• Ghost

    *~* Fertility Friend-Tempare våren 2010 *~*

    {#lang_emotions_sunny}*~* Fertility Friend-Tempare våren 2010 *~*{#lang_emotions_sunny}

    Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend
    (www.fertilityfriend.com)

    Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

    VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

    Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

    Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

    En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

    Länk att kategorisera sina flytningar efter:


    Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html www.pernille.info/cervixsekret.htm


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 15:12
    Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare våren 2010 *~*
  • Minnie69

    Jag skiter i det här, vi ses kanske en annan gång. Tills dess får man väl försöka hitta ngn annan temp-tråd Skål

  • 3 barns mamma84
    Minnie69 skrev 2010-09-10 23:26:10 följande:
    Jag har haft mycket senare än så . Problemet är ju när man ska försöka hålla koll på när det väl är dax för ägg-släpp. Brydde mig aldrig om mina låånga cykler innan det blev verkstadstid. Tyckte bara det var skönt att ha 5-7 veckors cykel "normalt" och ibland några månaders uppehåll. Men när man skulle försöka pricka ÄL blev det inget kul längre
    Ja hade lång cykel med denna shit trodde aldrig att något skulle ta sig ju och jätte jobbigt.
    Man blev jätte tokig ju
    Men bara tempa o tempa det var min räddning tills det var dags.
    Den var sen på 37,6 när jag blev gravid 36,6 äl på gång
    Provade anus med en temp mkt bra och tungan med en annan lite sådär
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • En Elva
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-10 23:26:28 följande:
    jag och syskon pratar med varandra det har vi rätt till
    Kan ni göra i inbox eller gästbok eller msn som ni gör annars så bra.
  • Bjornis
    Minnie69 skrev 2010-09-10 23:30:33 följande:
    Jag skiter i det här, vi ses kanske en annan gång. Tills dess får man väl försöka hitta ngn annan temp-tråd Skål
    Kan vara läge att starta en ny ja! Bjud gärna in mig så jag kan följa er om ni gör det!
  • Krupskaja

    Jag måste säga att jag tycker att det är roligt att läs när det är action. Det är förståts trist för er som bråkar, men för mig som åskådare blir det ju bara spännande. Flört

    Jag har supermegamycket att göra på jobbet nu, hinner knappt prata med min man och ännu mindre ha sex så jag har egentligen inga förhoppningar alls för den här månaden. Har börjat äta AC, och jag undrar om det kanske kan ha gjort att jag hade ÄL redan runt dag 14-15? Det är inte utkryssat på FF, men jag tycker att det ser ut så ändå. Så här hög temp brukar jag bara få efter Äl.

    Om det är så skulle det kunna vara en imp-dipp jag hade igår, och vi hade ju sex kring de dagar som i så fall var Äl... Men just nu är det lite mindre bra stämning mellan mig och min man eftersom jag aldrig är hemma, och jag har dessutom just fått jättemegamycket mer ansvar på jobbet, och jag känner att det just den här månaden faktiskt inte skulle passa så bra att bli gravid. Så jag får väl helt enkelt se hur det går.

  • Krupskaja

    Uppdatering: Tog bort en fertil CM efter Äl och fick ett streckat kryss på dag 13, vilket placerar mig på DPO 10 idag. (Så fackspråkigt och nördigt det blir med alla förkortningar. Me like!)

  • 3 barns mamma84
    Arbetsbien skrev 2010-09-11 08:23:40 följande:
    Jag måste säga att jag tycker att det är roligt att läs när det är action. Det är förståts trist för er som bråkar, men för mig som åskådare blir det ju bara spännande. Flört

    Jag har supermegamycket att göra på jobbet nu, hinner knappt prata med min man och ännu mindre ha sex så jag har egentligen inga förhoppningar alls för den här månaden. Har börjat äta AC, och jag undrar om det kanske kan ha gjort att jag hade ÄL redan runt dag 14-15? Det är inte utkryssat på FF, men jag tycker att det ser ut så ändå. Så här hög temp brukar jag bara få efter Äl.

    Om det är så skulle det kunna vara en imp-dipp jag hade igår, och vi hade ju sex kring de dagar som i så fall var Äl... Men just nu är det lite mindre bra stämning mellan mig och min man eftersom jag aldrig är hemma, och jag har dessutom just fått jättemegamycket mer ansvar på jobbet, och jag känner att det just den här månaden faktiskt inte skulle passa så bra att bli gravid. Så jag får väl helt enkelt se hur det går.
    Hoppas du njuter av stillheten haha jag slipper iaf folk har en ny sida nu så det är så skönt.
    Så hoppas du får din actio någon annan stans hahaha
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    En Elva skrev 2010-09-10 23:21:08 följande:
    Extremt ovanligt medså senÄL för min del då jaghar en perfekt 29 dagars cykel.

