi kanske kunde ge tillåtelse att bajsa i blöjan så han inte håller sig. Visst en ide men nä fråga om laktulos å hon tyckte vi kunde prova. Så vi körde det ett tag å han vågade bajsa då det inte blev så hårt.
    Nu har han slutat med blöja och han bajsar nästan varje gång han är på toa istället och vi har slutat med laktulos. Det var som en spärr släppte!

    Vet inte om det är nått tips men!


    Har erbjudit honom att bajsa i blöjan, men han vägrar det med. Köpte en liten flaska laktulos igår, men vet inte hur mycket jag skall ge honom. Står ingen barndos på den tyvärr Blir till att ringa BVC på måndag och prata med sköterskan.
  • Kegge
    Vaja skrev 2010-11-26 16:49:51 följande:
    Har erbjudit honom att bajsa i blöjan, men han vägrar det med. Köpte en liten flaska laktulos igår, men vet inte hur mycket jag skall ge honom. Står ingen barndos på den tyvärr Blir till att ringa BVC på måndag och prata med sköterskan.
    5ml nu väger Alexander då 20kg men tror det är barndos å vi kunde öka om det ej hjälpte.
    Son 070630 & Dotter 090710!
  • Vaja
    Kegge skrev 2010-11-28 11:59:55 följande:
    5ml nu väger Alexander då 20kg men tror det är barndos å vi kunde öka om det ej hjälpte.
    Låter som en rimlig dos, Alex väger nästan lika mycket så Glad Blir till att testa och även ringa BVC.
  • Kegge

    Halloj i tråk höstvädret!

    Hur mås det med alla -07or och de som fått eller skulle få syskon sist vi skrev?

    Just nu har min -07a höstblåsor vilket jag trodde han haft men tydligen kan man få igen.
    Mycket Vård av barn har det blivit är inte den ena sjuk är den andra det.
    Gumman min -09a hon var prickig över hela kroppen med små röda utslag förra veckan men vad det var vet vi inte kanske oxå höstblåsor då det härjar på dagiset de går på!
    De har inte haft vattkoppor men det stämmer inte in på dessa prickar inga skorpor.

    Nåväl så är det här de ska ta sig igenom allt sen hoppas jag det blir bättre!

    Kram på er!


    Son 070630 & Dotter 090710!
  • Tjolanta74

    Hej å Hå!

    Oj så förvånad jag blev när denna tråden dök upp högst bland favoriterna! MEn skoj!

    Här knallar dagarna på...Lilleman har ju redan hunnit bli 4½...för att inte tala om Brallisen som nyss föddes snart är 1½. Jag förstår inte vart tiden tar vägen!
    Och för att göra det hela ännu skojigare så ligger nummer 3 och väntar på att få komma ut!
    Ja hejsan hoppsan så blev det en nummer 3, inte särskilt planerat alls men mycket välkommet. Så den 1/1-12 är det tydligen dags, vecka 33 nu då.
    Själv mår jag inte särskilt bra...har varit sjukskriven sen slutet på september pga. järnbrist bla.
    Nu är jag hemma med graviditetspenning och försöker ta igen mig så gott det går.
    Magen är stor som ett hus denna gången och jag har fått höra sedan vecka 25 att det snart måste vara dags

    Vattkoppor klarade vi av i våras....lagom tills jag började jobba och maken var hemma och var föräldraledig. Tack för det. 4 veckor med koppor och en nygravid mamma hade inte gått ihop vill jag lova!

    Barnen går på förskolan iallafall och trivs kanon...de kommer även att få fortsätta när bebisen kommit. Tror att framförallt JAG behöver det!

    Hoppas ni alla har det bra!

    Kram!

  • fruoch2barn

    Kul att läsa hur ni ar det! Alexander föddes ju 3/1-2011 och är redan 10 månader. Han kryper runt här hemma och reser sig mot alls så det är ingen lugn stund. Han är inte heller lika lugn som Erik och det är en hel del gnäll och gråt i denna grabb, men han är gosig som få och har smile-gropar som gör så att hjärtat smälter .

    Erik går på dagis 9-13 varje dag och han trivs bra. Alla vet ju hur det är här i Grekland nu och det börjar kännas. Vi funderar lite på en ev. flytt till Sverige men det är ett stort beslut för oss då vi överlag trivs bra här.

    Tjolanta: Grattis till graviditeten! Kul med en liten trea!! Vet ni om det är en tjej eller kille? 

  • Kegge

    Tjolanta74- Tjoflöjt en till! Go girl! Trist du inte mår toppen men så spännande kanske triss i grabbar?


