• timoa

    Du som fått 2 embryon tillbaka och blivit gravid-blev det en eller tvillingar??

    är nyfiken på hur vanligt det är med tvillingar efter man fått 2st embryon tillbaka....
    har precis plussat efter att ha fått 2 st (sk 10poängarne/toppägg) tillbaka.
    den ena hade delat sig till 4 celler och den andra till 5 celler, vilket kliniken avgjorde som en liten risk/chans att få tvillingar då båda var i olika utvecklingsfas.
    vi ska på VUL i mitten av mars, då vet vi ju.
    men blir så nyfiken.
    berätta gärna om de var olika långt delade om ni fick åter 2st.
    tack!!

  • Svar på tråden Du som fått 2 embryon tillbaka och blivit gravid-blev det en eller tvillingar??
  • Charlot

    Efter 3 misslyckade försök på sahlgrenska med 2 missfall började vi privat. Fick nästan lika många befruktade ägg på första försöket som totalt på 3 försök på sahlgrenska. Fick tillbaka 2, testade positivt. Efter en ganska rejäl blödning i v6+1 trodde jag det slutat i missfall också, men döm om min förvåning när vi igår (7+1) var inne på VUL och vi fick se 2 pickande hjärtan! Trodde inte jag skulle få uppleva det här, är i chock! Skrattande

  • Louise 77
    Charlot skrev 2011-07-29 11:01:02 följande:
    Efter 3 misslyckade försök på sahlgrenska med 2 missfall började vi privat. Fick nästan lika många befruktade ägg på första försöket som totalt på 3 försök på sahlgrenska. Fick tillbaka 2, testade positivt. Efter en ganska rejäl blödning i v6+1 trodde jag det slutat i missfall också, men döm om min förvåning när vi igår (7+1) var inne på VUL och vi fick se 2 pickande hjärtan! Trodde inte jag skulle få uppleva det här, är i chock! Skrattande

    Visst är det häftigt! Jätte grattis!
  • Perelin
    Charlot skrev 2011-07-29 11:01:02 följande:
    Efter 3 misslyckade försök på sahlgrenska med 2 missfall började vi privat. Fick nästan lika många befruktade ägg på första försöket som totalt på 3 försök på sahlgrenska. Fick tillbaka 2, testade positivt. Efter en ganska rejäl blödning i v6+1 trodde jag det slutat i missfall också, men döm om min förvåning när vi igår (7+1) var inne på VUL och vi fick se 2 pickande hjärtan! Trodde inte jag skulle få uppleva det här, är i chock! Skrattande
    Åhh, vad kul!! Stort grattis!! Känns lite extra fantastiskt när man väntat länge och blivit besviken gång på gång att plötsligt få dubbelt upp.
  • Charlot

    Tack! Hoppas hoppas verkligen båda två överlever, det är ju ganska tidigt... Men jag vill verkligen ha dem båda! Glad

  • Pussesnuttan

    Charlot,
    Min gynekolog sa att har man väl sett att hjärtat börjat slå är det mycket stor chans att båda klarar sig.
    Fick 2 blastocyster i mars och är nu i v.21. Har just börjat känna att de rör sig :)

    Lycka till!

  • Charlot
    Pussesnuttan skrev 2011-07-30 17:32:06 följande:
    Charlot,
    Min gynekolog sa att har man väl sett att hjärtat börjat slå är det mycket stor chans att båda klarar sig.
    Fick 2 blastocyster i mars och är nu i v.21. Har just börjat känna att de rör sig :)

    Lycka till!
    Ååh, jag hoppas verkligen! Skrattande Jag vet också att det är mycket större chans att de klarar sig nu när jag sett deras hjärtan slå men har lite svårt att tro att det ska gå vägen när det gått så dåligt innan... Vet hur hårt man kan falla.
  • kattenizze

    Jag är ju också gravid med tvillingar efter ett färskförsök. Är det nån som har bra tips på sidor på nätet där man kan träffa andra tvillingföräldrar? Jag börjar känna mig lite nervös...hur ammar man t ex två? Vilken vagn ska man ha? Är det dubbelt så jobbigt med två?

  • Bling1975

    Vi fick två tillbaka men det blev bara en bebis vilket vi är ganska glada för även om man först blev lite lite besviken. På vår klinik (USA) var risken/chansen 40% för tvillingar om man valde att få två tillbaka.


    Stitch längtar efter Lilo
  • mammsen79
    Bling1975 skrev 2011-09-03 10:44:29 följande:

    Vi fick två tillbaka men det blev bara en bebis vilket vi är ganska glada för även om man först blev lite lite besviken. På vår klinik (USA) var risken/chansen 40% för tvillingar om man valde att få två tillbaka.


    Minns du om du fick som mens då det blev ett barn?
  • mammsen79
    nypan78 skrev 2018-12-16 19:58:25 följande:

    Ruvardag 6 imorgon, väntar med spänning på resultatet om en vecka eller så...kanske innan?!


    Spännande är på ruv 6 i dag. Denna vecka som kommer nu ska min mens komma igentligen får hoppas att den inte kommer. Varit lite illamående idag men kan bero på att jag jobbat så tidigt hela helgen börjat kl 06
  • nypan78
    mammsen79 skrev 2018-12-16 20:53:48 följande:

    Spännande är på ruv 6 i dag. Denna vecka som kommer nu ska min mens komma igentligen får hoppas att den inte kommer. Varit lite illamående idag men kan bero på att jag jobbat så tidigt hela helgen börjat kl 06


    Ifall man väntar 2 borde hcg nivån stiga snabbt...svårt att hålla sig från att testa. Försöker vänta till onsdag iaf
  • mammsen79
    nypan78 skrev 2018-12-16 23:26:03 följande:

    Ifall man väntar 2 borde hcg nivån stiga snabbt...svårt att hålla sig från att testa. Försöker vänta till onsdag iaf


    Spännande lycka till kram
Svar på tråden Du som fått 2 embryon tillbaka och blivit gravid-blev det en eller tvillingar??