    HadeÄL dag11.
    hur du har är en annan femma. Jag sa inte att det va vanligt att den är så sen, men att det förekommer
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    Minnie69 skrev 2010-09-10 23:26:10 följande:
    Jag har haft mycket senare än så . Problemet är ju när man ska försöka hålla koll på när det väl är dax för ägg-släpp. Brydde mig aldrig om mina låånga cykler innan det blev verkstadstid. Tyckte bara det var skönt att ha 5-7 veckors cykel "normalt" och ibland några månaders uppehåll. Men när man skulle försöka pricka ÄL blev det inget kul längre
    Ja, det är ju det jag menar man kan ha väldigt SEN äl =) Och det är perfekt om man nu inte ska ha barn, för då är det ju ett säkert skydd.. men håller med dig grymt mycket om att det är en nackdel när man försöker sig på barn.. Jag har ingen regelbunden cykel efter mina barn (inte hunnit få) då de kommit några st mensperioder bara och sen blev jag gravid igen (efter amningen var avslutad och mensen kom igång)

    Men ändå lyckades vi =) aldrig kört me äl-tester me 1.an eller 2.an.. körde på skoj nu för att se lite hur de såg ut på stickorna, o de va ju spännande
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    En Elva skrev 2010-09-10 23:32:08 följande:
    Kan ni göra i inbox eller gästbok eller msn som ni gör annars så bra.
    Hur kan du känna till allt det där om du är ny här? en fundering jag har bara.

    Sen förövrigt pratar ju hon om tempning? och som jag förstått det så är det en tempartråd, så där kommer du ju ingen vart med någon spydig kommentar om vem som är välkommen eller inte. Som du brukar säga.. det är fritt forum.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    PåvägMotSyskon skrev 2010-09-11 20:57:20 följande:
    Hur kan du känna till allt det där om du är ny här? en fundering jag har bara.

    Sen förövrigt pratar ju hon om tempning? och som jag förstått det så är det en tempartråd, så där kommer du ju ingen vart med någon spydig kommentar om vem som är välkommen eller inte. Som du brukar säga.. det är fritt forum
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • miapia43
    hej alla! då var man tillbaka igen. har bara tagit det lugnt så jag har  inte varit inne så ofta.  har fått krysset utsatt att jag hade äl i onsdags. men tyvärr blev  det inget sexande då . men dagarna innan och dagarna efter. gubben min tog med mig på en resa till köpenhamn i onsdags. kom hem i dag. det har varit så avkopplande inget stress god mat och trevlig stad. väldigt trevligt folk där. lite svårt att förstå. men det gick bra. hoppas alla mår bra.

    Grattis till er som +
  • Melitta69

    Hej alla!
    Har inte varit inne på ett tag här . Men nu hoppas jag på att ÄL kommer idag eller imorgon.
    Har testat med stickor denna gången och så klart tar dom slut just idag.!!!Skrikandes
    Dock har jag känningar av ägglossing . så det skulle inte förvåna mig om det skulle visa imorgon .
    men ni har jág inga stickor Rynkar på näsan . hm, e det värt 249 spänn att fixa nya idag ??
    Tempen har gått ner nu så äl bode infinna sig .
    Nån som vill kolla??

  • 3 barns mamma84
    Jazmin skrev 2010-09-13 08:33:11 följande:
    Hej alla!
    Har inte varit inne på ett tag här . Men nu hoppas jag på att ÄL kommer idag eller imorgon.
    Har testat med stickor denna gången och så klart tar dom slut just idag.!!!Skrikandes
    Dock har jag känningar av ägglossing . så det skulle inte förvåna mig om det skulle visa imorgon .
    men ni har jág inga stickor Rynkar på näsan . hm, e det värt 249 spänn att fixa nya idag ??
    Tempen har gått ner nu så äl bode infinna sig .
    Nån som vill kolla??
    Kän på tappen om den är öppen ända du kan göra och ha massa sex nu i 5 dagar
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    Melitta69 skrev 2010-09-13 08:33:11 följande:
    Hej alla!
    Har inte varit inne på ett tag här . Men nu hoppas jag på att ÄL kommer idag eller imorgon.
    Har testat med stickor denna gången och så klart tar dom slut just idag.!!!Skrikandes
    Dock har jag känningar av ägglossing . så det skulle inte förvåna mig om det skulle visa imorgon .
    men ni har jág inga stickor Rynkar på näsan . hm, e det värt 249 spänn att fixa nya idag ??
    Tempen har gått ner nu så äl bode infinna sig .
    Nån som vill kolla??
    om du vet att äl närmar sig nu, så sexa på, du blir ju inte gravid me några stickor.. och du har fortfarande tempen kvar, som är en mer garanti på att äl verkligen släppt (ägt rum)

    Så fortsätt tempa dig och HA SEX 

    Tycker det låter som om det är kört om det inte finns stickor me i bilden, och det är sååå fel, Sexa på varannan dag så är ni absolut garderade, och me tempning så märker du/ni om äl ägt rum, sen håller vi ALLA tummarna för er =)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare våren 2010 *~*