Min fru hatar min son..
För att göra en lång historia kort så har jag 2 barn från ett tidigare förhållande som idag är 14 och 16år. Jag är sedan ca 8 år gift och vi har 2 gemensamma barn som är 4 och 8år.
Relationen mellan min fru och mina äldsta barn har väl aldrig varit speciellt bra men det har fungerat...
Det som hänt nu är att sedan ca 1 år så bor 14åringen hos oss då han inte trivdes på den skolan han började 7:an i, Nu går han i en skola när oss och han trivs mycket bra även om han kunde göra bättre ifrån sig, men det är en annan historia..
När 14åringen flyttade till oss så var vi inställda på att det skulle bli jobbigt men nu har det skurit sig totalt, min fru kan inte med honom alls och blir också irriterad på mig då hon tycker att jag inte är nog konsekvent vad gäller min sons beteende. Till saken hör att mitt ex (tror egentligen att det hennes nya man )vill inte att han flyttar hem igen då 16åringen och han bråkar som tonåringar gör.
Stäminingen hemma kan man skära med kniv och alla mår dåligt, så där står jag som en åsna mellan två hötappar... ena sidan står mitt ex som inte vill ha tillbaka 14åringen och på den andra sidan min fru som int vill han 14åringen i huset, HUR FAAAAN ska jag komma runt detta??? att jag och 14åringen skulle flytta till eget boende är inget som går att lösa ekonomisk eller för den delen ens vill...
Tips och råd någon?
/Rådlös och förtvivlad