    Son 070630 & Dotter 090710!
  • Vaja

    Hej allihopa!!

    Nu var det ett bra tag sedan det skrevs i tråden Förvånad

    Här rullar väl allt på som vanligt förutom att jag har bytt jobb Skrattande
    Jag har sedan januari pluggat en KY-utbildning för att bli nätverkstekniker. Jag kände att efter då 7år som personlig assistent att prova på något annat. Var först inne på en konditorutbildning, men kommunen sa nej till det då jag egenligen redan har en gymnasieutbildning. Fast samtidigt fick det mig att tänka efter om det var ett yrke för mig. Kom fram till att det inte var det, inte kroppsligt i alla fall. Särkilt inte med händera då jag trots operationer för karpal fortfarande hade ont i högerhanden. Vilket visade sig vara ganglion. I juni i år opererades den bort. Nu är det mycket bättre.

    I början på oktober var jag på intervju för ett bemanningsföretag inom IT. Skrev anställningspapper nästan på en gång. Vart lite förvånade att dom ville anställa mig trots att jag inte är klar med utbildningen än. Så jag begärde tjänstledighet från min ass-tjänst i 6månader. Den blev godtjänst direkt och den 3 nov började jag det nya jobbet.
    Inte alltid som man är ute på uppdrag, då får man sitta på "bänken" som dom kallar det, och plugga på olika certifikationer inom Microsoft.

    Alex har inte varit allt för glad för den förändringen då jag inte kunnat hämta honom från dagis varje dag. Utan pappa och stora systrarna har fått hjälpa till en hel del med hämtningarna. Under en treveckorsperiod då jag hade ett uppdrag med lite senare tider var det extra jobbigt för honom. Jag var hemma runt 19, förutom tisdagar och torsdagar då jag är hemma först runt 21.40 då jag har kvällskurs direkt efter jobbet. Han kunde helt plöstligt få ont i magen och ville inte göra någonting på dagis då. En dag ringde dom från dagis och misstänkte att det kanske var magsjuka, dom hade tidigare skickat hem barn med magsjuka. Men så fort Alex visst att jag var på väg till dagis för att hämta honom så vart han som vanligt igen Skrattande

    Nu har jag bara två lektioner kvar denna veckan, sedan är utbildningen slut. Och försöker julstöka så mycket man hinner Skrattande Fast mesta dels gör man inte så mycket, tagit mycket på krafterna att jobba nästan 100%, pluggat 100% på distans med vissa kvällslektioner och ta hand om familjen. Så det känns skönt att ett väldigt intensivt år snart är slut och förhoppningsvis blir nästa mycket lugnare Glad

    Hoppas det är bra med er alla, var ju som sagt ett bra tag sedan sist!

    God Jul! Tomte


  • MassiiMotoo

    Hej oj ja det var etttag sen man var här inne, här inne på familjeliv öht=)

    Hoppas alla mår bra!
    Själv är det okej. Detta med pappa är fortfarande jobbigt trots att det var strax över ett år sen han gick bort!

    Barnen växer som ogräs, fast den minsta är liten i sig hihi.. som mamma =)

    Hoppas ni får en fin jul och ett gott nytt år! Kram!        


  • fruoch2barn

    Kul att höra ifrån eri tråden!

    Hoppas alla hade en fin jul och ett gott nytt år! Vi var på besök hos mamma i Sverige under julen och det var mysigt. Här är allt ok med oss, trots krisen här nere. Vi funderar på att flytta till Sverige efter sommaren. Vi har inte bestämt oss riktigt men har börjat söka jobb i Sverige. Aexander fyllde just 1 år och växer så snabbt. Han är en riktig bamse och har nu Eriks kläder som han hade när han var 2 år. Han går inte ännu, men står stadigt och har tagit några steg. Han är väldigt mammig så det är svårt att få saker gjorda här hemma . Erik mår bra och är en fantastisk pojke som är omtänksam, fantasifull och smart. Han har varit ganska svartsjuk i omgångar men det har börjat släppa lite.

    Stor kram!
     

  • Kegge

    Ja det kan verkligen vara skillnad på storleken på syskon!


    Nu har jag ju en tjej som nr 2 men hon är liten ca 91cm och väger ca 13.5kg är 2.5år gammal det vägde Alexander när han var straxt efter året. Nu är han 117cm lång och väger 23.5kg en stor kille men vet inte vart kilona sitter för han är inte "fet"!

    Nu ska jag njuta lite barnen sover gubben jobbar så det blir popcorn och skönheten och odjuret!


    Son 070630 & Dotter 090710!
Svar på tråden ***Juni -07*** Del 14!! Saknar er!